• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030301411
  • خبرنگار : 50441

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز:

راه شهید جمهور استوارتر ادامه خواهد داشت‌

راه شهید جمهور استوارتر ادامه خواهد داشت‌

ایسنا/فارس مسئول پژوهشکده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز گفت: از دست دادن آیت‌الله رئیسی ضایعه بزرگی برای ملت ایران محسوب‌ می‌شود، اما به معنی رسیدن به بن‌بست نیست و راه انقلاب اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی ادامه خواهد داشت.

سعید زاهد زاهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم در مورد شخصیت‌های تراز انقلاب اسلامی، انقلابی‌گری یا انقلابی بودن است، گفت: انقلابی بودن به معنای بی نظم بودن، بی هدف بودن یا بی حساب کتاب بودن نیست. برعکس، داشتن برنامه و هدف، لازم یک شخصیت انقلابی است که شهید آیت‌الله رئیسی این ویژگی را داشتند.

وی افزود: خوشبختانه انقلاب اسلامی مرام مشخصی دارد و جهت و برنامه آن کاملا روشن و طراحی شده است. از روز اولی که ملت ایران وارد انقلاب اسلامی شدند، جهت، مرام و هدفشان مشخص بود و هنوز هم هست. در این مسیر، خدمتگزارانی که وارد صحنه شدند و در راستای این جهت و هدف کار کردند، طبیعتا محبوب مردم شدند و آن‌ها هم احترام لازم را برایشان قائل شدند. حالا هم می‌دانند که در خیل جمعیت بسیار باهوش و درایت و قابل ایران، شخصیت‌های زیادی هستند که در جهت این مرام، در جهت این اهداف و با حفظ این اصول، با مشی انقلابی کار کرده و می‌کنند.

مسئول پژوهشکده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز ادامه داد: بنابراین از دست دادن شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان که همگی از ویژگی‌های انقلابی‌گری برخوردار بودند، درست است که ضایعه به حساب می‌آید، ولی به معنی به بن بست رسیدن نیست و خدمتگزاران صدیق دیگری وارد صحنه می‌شوند و مسیر آن‌ها را ادامه می‌دهند.

وی یکی از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی را رویکرد مناسب به انتقادات تند عنوان کرد و گفت: منش رئیس جمهور شهید این بود که با ملایمت مقابل انتقادها رفتار می‌کردند و در عمل جواب می‌دادند. می‌دانستند که اعمال و رفتارشان، گویای منویات قلبی‌شان است و تمام این ناشایستی‌هایی که بیان می‌شود را خود به خود خواهد شست. به‌نظر می‌رسد که همین حادثه هم کاملا نشان می‌دهد که این ناشایستی‌هایی که گفته می‌شد در حال شست و شو است و مردم قدرشناس ایران با بدرقه‌ای که از پیکر مطهر ایشان کردند، نشان دادند که انقلابی بودن و خدمتگزار بودن این شهید عزیز را پذیرفته‌اند.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از درس‌های قرآن کریم است، گفت: قرآن کریم، دانش الهی و نوشته خداوند تبارک و تعالی است، یعنی نویسنده این کتاب لایتناهی است، بنابراین وقتی کارهای خودمان را با قرآن کریم تنظیم کنیم، کارمان هیچوقت به بن بست نمی‌خورد و مسیر کمال همانطور که تاکنون در انقلاب اسلامی طی شده است، طی خواهد شد و به پیش خواهد رفت. امیدواریم گام‌های استوار مردم ایران در مسیر حق استوار بماند و این مسیر تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha