• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۵:۳۱
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403030301400
  • خبرنگار : 71613

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان

تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال مقابل صربستان شکست خورد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۳ بامداد پنجشنبه سوم  خرداد به مصاف صربستان که حریف مستقیم خود برای صعود به المپیک است، رفت و سه بر یک (۲۷ بر ۲۵، ۱۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸) شکست خورد. 

ترکیب ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی

سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب صربستان: مارکو پودراشچانین، میران کویونجیچ، دراژین لوبوریچ، نیکولا یوویچ، اوروش کواچوویچ، الکساندر نیدلکوویچ و میلوراد کاپور

سرمربی: ایگور کولاکوویچ

ست اول: ۲۷ بر ۲۵ صربستان

ایران ست را خوب شروع کرد و با درخشش امین اسماعیل‌نژاد پیش افتاد تا ایگور کولاکوویچ  در ابتدای ست اولین وقت استراحت خود را بگیرد. ایران دو امتیاز پیاپی گرفت و میلاد عبادی‌پور در خط سرویس قرار گرفت. این بازیکن یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت و حساب کار ۱۴ بر ۷ به سود ایران شد. ایران برتری ۶ امتیازی خود را حفظ نکرد و صربستان بازی را در امتیاز ۱۹ به تساوی کشاند. ایران ۲۲ بر ۲۳ عقب بود که اسماعیل‌نژاد اسپک خود را به دفاع حریف زد و توپ به بیرون از زمین رفت تا بازی در امتیاز ۲۳ مساوی شود. اوروش کواچوویچ اسپک خود را به دفاع ایران زد و توپ بیرون رفت و صربستان این ست را ۲۷ بر ۲۵ برنده شد.

ست دوم: ۲۵ بر ۱۷ ایران

ایران این ست را هم خوب شروع کرد و پنج بر دو پیش افتاد. ملی‌پوشان ایران با دفاع ناموفق مارکو ایوویچ یک امتیاز دیگر گرفتند. میثم صالحی با عبور از سه دفاع صربستان اسپک خود را تبدیل به امتیاز کرد. عبادی‌پور اسپک خود را بدون برخورد به دفاع حریف به بیرون زد تا امتیاز ششم را به صربستان بدهد اما بلافاصله اسپک بعدی خود را تبدیل به امتیاز کرد و بازی ۱۰ بر ۶ به سود ایران شد. آبشار اوراش کواچوویچ از تور رد نشد  و بازی ۱۹ بر ۱۴ به سود ایران دنبال شد. صالحی، لوبوریچ را دفاع کرد و یک امتیاز به دست آورد تا ایران همچنان ۲۲ بر ۱۵ پیش باشد. آبشار بازیکن صربستان بدون برخورد با دست دفاع به بیرون رفت و ایران ست را ۲۵ بر ۱۷ برنده شد.

ست سوم: ۲۵ بر ۱۹ صربستان

بازی در این ست پایاپای و نزدیک دنبال شد و  دو تیم در امتیاز ۷ برابر بودند. عبادی‌پور یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت و ایران ۹ بر ۷ جلو افتاد. صربستان دو امتیاز پیاپی گرفت و ۱۲ بر ۱۰ جلو افتاد تا پائز وقت استراحت درخواست کند. سر میثم صالحی هنگام فرود و قبل از اینکه توپ به زمین برسد، به تور خورد و خطای تور او اعلام شد. در ادامه هم اسماعیل‌نژاد دفاع شد تا اختلاف امتیاز به چهار برسد و صربستان ۱۸ بر ۱۴ پیش بیفتد. صربستان ۲۲ بر ۱۸ جلو بود که پائز دست به دو تعویضه زد و پوریا حسین‌خانزاده و جواد کریمی را به جای وادی و اسماعیل‌نژاد به زمین آورد. میثم صالحی سرویس خود را به تور زد تا صربستان این ست را ۲۵ بر ۱۷ برنده شود.

ست چهارم: ۲۵ بر ۱۸ صربستان

رقابت در ابتدای این ست هم نزدیک بود. مارکو پودراشچانین با دفاع محمد ولی‌زاده یک امتیاز گرفت و صربستان ۵ بر ۴ جلو افتاد. صربستان سه امتیاز پیاپی گرفت و ۱۳ بر ۷ جلو افتاد تا پائز درخواست وقت استراحت کند.  ایران در این ست دریافت و دفاع خوبی نداشت و ۱۹ بر ۱۳ عقب افتاد. پائز دست به تعویض زد و کریمی و حسین‌خانزاده را به زمین فرستاد تا شاید اختلاف امتیاز را کاهش دهد اما  در حالی که اختلاف امتیاز ۲۱ بر ۱۳ بود بار دیگر دو بازیکن اصلی خود را به زمین برگرداند. در نهایت صربستان این ست را هم ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۳ ۰۵:۴۱

تیم سرخورده همیشه بازنده باز شروع شد.. بخیال بابا اعصاب برای ما نذاشتین

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۳ ۰۷:۱۹

یاد اون روزهایی که صربستان یه ست نمیتونست بگیره از ایران

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۳ ۰۹:۰۱

تیم ها چقدر پیشرفت کردن،کوبا خیلی وحشتناک شده،،، تا سالها سال نمیشه این تیم جمع کرد،،،حتی اگر ولاسکو بیارند،،دیگه واقعا،دوران طلایی والیبال ایران.تمام.شد باید روی نسل جدید والیبال بیشتر کارکرد