• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030301515
  • خبرنگار : 50592

رئیس دانشگاه یزد:

شهید آیت‌الله رئیسی به جوانان و نخبگان توجه ویژه‌ای داشت

شهید آیت‌الله رئیسی به جوانان و نخبگان توجه ویژه‌ای داشت

ایسنا/یزد رییس دانشگاه یزد با بیان این‌که شهید آیت‌الله رئیسی به جوانان و نخبگان توجه بسیار ویژه‌ای داشت، گفت: رئیس جمهور آینده نیز باید نگرش آیت‌الله رئیسی را نسبت به جوانان و نخبگان و زنان داشته باشد.

عباس کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که شهید آیت‌الله رئیسی مجمع همه خوبی‌ها در حوزه مدیریت، اخلاق و عملکرد بود، گفت: ایشان بسیار پیگیر بود و نسبت به رسیدگی به مناطق محروم اهتمام جدی داشت. ایشان در کنار جدیت و پیگیری، تواضع داشت و به هیچ کسی بی‌احترامی نکرد.

وی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی در عین پایبندی به اصول و ارزش‌ها، جامع‌نگر و شیفته خدمت بود و در این مسیر جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

رئیس دانشگاه یزد با بیان این‌که ایشان برای اشتغال و مسکن جوانان اهمیت زیادی قایل بود و در این مدت کوتاه در این حوزه اقدامات بسیار خوبی انجام داد، گفت: در دوره ریاست ایشان نرخ بیکاری به شدت کاهش یافت.

وی افزود: رئیس جمهور فقید برای جامعه نخبگان بسیار ارزش قائل بود و اعتقاد داشت نخبگان نباید دغدغه اشتغال و مسکن را که دو دغدغه اساسی است، داشته باشند. در راستای همین امر، در دولت سیزدهم بحث جذب نخبگان بدون شرکت در فراخوان در هیأت علمی دانشگاه‌ها تصویب شد و سایر دستگاه‌ها نیز موظف شدند نخبگان را به کار گیرند.

وی با اشاره به این‌که رئیسی از جوانان در پست‌های مدیریتی کلان مانند وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها استفاده کرد، گفت: در وزارت علوم بیشتر معاونان وزیر و روسای دانشگاه‌ها جوان‌های خوش‌فکر و نخبه هستند.

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: ایشان تاکید داشت که باید نسبت قابل قبولی از زن‌ها در پست‌های مدیریتی و مشاغل مهم مانند هیأت علمی حضور داشته باشند.  

کلانتری اظهار کرد: هر کسی که رئیس جمهور می‌شود، باید نگرش آیت‌الله رئیسی را نسبت به جوانان و نخبگان و زنان داشته باشد، به این اقشار اعتماد و بیش از پیش، از جوانان در پست‌های مدیریتی کلان استفاده کند. البته این به معنی بی‌توجهی به افراد با تجربه نیست، بلکه افراد با تجربه باید به‌عنوان مشاور در کنار بدنه اجرایی حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه یزد با بیان این‌که یکی از مشکلات ما در حوزه مدیریتی کادرسازی است، گفت: اگر امروز کادرسازی نکنیم در آینده با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: برای تداوم اقدامات مثبت دکتر رئیسی در حوزه جوانان رئیس جمهور آینده باید علاوه بر مسکن و اشتغال در حوزه ازدواج نیز برنامه جدی داشته باشد.

کلانتری با بیان این‌که سن ازدواج در کشور بالا رفته است و همین امر در آینده منجر به کاهش فرزندآوری و رشد جمعیت می‌شود، گفت: بخشی از معضلات فرهنگی جامعه مربوط به این امر است و باید نهاد مستقلی به‌طور جدی متولی و پیگیر این موضوع باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha