• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030301845
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه لنگرود:

آیت الله رئیسی در سازمان ملل قدرت ملت ایران را نشان داد

آیت الله رئیسی در سازمان ملل قدرت ملت ایران را نشان داد

ایسنا/گیلان امام جمعه لنگرود با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «شهدا مظهر قدرت ملت ایران هستند»، اضافه کرد: آیت الله رئیسی در سازمان ملل قدرت ملت ایران را نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی امشب، ۳ خردادماه در مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان که در کومله برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسمات باشکوه عزاداری برای خادم الرضا(ع) در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: همگان نماز لیله الدفن را برای شهدا اقامه کنند.

وی با بیان اینکه ملت ها در طول تاریخ یا آینده سازند و یا براساس آینده ای که دیگران برای آنان می سازند، زندگی می کنند، افزود: برخی از ملت ها ظرفیت آینده سازی برای جامعه خودشان را ندارند و لذا نمی توانند آینده جهان را رقم بزنند و در معادلات بین المللی نقش و اثر داشته باشند.

امام جمعه لنگرود برخی از ملت ها را آینده ساز دانست که توان رقم زدن آینده خود و جهان را دارند و عنوان کرد: کشورها و ملت های دارای پیشینه تاریخی و تمدنی و برخوردار از ظرفیت های مردمی و اجتماعی و علمی و صنعتی ظرفیت آینده سازی را پیدا می کنند و لذا انقلاب اسلامی ایران ادعای آینده سازی دارد و در میدان عمل هم به اذعان دولت و دوست این ادعا را ثابت کرده که می تواند آینده خودش را رقم بزند و تمدن سازی کند و بنا دارد که آینده جهان را بسازد.

حجت الاسلام نقوی، آینده سازی و تمدن سازی جهانی را جزو آرمان های انقلاب دانست و بیان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم از این آینده سازی و تمدن سازی یاد کرده که مقدمه ساز آرمان ظهور است؛ یعنی نمی توانیم انقلابی باشیم و آرمان آینده سازی جهان را نداشته باشیم.

وی با اشاره به سالروز حماسه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، یادآور شد: علیرغم کمک های جهانی به صدام، خرمشهر را آزاد کردیم و این پیروزی جز با روحیه جهادی امکان پذیر نبود؛ امام فرمود که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» تا نگاه و باور توحیدی را به رزمندگان یادآوری کند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه ملت ایران روز به روز انقلابی تر شده و معرفت جوانان نسبت به آرمان های انقلاب عمیق تر می شود، خاطرنشان کرد: این انقلاب برپا شده تا آینده ساز و تمدن ساز باشد؛ کسی تصور نمی کرد انقلاب اسلامی پیروز شود و بماند، اما امروز چنان قدرت و عظمتی پیدا کرده که در خیابان های آمریکا آرمان های انقلاب را فریاد می زنند و در دانشگاه های اروپا به زبان فارسی شعار می دهند.

وی انقلاب اسلامی را آینده ساز جهان دانست و گفت: حاج قاسم پرورش یافته مکتب اسلام ناب و انقلاب و امام بود و توانست شخصیتی جهانی پیدا کند؛ شهید آیت الله رئیسی نیز در همین مکتب به یکی از سیاستمداران برتر دنیا تبدیل شده است.

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه هیچ کشور و ملتی ظرفیت تربیت چنین شخصیت هایی را ندارد، عنوان کرد: نباید در معرفی شخصیت شهید رئیسی به اخلاق مداری و متواضع بودن ایشان بسنده کرد، بلکه باید از مواضع و مدیریت و ولایتمداری ایشان گفت.

وی با تاکید بر اینکه باید آیت الله رئیسی را یک مکتب ببینیم؛ نه فقط شخصیتی اخلاق مدار و متواضع، یادآور شد: باید سیاست و اخلاق و عبادت و ولایتمداری و استکبارستیزی و شجاعت و... شهید رئیسی را با هم ببینیم تا مکتب شهید رئیسی را بشناسیم و برای تمدن سازی از آن الگو بگیریم.

امام جمعه لنگرود با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «شهدا مظهر قدرت ملت ایران هستند»، اضافه کرد: آیت الله رئیسی در سازمان ملل قدرت ملت ایران را نشان داد.

حجت الاسلام نقوی تلاش های شهید امیرعبداللهیان در عملیات وعده صادق را یک شاهکار دانست و بیان کرد: این شهید بزرگوار نیز مانند رئیس جمهور شهیدمان جهادی بود و با منطق استوار ملت ایران با دنیا گفتگو می کرد؛ نه از روی ضعف.

وی مکتب آیت الله رئیسی را مکتب خدمت، مقاومت، ولایتمداری و حمایت از محرومان دانست و اظهار کرد: رئیسی شخص نبود، راه و مسیر بود و امروز باید فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که مردمی و استکبارستیز و ولایتمدار باشد.

امام جمعه لنگرود به تایید و تمجید رهبر انقلاب از دولت آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی در سفرهای استانی بدون واسطه دغدغه مردم را می شنید و مردم را نسبت به آینده انقلاب امیدوار می کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید مجموعه مکتب انقلاب را که ظرفیت تربیت چنین شخصیت هایی را دارد، بشناسیم و آینده کشور را به دست این مکتب دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha