• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030301398
  • خبرنگار : 50378

روزی به نام حماسه‌ساز عرصه خدمت در تقویم ملی

روزی به نام حماسه‌ساز عرصه خدمت در تقویم ملی

ایسنا/خراسان رضوی کارگروه فکری حکیم توس، مبدع و پایه‌گذار دهه حماسه ایران اسلامی، ۳۰ اردیبهشت، روز شهادت سیدالشهدای خدمت، را در تقویم ملی ایران اسلامی، به عنوان روز «حماسه خدمت» پیشنهاد می‌دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در آستانه تشییع پیکر شهید جمهور، کارگروه فکری حکیم طوس به عنوان متولّی ترویج فرهنگ حماسی، در پیام تسلیت خود روز شهادت طلایه‌دار دولت مردمی سیدابراهیم رئیسی را روز حماسه خدمت پیشنهاد داد و از مردم شریف و همیشه در صحنه برای حضور حماسی در تشییع پیکر پاک خادم ملت، دعوت به عمل آورد.

متن پیام کارگروه فکری حکیم طوس بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

به نام خداوند جان و خرد

شهادت هنر مردان خداست (امام خمینی)

اگر چشم داری به دیگر سرای به نزد نبی و علی گیر جای (حکیم طوس)

اردیبهشت ۱۴۰۳، بزرگداشت حکیم فرزانه طوس، با پیام سیّد محرومان، طلایه‌دار دولت مردمی، اختر تابناک آسمان خدمت، خادم‌الرّضا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در حالی آغاز شد که بشارت حضور او در همایش سال ۱۴۰۴، برای فراخواندن منظر جهانیان به حماسه پیشرفت ایران اسلامی، انگیزه آغاز یک سال کوشش دوباره برای همه خراسانیان بود که یک سال بعد، در بزرگداشتی به بزرگی نگاه همه جهانیان و در حضور سبز این رئیس جمهورِ «مغتنم» و «مردمی»، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را بر فراز آرامگاه حکیم طوس به اهتزاز و افتخار درآورند. لیکن به اعتبار کلام الهی که «یَمحو اللهَ ما یَشاء ویثبت وعنده ام الکتاب»، تقدیر جز این بود و حکمت الهی بر این بود که نه آرزوی ما که آرزوی این یار خراسانی، بعد از چهل سال مجاهدت، برآورده شود که خود گفته بود، شهادت توفیقی است که سرنوشت همه مقلّدان خمینی است.

سیّد! شهادتت مبارک!...

امروز بر دوش مردمان دیار مشهدالرّضا، پیکر سیّدالشهدای حماسه خدمت، راهی معراج شاهدان وصل است تا از یاد نبریم که «درِ باغ شهادت»، برای آنان که لیاقت وصل دارند، همواره گشاده خواهد ماند. ابراهیم زمان، چون پیغام سروش در گوش جانش بانگ رحیل برداشت، کیخسرو وار، همراه یاران صادقش، در برف غربت اهالی ایثار و در بوران هجمه‌های جهان ناپایدار، راهی مشرق جاودانگی شد.

او همچون یار سال‌های «حماسه مقاومت»، حاج‌قاسم، پر کشید تا اگر چه در چشم اهل باطل ناپدید شود، اما «حماسه خدمت» را، از باد و باران بی‌ گزند کند و فردا، در رکاب راهبرش، پرچم مقاومت، عزّت و خدمت را تقدیم جدّ و مولایش، قائم موعود(عج) کند.

کارگروه فکری حکیم طوس، به عنوان متولّی ترویج فرهنگ حماسی حکیم طوس، شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضای بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، سیّد شهیدان اهل خدمت، مرد خستگی‌ناپذیر عرصه جهاد برای ملت و یگانه‌ترین یاور راستین رهبر معظم انقلاب را به ملت حماسه‌آفرین ایران اسلامی و به ویژه به حضرت امام خامنه‌ای تبریک و تسلیت می‌گوید.

شهید جمهور رئیسی، با عزمی سرشار از ایمان و اقتدار و قوّت، با خلوص و پاکدستی، و با همدلی دولتی جوان و سختکوش، موفق به خلق «حماسه خدمت» شد.

به راستی که جاودانه‌ترین حماسه‌ها، خدمت به مردم است. خادم جمهور ملت، با اخلاص در عمل، توکل برخدا، جهد و توسل به ائمه هدی، صبر و بردباری در برابر ناملایمات و گذشت و ایثار در مقابل رفتار هتّاکان و گفتار بدزبانان- که حرفه‌آموز کسب قدرت با هر سیاست‌اند- راهش را از مکتب حضرت سید الشهداء (علیه السلام) الهام گرفت و با نوشیدن شربت شهادت در حین خدمت، پاداش محشور شدن با جدّش را عاشقانه پذیرا شد.

از آن‌ جهت که دهه حماسه ایران اسلامی از ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی تا روز سوم خرداد، روز حماسه‌آفرینیِ آزادسازی شهر خون و قیام، خرمشهر قهرمان ادامه دارد و این دهه، امسال متبرّک و مزیّن به دهه کرامت و میلاد حضرت ثامن‌الححج، علی ابن موسی الرضا (ع) است و تقدیر و مشیت الهی بر این‌ مقدّر شده که در چنین ایامی، ردای پرافتخار شهادت بر بلندای قامت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران پوشانده شود، کارگروه فکری حکیم طوس که مبدع و پایه‌گذار این دهه سراسر شور و حماسه است، ضمن تجدید عهد با آرمان‌های این شهید عالی‌قدر، و ادای دین به ارزش‌های نهفته در فرهنگ حماسی این مرز و بوم، پیشنهاد می‌دهد، روز ۳۰ اردیبهشت، روز شهادت سیدالشهدای خدمت، در تقویم ملی ایران اسلامی، به نام روز «حماسه خدمت» نامگذاری گردد.

کارگروه فکری حکیم طوس، در پایان، ضمن گرامیداشت یاد و نام ‌و خاطره شهادت ریاست محترم جمهوری و یاران همام و همراهان همدل ایشان در این سفر ملکوتی، این غم جانکاه را به ساحت بلند حضرت آیت‌الله علم الهدی، نماینده محترم مقام معظم رهبری و امام جمعه محترم شهر مقدس مشهد، همچنین استاندار محترم خراسان رضوی، جناب آقای نظری و اهالی خطّه حماسه‌ساز خراسان رضوی و مشهدالرضا (ع) تسلیت عرض می‌نماید و از مردم شریف و همیشه در صحنه برای حضور حماسی در تشییع پیکر پاک خادم ملت، دعوت به عمل می‌آورد».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha