• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403030402022
  • خبرنگار : 50124

تشییع با شکوه پیکر شهدا بیانگر پیوند نسل‌ها در استمرار انقلاب است

تشییع با شکوه پیکر شهدا بیانگر پیوند نسل‌ها در استمرار انقلاب است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشییع با شکوه پیکر شهدای خدمت، گفت: این تشییع‌ها بیانگر پیوند نسل‌ها در استمرار انقلاب در خط ولایت است و نشان می‌دهند که انقلاب مستحکم‌تر شده و خللی در مسیر پیشرفت و عدالت و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت ایجاد نشده و نخواهد شد. 

آیت‌الله عباس کعبی چهارم خردادماه در ویژه‌برنامه شهادت جانسوز شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت‌ همراه که با حضور باشکوه عموم مردم عزادار و مسئولان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تسلیت شهادت شهدای خدمت و فضیلت به‌ویژه شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش با اشاره به اینکه با شهادت این بزرگواران فضای ایران تبدیل به فضای خدمت، فضیلت، اخلاق، جهاد، ایثار، شهادت، وحدت و تعظیم شعائر شد، اظهار کرد: ما تسلیم قضا و قدر الهی هستیم زیرا یک لطف الهی در پشت سر این حوادث نهفته است و در مسیر انقلاب از این حوادث بزرگ فراوان دیدیم.

وی با بیان اینکه این شهدای والامقام همواره منتظر شهادت بودند، ادامه داد: آنان با این عروج ملکوتی و حزن‌آلود به آرزوی خود رسیدند و مزد خود را دریافت کردند؛ به برکت خون شهدا ملت ایران در یک فضای متعالی و آرمانی این شهدای سرافراز، یکدست و یکپارچه شدند.

کعبی با تأکید بر اینکه امروز مردم در فضای خدمت و مجاهدت رئیس‌جمهور مردمی سطح مطالبات خود را از حکمرانی ولایی بالا بردند، بیان کرد: امروز مردم از رئیس‌جمهور آینده انتظار دارند که در امتداد دولت خدمت و مردمی، این راه را پرتوان‌تر ادامه دهد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب و ملت نیز بدانند که اظهار خوشحالی آنان بی‌فایده است زیرا تجربه نشان داده است که ملت ایران به برکت رهبری فرزانه و حکیم، پدر معنوی امت توانسته است به راحتی از این مراحل عبور کند و فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدیدی را برای انقلاب اسلامی بیافریند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به سه مراسم تشییع پیکر تاریخی در انقلاب اسلامی یعنی تشییع پیکر بنیانگذار انقلاب اسلامی و نیز تشبیع تاریخی پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس‌جمهور شهید، توضیح داد: این تشییع‌ها بیانگر پیوند نسل‌ها در استمرار انقلاب در خط ولایت است و نشان می‌دهند که انقلاب مستحکم‌تر شده و خللی در مسیر پیشرفت و عدالت و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت ایجاد نشده و نخواهد شد. 

وی تأکید کرد: جهان در آستانه تحولات بزرگی قرار دارد و طوفان‌الاقصی تبدیل به طوفان آزادگان شده و امروز تغییرات جهانی در حال شکل‌گیری است، بستر برای آزادی قدس و فلسطین و تحقق نظم نوین جهانی بر پایه توحید، عدالت و کرامت انسان با محوریت انقلاب اسلامی به لطف الهی فراهم است. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری استقبال پرشکوه مردم چهارمحال و بختیاری از رئیس‌جمهور در جریان سفرهای اول و دوم به این استان، افزود: در تمامی استان‌ها این حماسه استقبال را از رئیس‌جمهور محبوب و مردمی شاهد بودیم؛ در ابتدا انتقاداتی نسبت به این حجم سفرها وجود داشت اما ایشان قائل به مدیریت میدانی بود و می‌گفت مدیریت پشت میز را قبول ندارم که این، حاکی از خستگی‌ناپذیری ایشان بود. 

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه امروز سخن گفتن از مکتب حکمرانی ولایی شهید آیت‌الله رئیسی موضوعیت دارد، گفت: این مکتب حکمرانی ولایی باید الگویی برای دولت‌ها، رئیس‌جمهور، انتخابات آینده و مشارکت حداکثری مردم باشد، سطح انتظارات و مدل مطالبات مردمی نیز در سایه این الگوی حکمرانی باید شکل بگیرد. 

وی با تصریح اینکه مکتب حکمرانی ولایی آیت‌الله رئیسی چند ویژگی دارد، ادامه داد: اول آنکه معرفتی و اجتهادی بوده و از اجتهاد امام راحل(ره) و رهبر انقلاب برخاسته است با این توضیح که مطابق مقتضیات زمان است و تمدن‌سازی، خاستگاه این حکمرانی تمدنی به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تمدن‌سازی بر پایه عقلانیت، معنویت، مردم‌باوری، نظم نوین جهانی بر پایه جهاد تمدنی و نظریه روابط بین‌الملل در اسلام از پایه‌های این تمدن هستند. اسلام قائل به مبارزه با استکبار و طاغوت است که آمریکا و رژیم صهیونسیتی از مصادیق آن هستند و در سایه این مبارزه، ارتباط با دیگر ملت‌ها و دولت‌ها هموار و تحریم دشمن خنثی شد.
آیت‌الله کعبی نظریه مبتنی بر شریعت و حکمت را از دیگر ویژگی‌های حکمرانی ولایی عنوان کرد و افزود: توجه به اقامه و پیاده‌سازی دین با نگاه به حل مسئله در میدان و نه نگاه به فقه در قالب‌های صرفاً نظری بلکه در میدان عمل، از مهم‌ترین مؤلفه‌های این نوع حکمرانی است.

وی در پایان تأکید کرد: تحول‌خواهی از دیگر ویژگی‌های حکمرانی ولایی است که مصادیق این تحول را در زمان تولیت آستان قدس رضوی و هم ریاست بر قوه قضائیه و هم در قوه مجریه شاهد بودیم که دولت را بر پایه مبارزه با رکود و زیرساخت‌ها شکل داد. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha