• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030201200
  • خبرنگار : 71938

حاشیه‌نگاری دیگر؛ بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» در تهران

حاشیه‌نگاری دیگر؛ بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» در تهران

مراسم بدرقه شهیدان خدمت -آیت الله رئیسی و همراهانش - با حضور چشمگیر مردم تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، «همه ما را سوزاندی و رفتی» این جمله ای بود که خانم مسنی در تشییع پیکر شهید جمهور فریاد می زد و اشک می ریخت. اشک های مدام، فریادها و بعضا مشت های کوبیده شده به سینه ها، غم و اندوه مردم این سرزمین را در سوگ رئیس جمهور شهیدشان به خوبی نشان می‌دهد. در میان جمعیت زنی داد می زند: لیست خدمات شهید آیت الله رئیسی را در این برگه ها چاپ کرده ایم، بگیرید و بخوانید. این جملات را می گفت و همزمان اشک می ریخت. در تمام مدت تشییع پیکرهای سید ابراهیم و یارانش به این فکر می کردم که او چگونه توانسته بود در این سه سال این گونه در دل مردم خودش جای باز کند. تشییع پیکر شهید رئیسی و یارانش در نگاه اول ما را یاد تشییع تاریخی پیکر حاج قاسم می انداخت. همان شور، همان گریه و همان فریادها. گویا رئیسی خوب توانسته بود راه سردار محبوبش را برود.
 

رفیقان می روند نوبت به نوبت

کمتر کسی هست که از علاقه بی اندازه رهبر انقلاب به حاج قاسم بی خبر بوده باشد. نماز حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر شهید سلیمانی و اشک های ایشان هنوز در خاطرمان هست. حالا پس از گذشت چهار سال از شهادت سردار دل‌ها، رهبر انقلاب بار دیگر بر پیکر عزیز دیگری نماز می‌خواند. نمازی که شباهت زیادی به نماز بر پیکر حاج قاسم داشت. ((اللّٰهُمَّ إِنَّا لَانَعْلَمُ مِنْهم إِلّا خَیْراً)) چهار سال قبل بود که مقام معظم رهبری در نماز بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران، سه بار این جمله را تکرار کردند و در حین ادای این کلمات منقلب شدند و جمعیت حاضر نیز به همراه ایشان منقلب شدند.

این تصاویر در طول سال‌های گذشته، بارها و بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شد و تحلیل‌های بسیاری را به همراه داشت. صبح امروز بار دیگر در دانشگاه تهران و در تشییع شهدای خدمت که با حضور انبوه مردم برگزار می‌شد، مقام معظم رهبری عبارت «اللّٰهُمَّ إِنَّا لَانَعْلَمُ مِنْهم إِلّا خَیْراً» را سه مرتبه تکرار کردند. در هنگام بیان این عبارت توسط رهبر انقلاب، جمعیت عزاداران مانند چهار سال قبل، منقلب شدند و صدای گریه حاضران در صحن دانشگاه تهران پیچید. 

رئیس جمهور روستاهای دورافتاده

 امروز او عاقبت بخیر شد و مردمانش دلخسته از دست دادن چنین رئیس جمهوری. تشییع پیکر در تهران انجام می شود اما همه مردمان حاضر در این مراسم اهل تهران نیستند. لهجه های مختلف و رنگ چهره ها به خوبی این موضوع را نشان می دهد. عزادارای های محلی از دیگر اتفاقات قشنگ در تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش است. او فقط رئیس جمهور مردم تهران نبود او رئیس جمهور روستاهای دور افتاده و صعب العبور بود و حالا مردمان همین نقاط آمده اند تا هرچه پرشور تر مراسم بدرقه پیکر رئیس جمهور محبوبشان را برگزار کنند.

محبوب جهان

محبوبیت رئیسی اما فقط برای مردمانش نبود. از همان ساعات اولیه خبر شهادت سیدمحرومان، موج تسلیت ها به رهبر معظم انقلاب و وزارت خارجه کشورمان روانه شد. حرف او فقط برای مردمش حجت نبود حتی رئیس جمهور روسیه نیز او را شریک قابل اعتماد خوانده بود. همین محبوبیت او کافی بود تا بعد از بدرقه تاریخی سید محرومان در تبریز، قم و تهران، روسای جمهور کشورهای مختلف و سایر مقام های خارجی برای عرض تسلیت و نشستن در سوگ هم‌پیمان قابل اعتمادشان به ایران بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۲۲:۵۳

انا لله وانا الیه راجعون تسلیت ایران عزیز