• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030402039
  • خبرنگار : 50225

امام جمعه موقت اهواز: 

شهید رئیسی، الگو و حجت برای تمام مسئولان کشور است

شهید رئیسی، الگو و حجت برای تمام مسئولان کشور است

ایسنا/خوزستان امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شهید رئیسی تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم کرد، گفت: ساده‌زیستی این مرد بزرگ و سید جلیل‌القدر یک افتخار و مایه مباهات ما است و این بزرگوار الگو و حجت برای تمام مسئولان است. 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه  امروز (۴ خردادماه) اهواز با تسلیت شهادت شهید رئیسی، با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: به تعبیر حضرت آقا، رحلت شهادت‌گونه رئیس جمهور محبوب، مردمی را تسلیت می‌گوییم. انقلاب در وجود این مرد بزرگ متجلی شده بود. اخلاق‌مداری، متواضع بودن، صبر و استقامت، خستگی ناپذیر بودن، تلاش و مجاهدت برخی از ویژگی‌های این رئیس جمهور فقید بود. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: اخلاق باید در تمام عرصه‌ها اعم از کار، سیاست، جنگ و مجامع علمی رعایت شود. اخلاق‌مداری شهید رئیسی را در مناظره‌های انتخاباتی دیدیم، وی بعد از رئیس جمهور شدن هم کینه‌ای از مخالفان در دل نداشت و انتقام نگرفت. همچنین در برابر مردم شأنی برای خود قائل نبود و غروری نداشت. 

حسن‌زاده گفت: قرآن به پیامبر می‌فرماید صبر کن بر آنچه می‌گویند. شهید رئیسی در برابر حرف دیگران و ناملایمات مقاوم بود و صبر کرد. در میدان‌ها و مباحث مختلف صبور بود. در مقابل صهیونیست‌ها و منافقان صبر کرد و شیطانی بر این مرد بزرگ تسلطی پیدا نکرد و نتوانست او را از عبودیت خداوند خارج کند.

وی بیان کرد: این گونه نبود که رأیی از مردم گرفته باشد و در ساعت اداری بیاید  و برود. شهید رئیسی تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم کرد. تلاش از او چهره مجاهد فی سبیل الله درست کرد. او وقتی که از روسیه برگشت بلافاصله به کرج رفت و استراحتی نداشت. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: آنچه جمهوری اسلامی نیاز دارد و رزمندگان و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس برای ما باقی گذاشتند، همین مجاهدت و خستگی ناپذیری است. 

وی افزود: ساده‌زیستی این مرد بزرگ و سید جلیل‌القدر یک افتخار و مایه مباهات ما است و این بزرگوار الگو و حجت برای تمام مسئولان است. مردم ما باید با داشتن چنین رئیس جمهوری سربلند باشند.

حسن‌زاده بیان کرد: شهید رئیسی مسئولیت‌های زیادی داشت اما خانه‌ای که مادرش در آن زندگی می‌کرد بسیار ساده بود. آن‌هایی که جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند باید در برابر زندگی رئیس جمهور و خانه ساده مادری‌اش شرمنده باشند. شهید رئیسی نه با کلام بلکه با رفتار برای ما افتخار ایجاد کرد. 

وی عنوان کرد: برادر رئیس جمهور را کسی نمی‌شناخت و وقتی با او مصاحبه کردند گفت در محله‌ای که زندگی می‌کنم کسی نمی‌دانست برادر رئیس جمهور هستم. این نشانه پاکدستی او است و مسئولان باید این پاکدستی را الگو قرار دهند. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: شهید رئیسی خادم مردم بود و بسیاری از ویژگی‌هایی که امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر می‌فرمود در رئیس جمهور ما هم بود. وی در قضایای مختلف، اهل عفو و گذشت بود.

وی افزود: در دیپلماسی، مباحث اقتصادی، ارتباط با مردم و ایجاد آسایش برای مردم روحیه انقلابی داشت‌ و به هیچ وجه از مواضع نظام و انقلاب کوتاه نمی‌آمد. همچنین تلاش‌های او برای زیرساخت‌ها در حال نتیجه دادن بود اما تقدیر این شد. همان طور که آقا فرمود سردار سلیمانی، مکتب بود و این بزرگوار هم این چنین بود. 

حسن‌زاده گفت: مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی این بود که مایه آرامش و قوت قلب حضرت آقا بود. این گونه نبود که حضرت آقا از طرف رئیس جمهور دغدغه‌ای داشته باشد. عملکرد و روحیه انقلابی و همه ویژگی‌های او برای آقا قوت قلب بود و این گونه نبود که عنوانی بگیرد و جایگاهی پیدا کند و سپس مایه نگرانی آقا شود.

وی افزود: شهید رئیسی مسئولیت‌های زیادی داشت و خادم الرضا(ع) بود و تمام بهره‌اش از دنیا این بود که در کنار مرقد ثامن الحجج(ع) به خاک سپرده شد. دشمنان از عروج ملکوتی و رفتن شهید رئیسی خوشحال شدند اما حضور میلیونی مردم در تشییع پیکرهای پاک این شهدا آن‌ها را از این خوشحالی پشیمان کرد و این رمز ماندگاری انقلاب است. حضور آگاهانه مردم و حتی کسانی که به شهید رییسی رای ندادند یا احیانا مخالف برنامه‌های وی بودند، دشمن را از خوشحالی پشیمان کرد.

وی با اشاره به سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خردادماه روز مقاومت دزفول افزود: در سال ۶۱ خرمشهر بعد از چندین ماه در عملیات ارزشمند و تاریخی به آغوش مردم ما برگشت، این روز را گرامی می‌داریم. چهارم خرادماه هم روز مقاومت دزفول است، دزفول یکی از شهرهای مقاوم است که ماه‌ها مورد اصابت بعثی‌ها قرار گرفته بود. این موشک‌باران‌ها نه تنها در عزم مردم دزفول خللی ایجاد نکرد بلکه مردم سایر شهرهای خوزستان هم مقاومت تاریخی از خود نشان دادند. در تاریخ ما باید این استقامت و پایداری ثابت بماند. 

حسن‌زاده با تاکید بر کمک برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج خوزستانی برای حج اعزام شده‌اند. باید مسأله حج بر حاجی و اطرافیان تاثیرگذار باشد. ولیمه حجاج مستحب است اما باید ولیمه با رعایت آداب و در راستای تقویت بعد معنوی باشد. در فرمایشات حضرت آقا آمده بود که باید برائت در حج پررنگ باشد. ان شاءلله حج خوبی داشته باشند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha