• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030301839
  • خبرنگار : 30147

معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع):

آیت‌الله رئیسی اولویت جهادی را بر دیوان سالاری‌های فرسوده ترجیح داد

آیت‌الله رئیسی اولویت جهادی را بر دیوان سالاری‌های فرسوده ترجیح داد

ایسنا/خراسان رضوی معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی اولویت جهادی را بر دیوان سالاری‌های فرسوده ترجیح داد، گفت: تواضع و خستگی ناپذیری از دیگر محورهای مهم اخلاقی شهید رئیسی بود.

سرهنگ حسین عباسیان شامگاه سوم خرداد در آئین بزرگداشت شهدای خدمت و یادواره ۲۳شهید کاشمر در عملیات بیت‌المقدس که در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد، افزود: ابعاد زمانی زندگی خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی را باید در سه دوره دیروز، امروز و فردا به درستی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه دیروز شهید رئیسی را باید هنرمندانه به تصویر کشید و تبیین کرد، اظهار کرد: امروز مربوط به همین مراسم‌ می‌شود و از خدمت‌هایی که انجام داده گفت و در تداوم راه ایشان است.

معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) در خصوص حکمرانی در سایه اخلاق شهید آیت‌الله رئیسی و ویژگی‌های شخصیتی ایشان گفت: مردمی بودن مهمترین ویژگی شهید رئیسی بود.

وی در ادامه اظهار داشت: بنا بر تائید رهبر معظم انقلاب، شهید رئیسی در وسط میدان، ساده‌زیست و بدون تشریفات بود، هیچ‌گاه اجازه نداد در سفرها کسی مانع حضور مردم در کنارش شود.

عباسیان با بیان اینکه شهید رئیسی مدام در سفر و پیگیر مشکلات مردم بود، افزود: بسیاری ازجمله رسانه‌ها شرمنده آیت‌الله رئیسی شدند چون نتوانستند خدمات ایشان را به درستی منعکس کنند.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی به جای اینکه از پشت میز و از ماشین شعار مردم‌داری و مردمی بودن بدهد با عمل و رفتارش مردمی بود، گفت: از محورهای مهم مردمی بودن ساده زیستی رئیس جمهور شهید بود.

معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) با اعلام اینکه برخلاف گذشته سفرهای ایشان به کشورهای مختلف و استانی با کمترین هزینه انجام می‌شد، ادامه داد: تواضع و خستگی ناپذیری از دیگر محورهای مهم اخلاقی شهید رئیسی بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی اولویت جهادی را بر دیوان سالاری‌های فرسوده ترجیح داد، گفت: نباید روحیه جهادی را نشانه بی‌تدبیری و بی‌انضباطی دانست.

معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع)  با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید آیت‌الله رئیسی که فرمودند؛ «برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه‌چیز ترجیح داشت، ازاین‌رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزی‌اش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد»، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی سیاست را شرمنده اخلاق کرد و اخلاق را به سیاست گره زد.

عباسیان با بیان اینکه برای رفع مشکلات کشور ما به نخوابیدن‌های شهید رئیسی نیاز داریم، عنوان کرد: باید به درستی قدرشناس زحمات و خدمات آیت‌الله رئیسی بود.

وی در ادامه تقوای سیاسی را از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی دانست و گفت: ایشان هیچگاه در برابر برخی رفتارها حرفی نزد و سکوت کرد و ترجیح داد فقط کار و تلاش کند.

معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه حتی در دوران کرونا به جای اینکه از مشکلات بگوید تلاش نمود با تلاش همه و به کمک همه ظرفیت‌ها آمار فوتی‌ها را به صفر برساند، افزود: حتی در عرصه اقتصادی و احیاء صنایع تلاش بسیاری کرد.

وی همچنین یکی از محورهای مهم تقوای سیاسی را سرباز ولایت بودن دانست و اظهار کرد: شهید رئیسی به درستی ولایت‌پذیری خود را به منصه ظهور گذاشت. ولایت‌فقیه را هیچگاه برای خودش هزینه نکرد و اگر طرحی با مشکل مواجه می‌شد به گردن رهبری نمی‌انداخت.

معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) درک و عمل به موقع و به هنگام را از دیگر خصوصیات شهید رئیسی دانست و تصریح کرد: خصوصیات شهید آیت‌الله رئیسی باید تبیین شود.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: روزی که خرمشهر سقوط کرد تلخ‌ترین روز و روزی که فتح شد شیرین‌ترین روز است.

عباسیان با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: اگرچه رزمندگان و فرماندهان علاوه بر اینکه توکل بر خدا داشتند و تلاش کردند اما امام راحل بازهم فرمودند؛«خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی عنوان کرد: 8 سال جنگ را تحمیل کردند اما ایران به پیروزی رسید، در ادامه فتنه‌ها به پا کردند بازهم به سرانجام نرسیدند و امروز این انقلاب تکامل‌یافته و روبه‌جلو می‌رود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقاومت کاشمر در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و ۲۳ شهید کاشمر در عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: یادواره‌های شهدا فرصتی برای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است.

سرهنگ احمد رحمانی  اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت طی این چند روز در کشور ساری و جاری است، به راهی که رئیس جمهور شهید و دولت انقلابی در پیش گرفت که تا این حد در سطح داخل و بین‌المللی تأثیرگذار بود، افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha