• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403030201057
  • خبرنگار : 50604

نایب امام جمعه مراوه تپه:

وعده‌های آیت‌الله رئیسی در شهرستان مراوه تپه کمتر از یک ماه محقق شد

وعده‌های آیت‌الله رئیسی در شهرستان مراوه تپه کمتر از یک ماه محقق شد

ایسنا/گلستان نایب امام جمعه شهرستان مراوه‌تپه گفت: شهید رئیسی در سفر به شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه مردم این شهر را مورد لطف و محبت زیادی قرار دادند و تمام وعده‌های ایشان کمتر از یک ماه محقق شد.

آخوند ناصرمحمد قزل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه شهید رئیسی مردمی ترین رئیس جمهور ایران و حامی محرومان بود، گفت: ما چندین بار برای حضور رئیس جمهور محبوب به شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه درخواست داده بودیم اما هیچ یک از مسئولان به ما قول مساعد نداده بودند تا اینکه رئیس جمهور شهید درخواست‌های مردم را برای حضور در مراوه تپه دیدند شخصاً این شهرستان مرزی و محروم را برای حضور در بین مردم انتخاب کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر مراوه تپه یک شهرستان مرزی، کم جمعیت و دور افتاده است هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد، رئیس جمهور به اینجا بیاید و ما تقریباً ناامید بودیم اما برخلاف همه تصورها آیت الله رئیسی مردم این شهرستان را مورد توجه قرار داده و به شهرمان آمدند.

حضور بدون واسطه آیت الله رئیسی در انبوه جمعیت مردمی در مراوه تپه

نایب امام جمعه شهرستان مراوه تپه ادامه داد: وقتی آیت الله رئیسی با بالگرد در مجاورت بیمارستان فرود آمدند، مسیر بیمارستان تا مصلای شهر را با ماشین طی کردند و در این مسیر مورد استقبال و محبت مردم قرار گرفتند و وقتی با انبوه جمعیت مردمی و محبت آن‌ها مواجه شدند، نتوانستند نسبت به احساسات و عواطف مردم بی‌تفاوت باشند به همین دلیل برخلاف نظر محافظان و همراهان خود دو سه چهار راه مانده به مصلا از خودرو پیاده شدند و در میان مردم پیاده راه افتادند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در مصلی مستقر شدیم یکی از همراهان آیت الله رئیسی دست من را گرفت و گفتند من شما را به دیدار خصوصی رئیس جمهور می‌برم، من را به یک اتاقک کوچکی در مجاورت محراب مصلی برد که در آنجا آیت الله رئیسی و استاندار نشسته بودند، ایشان همانند یک فرد عادی با لبخند و مهربانی با من احوالپرسی کردند و وقتی استاندار گلستان من را معرفی کردند، ‌گفتند، من آخوند قزل را از قبل می‌شناسم.

وعده‌های آیت‌الله رئیسی در شهرستان مراوه تپه کمتر از یک ماه محقق شد

ابراز محبت شهید جمهور به مردم مراوه تپه

آخوند قزل تصریح کرد: وقتی آیت الله رئیسی در مصلا مراوه تپه در جمع مردم قرار گرفتند، یک کودک ترکمن با لباس سنتی شعری را که برای خوش آمدگویی‌ ایشان آمده کرده بود خواند و رئیس جمهور برخلاف نظر افراد انتظامی و محافظان حاضر در صحنه جلو آمد و این کودک را در آغوش گرفت و پیشانیش را بوسید.

نایب امام جمعه شهرستان مراوه تپه ادامه داد:  ساخت سد چایلی مراوه تپه از حدود ۲ دهه قبل با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از خسارت جانی و مالی به مردم و تقویت آب موردنیاز ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی مراوه‌تپه آغاز شد و با آغاز عملیات اجرایی ساخت سد، صدور  هرگونه خدماتی مانند مجوز ساخت‌وساز جدید و انشعابات آب، برق و گاز برای ساکنان ۶ روستای واقع در کاسه سد متوقف شده بود.

وی با اشاره به اینکه جوانان ۶ روستای مجاورت سد چایلی برای ساخت خانه و ازدواج دچار مشکل شده و مجبور به مهاجرت شده بودند، گفت: وقتی رئیس جمهور در بازدید از این سد، بسیار متأثر شد و گفت: «اینکه سال‌ها بگذرد و به مردم یک روستا اجازه جابه‌جایی، ساخت‌وساز و خرید و فروش داده نشود یک حالت انجماد پیدا می‌کند، پذیرفته نیست و همه باید برای حل این مشکل بسیج شوند.» 

وعده‌های آیت‌الله رئیسی در شهرستان مراوه تپه کمتر از یک ماه محقق شد

شکستن طلسم ۱۸ ساله «سد چایلی» مراوه‌تپه در دولت شهید رئیسی

آخوند قزل بیان کرد:  کمتر از سه ماه پس از دستور رئیس جمهور برای پایان‌ دادن به بلاتکلیفی ۱۸ساله ساکنان حاشیه سد چایلی مراوه‌تپه، جابه‌جایی ۶ روستای واقع در کاسه این سد با ۷۱۴ خانوار آغاز شد.

وی با بیان اینکه وقتی رئیس جمهور شهید از بیمارستان مراوه تپه بازدید کردند، بلافاصله دستور داد یک آمبولانس در بیمارستان مستقر شود و تأکید کرد قبل از اینکه من اینجا را ترک کنم باید آمبولانس در بیمارستان مستقر شده باشد.

نایب امام جمعه مراوه تپه با تأکید بر اینکه سیدابراهیم رئیسی شخصیتی بود که درد فقر و یتیمی را چشیده و مردمی‌ترین رئیس جمهور ایران بود، افزود:‌ ایشان همواره به یاری محرومان می‌شتافتند و در شهرستان مراوه تپه نیز قول‌های زیادی دادند که همه آن‌ها کمتر از یک ماه محقق شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha