• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030301728
  • خبرنگار : 30147

یک راوی دفاع مقدس:

سالروز فتح خرمشهر به عنوان ﻧﻤﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﻠﺖ اﻳﺮان در ﺗﺎرﻳﺦ ثبت شده است

سالروز فتح خرمشهر به عنوان ﻧﻤﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﻠﺖ اﻳﺮان در ﺗﺎرﻳﺦ ثبت شده است

ایسنا/خراسان رضوی یک راوی دفاع مقدس گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر ﺑه ﻋﻨﻮان ﻧﻤﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﻠﺖ اﻳﺮان در طﻮل ﺗﺎرﻳﺦ ثبت شده است.

قاسم طارم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه جوانان کشور با مدیریت جهادی دشمن را به زانو در آورده‌اند، افزود: جوانان ایران اسلامی به تمامی جهان نشان دادند که می‌توان با مدیریت جهادی و عزمی ملی و کسب موفقیت در تمامی عرصه‌ها همچون فناوری نانو، پزشکی، نظامی و ... کمر دشمن را شکست و او را به زانو درآورد.

 وی با بیان اینکه فتح خرمشهر در حالی اتفاق افتاد که عزم ملی و مدیریت جهادی بر یک محور قرار داشت و موجب خلق حماسه‌ای ماندگار شد، تصریح کرد: هیچ صحنه‌ای سخت‌تر از آزادسازی خرمشهر نیست.

 این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با یادآوری این موضوع که عملیات الی بیت‌المقدس در طول ۲۴ روز و ۱۲۰ کیلومتر انجام شده، اظهار کرد: خودباوری چیزی بوده که امروز باید به جوانان گفته شود، عملیات آزادسازی خرمشهر وحدت ارتش با نیروهای مردمی عاشق و داوطلب را نشان می‌دهد.

وی توکل به خدا را رمز پیروزی دانست و گفت: بعضی افراد در داخل و خارج کشور دفاع مقدس ما را بد جلوه داده‌اند و از بیان رشادت‌های جوانان و واقعیت‌های آن خودداری می‌کنند.

طارم سوم خرداد را گویای پایداری، ایثار، مقاومت و جاودانگی انقلاب دانست و افزود: سوم خردادماه یکی از ماندگارترین حماسه رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس در تاریخ نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر ﺑه ﻋﻨﻮان ﻧﻤﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﻠﺖ اﻳﺮان در طﻮل ﺗﺎرﻳﺦ ثبت شده است و  دشمن تنها به قصد براندازی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به کشور حمله کرد، خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر یک روز به یاد ماندنی در تاریخ ملت ایران و جهان است.

طارم در ادامه بیان کرد: فتح خرمشهر به راحتی برای ایران اسلامی به دست نیامد و شهدای بسیار زیادی تقدیم شدند تا این پیروزی بزرگ برای مردم ایران به ارمغان آمد.

وی با اعلام اینکه همه ما قدردان زحمات شهدای عزیز هستیم و باید از خانواده‌های شهدا تجلیل کنیم، ابراز کرد: همه به خصوص راویان دفاع مقدس وظیفه دارند تفکر سوم خرداد را در جامعه استمرار بخشند.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس رمز اصلی فتح خرمشهر را ایمان به خدا و شهادت طلبی دانست و گفت: پیروزی‌های این‌چنینی به تعبیر قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (ع)، یک «یوم‌الله» است که با ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان اسلام حاصل شد.

وی اضافه کرد: فتح خرمشهر دنیایی از حرف‌های معنوی بوده که در قالب ایستادگی و مقاومت بیان شده است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha