• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403030201042
  • خبرنگار : 30057

در قالب برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» کلید خورد

فراخوان دو بسته حمایتی «ضامن» و «۱۰۰۰ فناور»

فراخوان دو بسته حمایتی «ضامن» و «۱۰۰۰ فناور»

فراخوان دو بسته حمایتی «ضامن» و «۱۰۰۰ فناور» برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» در وبگاه صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در ایام دهه کرامت و به مناسبت میلاد حضرت امام رضا (ع)، دو بسته حمایتی «ضامن» و «۱۰۰۰ فناور» برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» صندوق نوآوری و شکوفایی در وبگاه صندوق به نشانی inif.ir منتشر شد.

انتشار صکوک نوآوری به ضمانت صندوق نوآوری و شکوفایی

هدف از اجرای بسته حمایتی «ضامن»، تسهیل تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بازار سرمایه و تقویت اثرگذاری آنها در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است؛ براین اساس، صندوق نوآوری و شکوفایی از انتشار اوراق صکوک در بازار سرمایه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.  

شرکت‌های دانش‌بنیان که شرایط تعیین‌شده از جمله فروش کل بیشتر از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و داشتن برنامه عملیاتی مشخص برای رشد میانگین سالانه حداقل ۱۰ درصدی تولید محصولات/ خدمات دانش‌بنیان را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات این برنامه بهره‌مند شوند. 

شرکت‌های دانش‌بنیان برای ضمانت انتشار اوراق صکوک مورد نیاز خود می‌توانند از «ضمانت‌نامه اعتباری» صندوق نوآوری و شکوفایی معادل ۵۰ درصد مبلغ اصل و فرع اوراق تا سقف ۳۰۰ میلیارد تومان بهره‌مند شوند.

حمایت از «فناور» ‌شدن ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان «نوپا» 

بسته حمایتی «۱۰۰۰ فناور» نیز با هدف تبدیل ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان «نوپا» به «فناور» اجرایی می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که شرایط تعیین‌شده از جمله فروش کل کمتر از ۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲، برنامه‌ عملیاتی مشخص برای افزایش فروش محصولات/ خدمات دانش‌بنیان، افزایش تعداد نیروی انسانی بیمه‌شده‌ به بیش از ۱۰ نفر تا پایان سال ۱۴۰۳ را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات این برنامه بهره‌مند شوند. 

تسهیلات قرض‌الحسنه بسته «۱۰۰۰ فناور» در راستای تأمین هزینه‌های جاری مورد نیاز تولید (سرمایه در گردش) برای توسعه کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان «نوپا» و کمک به تبدیل آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان «فناور» در نظر گرفته شده‌ است. 

این تسهیلات به طور یکجا، بدون تنفس و با دوره بازپرداخت حداکثر ۴۸ ماهه تا سقف ۳ میلیارد تومان، با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی و از سوی بانک‌های عامل به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود. 

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه جهش تولید دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) با رونمایی از بسته حمایتی «جهش» آغاز شد و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند درخواست تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان را به صندوق نوآوری و شکوفایی (از طریق سامانه غزال) ارائه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha