• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403030201264
  • خبرنگار : 50046

اندوه باشکوه برای شهدای خدمت

اندوه باشکوه برای شهدای خدمت

ایسنا/خراسان شمالی مردم خراسان شمالی خود را برای جشن میلاد امام رضا (ع) آماده می‌کرد که ناگاه خبری آمد و دلهره‌ای عجیب در دل همه انداخت.

سانحه هواپیمایی خادم امام رضا(ع) و هیات همراه وی از شبکه‌های خبری مخابره شد، مخابره شدن اخبار از یک سو و حیرت و بهت آن‌ها از سوی دیگر. همه مردم با نگرانی تمام اخبار را دنبال می‌کردند به امید آنکه لحظاتی دیگر خبر سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه را بشنوند.

تمام مردم استان دست به دعا برداشتند و بعد از نماز مغرب و عشا مراسم دعای توسل را در مساجد برپا کردند و از خداوند می‌خواستند تا خادم امام رضا(ع) و هیات همراه را سالم و سلامت برای ملت ایران نگه دارد.

ح

در آن شب خواب به چشم کسی نرفت و همچنان منتظر بودند اما با طلوع خورشید مردم دیار کریمان در غمی عمیق فرو رفتند و خبر شهادت خادم شاه خراسان را شنیدند، انگار خورشید در آن روز فروغی نداشت و خاک مرگ بر روی شهر پاشیده‌اند، چهره‌ها غمگین و ساکت بود. بغض امان نمی‌دهد، کافی است فقط یک جمله بگویی، اشک بر گونه‌ها جاری می‌شود، دل‌ها بی‌تاب است.

اشک‌های بی‌امانی بود که از چشمان مردم خراسان شمالی در روز میلاد شمس الشموس جاری می‌شد و غم سنگینی است که دل‌های مردم این استان را فرا گرفته است.

خیلی‌ها می‌گویند هنوز در شوک هستند و این خبر تلخ را باور نمی‌کنند. برخی هم نمی‌توانند حرف بزنند گریه امان‌شان نمی‌دهد. خیلی‌ها در حال و هوای خودشان هستند و توجهی به آنچه در اطرافشان می‌گذرد ندارند. با خود زمزمه می‌کنند و اشک می‌ریزند. شانه‌هایشان تکان می‌خورد اما از اندوه‌شان کم نمی‌شود.

خ

بعد از شنیدن خبر شهادت رییس جمهور و هیات همراه مراسم‌های مختلفی در سراسر خراسان شمالی در محل مصلی امام خمینی(ره)، مسجد انقلاب، توسط مسئولان و با حضور باشکوه مردم برگزار شد که در آنجا مردم و قاری قرآن به تلاوت قرآن پرداختند علاوه بر آن مراسم مختلف دیگری توسط جامعه دانشگاهیان، فرهنگیان، اصناف و ... نیز برگزار و در حال برگزاری است.

ح

برگزاری مراسم باشکوه عزاداری از سوی جامعه اهل سنت و حضور جامعه اهل سنت در مراسم های عزاداری دیگر و عرض تسلیت آن‌ها از دیگر اقداماتی بود که طی این چند روز انجام شده و آن‌ها بر این امر معتقدند که شهدای خدمت مزد مجاهدت‌های صادقانه خود را گرفتند. آن‌ها بیان می‌کردند که شهید آیت الله رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت.

شهید جمهور به مناطق محرومی همچون خراسان شمالی که نیز منطقه مرزی است توجه ویژه‌ای داشتند و خدمات ارزنده بسیاری در این استان در حوزه سلامت، ساخت مسکن و ... داشته‌اند و مردم این استان هیچ گاه این خدمات را از یاد نخواهند برد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha