• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030301578
  • خبرنگار : 50107

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم:

شکوه مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی ناشی از قضاوت مردم نسبت به عملکرد صادقانه دولت است

شکوه مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی ناشی از قضاوت مردم نسبت به عملکرد صادقانه دولت است

ایسنا/خراسان رضوی منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم گفت: شکوه و عظمتی که در تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی مشاهده می‌کنید ناشی از قضاوت مردم نسبت به عملکرد صادقانه، خوب و قابل دفاع دولت است.  

علی‌اصغر نخعی‌ راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملکرد ۳ ساله دولت سیزدهم، اظهار کرد: زمانی که دولت سیزدهم قوه مجریه را تحویل گرفت، وضعیت اقتصاد کشور نابسامان و رشد اقتصادی صفر بود. بیشترین کاری که دولت می‌توانست در این شرایط انجام دهد، این بود که رشد اقتصادی و تولید را افزایش و نرخ تورم را کاهش دهد، کاری که در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود و دولت سیزدهم در هر سه مورد موفق عمل کرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری رشد اقتصاد به ۶ درصد رسید، در حالی که در زمان تحویل دولت صفر بود. با وجود اینکه کارگاه‌های بسیاری تعطیل شده بود یا با ظرفیت کم کار می‌کرد، دولت سیزدهم تلاش زیادی کرد تا این کارگاه‌ها را به چرخه تولید بازگرداند. دولت همچنین کنترل تورم با کنترل رشد نقدینگی را در پیش گرفت و موفق عمل کرد. رشد نقدینگی کشور در زمان تحویل دولت ۶۰ درصد بود، اما اکنون بعد از ۳ سال به ۲۴ درصد رسیده است.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم ادامه داد: کنترل رشد نقدینگی بلافاصله در تورم تاثیر نمی‌گذارد، زمان می‌برد تا تورم کاهش پیدا کند. با این وجود عملکرد دولت در ‌کنترل تورم نسبتا خوب و موفق بوده و گرچه مردم در این ۳ سال کاهش تورم را در زندگی خود احساس نکردند، اما جلوگیری از افزایش تورم در همین سطح شرایط زندگی مردم و امیدشان را بیشتر کرده است. دولت در این ۳ سال ریل‌گذاری خوبی انجام داد.

نخعی‌راد با بیان اینکه دولت در زمینه سیاسی و اجتماعی موفق عمل کرده است، عنوان کرد: عملکرد دولت گذشته در دو دوره مشکلاتی ایجاد و مردم را از صحنه خارج کرده بود، اما سفرهای استانی دولت سیزدهم و رسیدگی به نقاط مختلف کشور، بین مردم و دولت انسجام ایجاد کرد و اعتماد عمومی را افزایش داد. 

وی با بیان اینکه عملکرد دولت در زمینه سیاست خارجی نیز بسیار خوب بود، گفت: بدون اینکه به خواسته‌های کشورهای غربی و مستکبران عمل کنیم توانستیم از شرایط سختی که ایجاد شده بود، خارج شویم. دولت در سیاست خارجی توانست ارتباط خوبی با کشورهای دیگر برقرار کند و با هماهنگ کردن میدان و دیپلماسی، موفقیت چشمگیری داشت و توانست اقتدار نظام در جامعه بین‌المللی را افزایش دهد..

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم با اشاره به بحران کرونا در اوایل آغاز به کار دولت سیزدهم، بیان کرد: در زمان تحویل دولت روزانه افراد زیادی به دلیل نبود واکسن و کنترل نشدن کرونا از دنیا می‌رفتند، شرایط بسیار بد روحی برای مردم ایجاد شده بود و مردم احساس عدم امنیت می‌کردند. به محض شروع به کار دولت، با ارتباط خوبی که برای تولید واکسن با چین برقرار و حجم بالایی واکسن وارد کشور شد، در کمتر از 3 ماه رقم مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به شدت کاهش یافت. 

نخعی‌راد اضافه کرد: دولت کار جهادی سنگینی در واکسیناسیون کشور و ریشه‌کن کردن کرونا انجام داد. دولت سیزدهم بدون اینکه کوچکترین باجی به دشمنان بدهد یا بهانه‌هایی نظیر عدم عضویت در FATF را بیاورد، مشکل واردات واکسیناسیون را رفع کرد.

وی عنوان کرد: مردم این شرایط را دیدند و تغییر شرایط را مشاهده کردند و عملکرد دولت را پسندیدند. این شکوه و عظمتی که در تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی مشاهده می‌کنید ناشی از قضاوت مردم نسبت به عملکرد صادقانه، خوب و قابل دفاع دولت است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha