• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030401898
  • خبرنگار : 71145

معاون نخست وزیر اسپانیا، رژیم صهیونیستی را عصبانی کرد

معاون نخست وزیر اسپانیا، رژیم صهیونیستی را عصبانی کرد

یولاندا دیاز، معاون نخست‌وزیر اسپانیا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای که رژیم صهیونیستی آن را محکوم کرد، گفت: «فلسطین از رود تا دریا آزاد خواهد شد.»

به گزارش ایسنا، اظهارات دیاز در پایان یک کلیپ ویدیویی که روز چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمده بود که در آن او توضیح داد که اقدام اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در ۲۸ مه «فقط یک آغاز است».

معاون نخست وزیر اسپانیا افزود: ما از جایگاه خود در دولت برای دفاع از حقوق بشر و پایان دادن به نسل کشی مردم فلسطین ادامه به فشار خواهیم داد.

دیاز که به عنوان وزیر کار و اقتصاد نیز خدمت می‌کند، ادامه داد: «ما در لحظه‌ای زندگی می‌کنیم که انجام حداقل‌ها قهرمانانه و در عین حال ناکافی است.»

وی با اشاره به رود اردن و دریای مدیترانه که دولت فلسطین در بین آنها قرار دارد، افزود: فلسطین از رود تا دریا آزاد خواهد شد.

سفارت رژیم صهیونیستی در مادرید در پی آن اظهارات دیاز را محکوم کرد و مدعی شد که «این عبارت تشویق به نفرت و خشونت است».

رودیکا رادیان گوردون، سفیر رژیم صهیونیستی در اسپانیا در پستی در حساب کاربری خود در پلتفرم X نوشت که جایی برای آنچه او به عنوان «اظهارات یهودی ستیزانه در یک جامعه دموکراتیک» توصیف کرد، وجود ندارد.

وی با اشاره به جمله «فلسطین از رود تا دریا آزاد می‌شود»، ادامه داد: صحبت از سوی معاون نخست‌وزیر اسپانیا کاملا غیرقابل قبول است.

این یکی از آخرین اظهارات رسمی سفیر قبل از بازگشت به اسرائیل بود.

گوردون از اینکه مجبور شده به دلیل آنچه «تصمیمات پوچ» اتخاذ شده توسط دولت اسپانیا خوانده که به ادعای او «به صلح و امنیت کمک نکرده و آزادی اسیران صهیونیست را تسهیل نمی‌کند،» ابراز تاسف کرد.

نروژ، ایرلند و اسپانیا روز چهارشنبه رسماً کشور فلسطین را به رسمیت شناختند که از ۲۸ مه اجرایی می‌شود.

قبل از این تحول، هشت کشور عضو اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند که شامل بلغارستان، لهستان، چک، رومانی، اسلواکی، مجارستان، دولت قبرس یونانی نشین و سوئد هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha