• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403030402029
  • خبرنگار : 50455

انتخاب رئیس‌جمهور انقلابی و مردمی نشان‌دهنده تداوم راه سید الشهدای خدمت است

انتخاب رئیس‌جمهور انقلابی و مردمی نشان‌دهنده تداوم راه سید الشهدای خدمت است

ایسنا/قم امام جمعه قم گفت: آیت‌الله رئیسی نشان بزرگ خدمت رضوی را با خادمی جمهوری اسلامی و در نهایت با نشان شهادت ختم کرد؛ این ضایعه سنگین رهبر انقلاب، ملت ایران و مقاومت اسلامی را دچار ماتم و اندوه کرد بدون شک پرچم افتخار خدمت برای اعتلای اسلام و ایران با استحکام و بدون توقف برافراشته خواهد ماند و هیچ خللی در عزم اداره ملت و تمشیت امور کشور ایجاد نخواهد شد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز چهارم خردادماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تاسف بار سقوط بالگرد رئیس جمهور مردمی آیت‌الله رئیسی و آیت‌الله آل‌هاشم و دیگر همراهانشان، عنوان کرد: در این دنیا مصیبت‌های ناخواسته فراوان است که دامن انسان‌ها را می‌گیرد؛ اگر به این امور توجه داشته باشیم از این مصیبت‌ها پیمانه صبر ما لبریز نمی‌شود، خداوند متعال در قرآن کریم فرمود: «الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»؛ تقوای الهی بهترین وسیله برای این لحظات حساس و غمبار زندگی است.

وی یادآور شد: شهید آیت‌الله رئیسی موفق شد تصویر بسیار امید بخشی در مدیریت انقلابی از خود به یادگار بگذارد و در عمر کوتاه خدمت خود در مقام ریاست جمهوری اثبات کرد بدون معطل کردن کشور به اراده دشمنان و بدون اتکا به نسخه‌های بیگانگان و تدابیر عملی و تلاش خستگی‌ناپذیر و با اتکا بر توان مردم می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: دولت آیت‌الله رئیسی با اولویت دادن به اصلاحات بنیادی بر اقدامات مقطعی و کوتاه مدت فردای کشور را فدای امروز نکرد.

وی اضافه کرد: پس از این ضایعه بزرگ باید به نکات بسیاری توجه کرد، از جمله اینکه تشییع شهدای خدمت اظهار نظر قاطع مردم ایران بود که با حضور پر شور و شعور خود نشان دادند همچنان به نظام و مسئولان خدوم خود وفادار و قدرشناس هستند.

امام جمعه قم ادامه داد: این مراسم در جای جای کشور آنقدر باشکوه برگزار شد که داغ جانسوز را به حماسه تبدیل کرد؛ همچنین مردم با حضور خود ضربه‌ی محکمی بر پیکر یاوه گویان ومستکبران و مزدوران داخلی آن‌ها زدند.

وی افزود: مردم انتظار دارند که خدمات آیت‌الله رئیسی به طور واضح تبیین و رسانه‌ای شود؛ همچنین نباید اجازه ندهیم کسی مردم را ناامید کند، تاریخ انقلاب از ابتدا تاکنون ثابت کرده که با رفتن یک خدمتگزار خللی در اراده پولادین و مسیر مردم رخ نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در قم گفت: انتظار آن است که مردم تداوم راه سید الشهدای خدمت را در انتخاب یک رئیس‌جمهور بصیر، فاضل و انقلابی و مردمی نشان دهند، به گونه‌ای که اعتماد و امید مردم با حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و تحول مدیریتی و توجه ویژه به تقویت هنجارهای فرهنگی با مشارکت حداکثری ملت وفادار ایران اسلامی شکل بگیرد.

وی افزود: ما مردم با خداوند عهد می‌بندیم که کسی را انتخاب کنیم که راه آیت‌الله رئیسی را با ایمان و عشق به خدمت و هدایت رهبر معظم انقلاب ادامه دهد.

وی گفت: در ایام وقوع این حادثه غمبار و دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) علی رغم تألمات روحی ملت برای اینکه خللی در تمشیت امور کشور صورت نگیرد طبق برنامه از پیش تعیین شده مراسم افتتاح ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان جبهه مقاومت در موعد مقرر با پیام رهبری آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در قم اظها کرد: رهبر انقلاب اسلامی مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند و در ادامه در عین حال که فضای حاکم بر جلسه مجلس خبرگان بر اثر فقدان شهدای خدمت با اندوه فراوان همراه بود طبق وظایف قانونی هیات رئیسه دائم و هیات اندیشه ورز شکل گرفت و سپس اعضا برای اقامه نماز بر پیکر شهدا به امامت مقام معظم رهبری به دانشگاه تهران رفتند و بعد از اقامه نماز به مجلس بازگشتند و به ادامه وظیفه خود پرداختند.

آیت‌الله سعیدی در پایان تصریح کرد: مجلس خبرگان برخواسته از رأی مردم و در جهت پیشبرد اهداف کلان انقلاب اسلامی است که در جهت تحقق بخشیدن به خط مشی‌های رهبری در عرصه حکمرانی بر پایه شریعت و عقلانیت حرکت می‌کند.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha