• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030301508
  • خبرنگار : 50214

اجرای بزرگترین طرح‌های غیرسازه‌ای آبی یزد در دولت شهید جمهور

اجرای بزرگترین طرح‌های غیرسازه‌ای آبی یزد در دولت شهید جمهور

ایسنا/یزد مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از اجرای طرح‌های مهم غیرسازه‌ای آبی استان یزد در دولت سیزدهم خبر داد.

جواد محجوبی با اشاره به آغاز به کار بازار آب استان یزد در دشت یزد - اردکان در اسفند ماه سال گذشته، گفت: بازار آب یکی از راهکارهای مهم برای مدیریت عرضه و تقاضا و تأمین آب برای متقاضیان از محل بهره‌وری و کاهش اتلاف مصرف بهره‌برداران است.

وی هدف از راه‌اندازی بازار در استان را کاهش تنش آبی بخش کشاورزی، تولید و صنعتی، ارتقای بهره‌وری آب، کمک به احیا و تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از بازار غیررسمی آب دانست. 

رشد چشمگیر اقدامات حفاظتی

محجوبی به اقدامات حفاظتی شرکت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: رشد تجهیز کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی از ۸۱ درصد به ۹۵ درصد و رشد کنتور هوشمند چاه‌های صنعتی از ۲۳ درصد به ۸۵ درصد از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

کسب رتبه برتر مهندسی رودخانه‌ها 

رئیس هیأت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد اظهار کرد: مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها به طول ۱۸۹ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است.

وی با اشاره به لایروبی ۸۰ کیومتری رودخانه‌های استان در دولت شهید خدمت، گفت: انجام عملیات لایروبی رودخانه‌های استان باعث کاهش خطر و مدیریت سیل در استان یزد شد. 

شناسایی ۸۰ واحد آلاینده آب

محجوبی همچنین اظهار کرد: ۸۰ واحد آلاینده شناسایی و اقدامات سازمانی و فراسازمانی برای رفع آلودگی انجام شد. 

وی با اشاره به پایش کیفیت ۱۰۰ منبع آب شرب در سطح استان، بیان کرد: برای آگاهی و اطلاع‌رسانی درباره آلودگی منابع آب، بروشورهای مختلفی در این زمینه توزیع شده است. 

رتبه برتر یزد در طرح‌های بهره‌وری

مدیرعامل آب منطقه ای یزد همچنین گفت: از سال ۱۴۰۰ و همزمان با شروع دولت مردمی سیزدهم، اجرای طرح ارتقای بهره‌وری این شرکت با جدیت آغاز شد. 

یزد پیشرو در بازتخصیص آب صنایع، با آب‌های غیرمتعارف

محجوبی اظهار کرد: در استان یزد و به استناد بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ‌ ۱۴۰۲، ۳۱ صنعت باید از آب غیرمتعارف استفاده کنند. بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریور سال ۱۴۰۴ از آب غیرمتعارف استفاده کنند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، او در پایان با اشاره به اینکه همه این اقدامات در دوران ریاست جمهوری شهید خدمت انجام شد، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه را پاداش یک عمر خدمت خالصانه او برای نظام دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha