• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030201027
  • خبرنگار : 50642

/دولت سیزدهم و سلامت/

تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های مشهد در دولت شهید آیت‌الله رئیسی

تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های مشهد در دولت شهید آیت‌الله رئیسی

ایسنا/خراسان رضوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تامین حدود ۳۰۰۰ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال از جمله اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم بوده که در این دو سال برای جبران کمبود تجهیزات پزشکی هایتک در زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اتفاق افتاده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و دولتمردان ایران اظهار کرد: اتفاقات و اقداماتی که در ۲ سال خدمتگزاری دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی در ‌مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده، بسیار قابل توجه است. در زمان مدیریت شهید آیت‌الله رئیسی در دولت مردمی سیزدهم تعداد ۱۳۸ پروژه با اعتبار ۶۷ هزار میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا و آماده افتتاح شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در ابتدای شروع ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی اتفاق افتاد، مواجهه با ابعاد مختلف بیماری کرونا در کشور و استان خراسان رضوی بود که با همت بلند دولت این بیماری مهار شد و با افزایش واکسیناسیون مردم این بیماری کاهش یافت و مانع افزایش بروز تلفات این بیماری شد.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: در این دو سال ۱۳۸ پروژه درمانی، بهداشتی، آموزشی، تحقیقاتی و دانشجویی در حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد با ۶۷ هزار میلیارد ریال اعتبار آماده‌سازی ‌شده و آماده افتتاح است که قرار بود در سفر دوم ریاست‌جمهوری افتتاح رسمی شود اما متاسفانه با شهادت ایشان افتتاحیه رسمی به تعویق افتاد اما این مراکز به صورت مستمر در حال خدمت‌رسانی و فعالیت‌دهی به مردم مشهد است.

تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های مشهد در دولت شهید آیت‌الله رئیسی

اضافه شدن ۷۵۰ تخت بستری به زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها بیمارستان ولایت است، عنوان کرد: این بیمارستان با ۲۳ هزار متر مربع زیربنا و ۲۲۰ تخت فعال راه‌اندازی شده و در حال ارائه خدمت به مردم مشهد است. یکی دیگر از پروژه‌های آموزشی، مرکز آموزشی چندمنظوره دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بوده که با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۵۰ هزار متر مربع زیربنا به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فاز نخست پژوهشگاه‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حدود ۷۰۰۰ متر مربع زیربنا به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. علاوه بر این موارد، افزایش قابل توجه تخت‌های بستری در این دوره بسیار مورد اهمیت بوده که طی این مدت ۷۵۰ تخت بستری به زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شده است. افزایش تخت‌های ویژه در زیرمجموعه دانشگاه نیز مدنظر بوده که از جمله این موارد می‌توان به ظرفیت ۳۲ تخت مگاآی‌سی‌یو بیمارستان قائم اشاره کرد که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اتمام بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی شرق مشهد تا ۲ سال آینده

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم، شروع ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی شرق مشهد بوده که اکنون در حال ساخت است. امیدواریم این بیمارستان در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد و بتوانیم آن را افتتاح کنیم تا بخشی از کمبود تخت بیمارستانی در استان در منطقه کمتر برخوردار مشهد جبران شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تجهیز بیمارستان‌ها گفت: در این سال‌های اخیر بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی شهرستان گلبهار به اتمام رسیده و به زودی با تجهیزسازی و تامین نیروی انسانی در شهرستان گلبهار آماده ارائه خدمت خواهد بود.

وی اضافه کرد: تامین حدود ۳۰۰۰ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال از جمله اقدامات بسیار مهمی بوده که در این ۲ سال برای جبران کمبود تجهیزات پزشکی هایتک در زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اتفاق افتاده است. از جمله این تجهیزات دستگاه‌های آنژیوگرافی قلبی، آنژیوگرافی مغزی، آنژیوگرافی محیطی، دستگاه شتاب‌دهنده خطی با انرژی بالا و... در بیمارستان‌های امام رضا(ع) و هاشمی‌نژاد است.

۴۰۰ عمل رایگان کاشت و پیوند حلزون برای کودکان

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه انجام بسیاری از خدمات درمانی به صورت رایگان یا با هزینه‌های بسیار کم در بیمارستان‌های مشهد رقم خورده که نتیجه آن افزایش قابل توجه اعمال پیوند برخی اندام‌ها مانند کبد، کلیه، قلب و سایر اعضا است، تصریح کرد: انجام عمل‌های کاشت حلزون به صورت رایگان برای کودکانی که دچار مشکل شنوایی هستند اتفاق بسیار مبارکی بوده که در این دوران رقم خورده است. طی این اتفاق ۴۰۰ عمل پیوند و کاشت حلزون برای کودکان به صورت رایگان انجام و برای این عمل‌ها حدود ۲۵۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم‌پزشکی هزینه شده است.

تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های مشهد در دولت شهید آیت‌الله رئیسی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: توسعه گردشگری سلامت و ارائه خدمت به گردشگران سلامت سایر کشورها یکی از موضوعات بسیار مهم بوده که در شهر مشهد اتفاق افتاده است. بیش از ۸۰ هزار گردشگر سلامت طی ۲ سال اخیر در شهر مشهد از مجموعه‌های درمانی خدمت دریافت کرده‌اند که سند افتخاری برای شهر مشهد و کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی در خصوص اقدامات دولت برای طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: جوانی جمعیت و فرزندآوری یکی از اهداف مهم کشور محسوب می‌شود، بنابراین با حمایت دولت آقای رئیسی در سال گذشته مرکز درمان ناباروری میلاد راه‌اندازی و تاسیس شد. این امر اقدام مهمی بود که در نتیجه آن در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر به مراکز ناباروی مراجعه کردند که ۵۰ درصد آن‌ها به مرکز میلاد در بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha