• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403030301497
  • خبرنگار : 71429

یک وکیل دادگستری:

نقش آیت الله رییسی در تحول قضایی بسیار برجسته است

نقش آیت الله رییسی در تحول قضایی بسیار برجسته است

یک وکیل دادگستری گفت: حضور آیت الله رییسی در سمت‌های مختلف در قوه قضاییه به خصوص در ریاست دستگاه قضا و نقش او در تحول قضایی، بسیار برجسته و قابل تحسین بود.

رسول کوهپایه زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خبر شهادت آیت‌الله رییسی رییس جمهور محترم، خادم الرضا(ع) و منتخب ملت و هیات همراهشان موجب تاثر و تالم شدید آحاد جامعه شد و فقدانی بزرگ و باور نکردنی است. 

وی افزود: ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد آیت الله رییسی از او چهره ای ماندگار در تاریخ پرفراز و فرود این سرزمین به یادگار  گذاشت. تواضع، فروتنی، اخلاص، مردم‌داری، ساده زیستی، تلاش، خستگی ناپذیری و دلسوزی در راه خدمت و اعتلا و پیشرفت کشور، عدالت‌خواهی، حق طلبی، فساد ستیزی، مقاومت، ایستادگی بر اصول و آرمان‌ها و ولایت مداری از صفات بارز و مکارم اخلاقی شایسته ایشان بود؛ البته پیش از آنکه ایشان را در کسوت سیاست و به عنوان دولتمرد و رجل سیاسی بشناسیم، در خط مقدم دستگاه قضایی و در جایگاه مبارزه با ظلم و فساد و دفاع از مظلوم و احقاق حق می‌شناسیم.

کوهپایه زاده ادامه داد: حضور ایشان در سمت‌های مختلف در قوه قضاییه به خصوص ریاست قوه قضاییه و نقش او در تحول قضایی، بسیار برجسته و قابل تحسین است و این مسیر بی بازگشت، یقینا با حضور و حمایت مردم و تحت هدایت رهبر فرزانه انقلاب تداوم خواهد داشت.

این وکیل دادگستری گفت: شرایط پیش آمده اقتضای اجرای اصل ۱۳۱ قانون اساسی را داراست. طبق اصل ۱۳۱  قانون اساسی، «در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را برعهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود، در صورت فوت معاون اول و یا امور دیگری که مانع انجام وظایف وی گردد و نیز در صورتی که رئیس جمهور معاون اول نداشته باشد مقام رهبری فرد دیگری را به جای او منصوب می‌کند.» 

کوهپایه زاده در پایان گفت: در این شرایط خاص داخلی، منطقه‌ای و بین المللی یقینا اتحاد، انسجام، درایت، هوشمندی آحاد جامعه و مسئولین و امانتداری این امر خطیر که بر عهده شورای مندرج در قانون اساسی است جهت برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور بعد،  از وظایف خطیری است که بر عهده همه دلسوزان و زعمای قوم و آحاد ملت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha