• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030301412
  • خبرنگار : 50441

تاکید دبیر هیئت پزشکی ورزشی فارس:

بیمه ورزشی را جدی بگیرید

بیمه ورزشی را جدی بگیرید

ایسنا/فارس دبیر هیئت پزشکی ورزشی فارس می‌گوید برخورداری از بیمه ورزشی برای همه ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای واجب است و کسی نباید خود را خدمات این بیمه محروم کند.

اسکندر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص ماموریت‌ها و وظایف هیئت پزشکی اظهار کرد: یکی از وظایف ما در هیئت این است که بیمه ورزشی همه ورزشکاران را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم و ارائه خدمات ویژه به ورزشکاران ملی نیز یکی دیگر از این وظایف است.

وی افزود: به عنوان مثال ما در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۷۴ پرونده را به تهران فدراسیون پزشکی ارسال کردیم که حدود ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای درمان ورزشکاران هزینه کردیم. این در حالی‌است که بیمه ورزشی ۷۰ هزار تومان است و اگر کسی تحت پوشش بیمه ورزشی قرار بگیرد، سه روز پس از ثبت بیمه ۴۰ درصد هزینه‌های درمان آسیب‌های احتمالی را هیئت پزشکی ورزشی می‌پردازد. اگر دو ماه از زمان بیمه بگذرد ۶۰ درصد و بعد از یکسال، ۸۰ درصد را خواهد پرداخت. ضمن اینکه در صورت خدای ناکرده فوت کردن ورزشکار، حدود ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده او پرداخت خواهد شد.

مدیرکل پیشین تربیت بدنی فارس، یکی دیگر از وظایف هیئت پزشکی ورزشی را ارتقاء دانش مربیان، ورزشکاران و علاقمندان از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد عنوان کرد و گفت: نظارت بر بهداشت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، پوشش پزشکی تمام مسابقات در تمام سطوح، بخش دیگری از وظایف محوله به این هیئت است.

بیمه ورزشی را جدی بگیرید

رحیمی ادامه داد: ما در هیئت پزشکی ورزشی ۸ کمیته تخصصی داریم که شامل کمیته درمان، تغذیه، روانشناسی، بانوان، خدمات درمانی، توانبخشی، مسابقات و نظارت بر باشگاه‌هاست.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی فارس در پاسخ به این سوال که آیا همه ورزشکاران می‌توانند عضو هیئت پزشکی ورزشی استان باشند، گفت: هر ورزشکاری، هر کسی که حتی یک روز یا یک ساعت در یک باشگاه ورزشی در یک سالن ورزشی، می‌تواند تحت پوشش بیمه ورزشی قرار بگیرد و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی در خصوص عملکرد کمیته نظارت نیز گفت:  این کمیته دو ماموریت دارد. یکی نظارت بر بهداشت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و دیگری بررسی وضعیت بیمه ورزشکاران، چون اگر بیمه نباشند به ضرر ورزشکار است. اگر ورزشکاری تحت پوشش بیمه ورزشی نباشد و آسیب ببیند، باید مدیر یا موسس باشگاه هزینه‌های درمانش را بپردازد.

رحیمی در خصوص وظایف هیئت نسبت به ورزشکاران ملی پوش گفت: ما در هیئت پزشکی ورزشی کلیه ورزشکاران ملی را رایگان درمان می‌کنیم، یعنی اگر مراجعه کنند، هزینه فیزیوتراپی، درمان، عمکل جراحی داشته باشند، هیئت پزشکی ورزشی استان هزینه آنها را تا ۸۰ درصد پرداخت می‌کند.

او که رئیس کمیته آموزش هیئت پزشکی ورزشی نیز هست، درباره وظایف این کمیته هم گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش ورزشکاران، مربیان و علاقه‌مندان از جمله کارهایی است که در این کمیته انجام می‌دهیم. ما کلاس‌های مختلفی مثلا برای پزشک تیم می‌گذاریم. تیم‌هایی که به مسابقات می‌روند حتما باید یک پزشکی عمومی در کنار خود داشته‌ باشند و دوره ماساژ، ورزش درمانی در آب، آسیب‌های ورزشی، تغذیه ورزشی، و روانشناسی ورزشی و نواربندی ورزشی از جمله کلاس‌هایی است که در طول سال برگزار می‌کنیم.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان در پایان به همه ورزشکاران توصیه کرد که علاوه بر رعایت اصول ورزشی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، خود را از بیمه ورزشی محروم نکنند تا در صورت بروز هر گونه حادثه، روند درمان آنها با سهولت و هزینه کمتری انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha