• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030401957
  • خبرنگار : 71145

ممانعت تل‌آویو از ارائه خدمات کنسولگری اسپانیا به فلسطینی‌ها و پاسخ مادرید

ممانعت تل‌آویو از ارائه خدمات کنسولگری اسپانیا به فلسطینی‌ها و پاسخ مادرید

پس از آنکه وزیر امور خارجه حکومت اشغالگر، در پاسخ به به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط مادرید اقداماتی را در روابط دیپلماتیک با اسپانیا اتخاذ کرد، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: هیچ کس ما را از درخواست آتش‌بس فوری و به رسمیت شناختن کشور فلسطین دچار هراس و وحشت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: هیچ کس نمی‌تواند ما را به منظور خودداری از درخواست آتش‌بس فوری و به رسمیت شناختن کشور فلسطین بترساند.

آلبارز افزود: وضعیت غزه اجازه نمی‌دهد بیش از این منتظر بمانیم و بیت‌المقدس شرقی باید پایتخت فلسطین باشد.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گزارش داد: پس از به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط مادرید، کنسولگری اسپانیا در بیت المقدس را از خدمات رسانی به فلسطینی‌ها منع کردیم.

کانال ۷ اشغالگران نیز تاکید کرد که یسرائیل کاتس تصمیم به قطع روابط میان «نمایندگی اسپانیا در اسرائیل» و فلسطینی‌ها گرفته است.

این کانال افزود: کاتس مانع از ارائه خدمات کنسولگری اسپانیا در قدس اشغالی به فلسطینیان در کرانه باختری شد.

این اقدامات وزیر امور خارجه اشغالگر پس از به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط اسپانیا صورت گرفت چراکه مادرید نیز همراه با نروژ و ایرلند این موضوع را به رسمیت شناخت.

در چارچوب اقدامات تلافی جویانه اشغالگران در پاسخ به این اقدام اسپانیا، شاران هسکل، نماینده اسرائیلی کنست از حزب لیکود، نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و کاتس ارسال کرد و از اسرائیل خواست که رسماً استقلال سرزمین‌ها از اسپانیا را به رسمیت بشناسد.

وی در این نامه خواستار به رسمیت شناختن «استقلال» کاتالونیا (شمال شرقی اسپانیا)، منطقه باسک و گالیسیا (شمال اسپانیا)، اندلس و آراگون (شمال شرقی اسپانیا) و جزایر قناری و بالئاری از این کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha