• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030402075
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد:

مصوبات سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی با جدیت دنبال شود

مصوبات سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی با جدیت دنبال شود

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه آیت الله شهید رئیسی مصداق واقعی ایستادگی در مسیر خدا بود، گفت: مصوبات سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی با جدیت دنبال شود.

 آیت‌الله «محمدرضا ناصری» امروز چهارم خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان این که شهادت آیت الله رئیسی برای همه بسیار سنگین بود، اظهار کرد: به خودمان تسلیت می‌گوییم که انسان‌های خدایی و وارسته را از دست دادیم و به آن شهدای والامقام هم تبریک عرض می کنیم که خداوند آنها را این‌گونه انتخاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما در طول انقلاب شهادت افراد بزرگی را داریم گفت: اینها همه در کارنامه انقلاب و اسلام هست.

وی بیان کرد: پس از نبی مکرم اسلام، ائمه ما از امام علی(ع) تا امام حسن عسگری(ع) همه به شهادت رسیدند و این شهادت هم در سنین مختلف به وقوع پیوست.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این شهادت‌ها در مسیر اعتلای اسلام و رونق اسلام بوده و این یک سنت است که هر کسی در این مسیر قرار گیرد و برای دین خدا بخواهد کار کند باید فداکاری داشته باشند تا آنجایی که به شهادت منجر می‌شود و این چیزی است که در مسیر و سنت و سیره اسلام قرار دارد.

آیت الله ناصری افزود: رئیس جمهور شهید ما هم در همین سیره قرار داشت و خدای متعال به وسیله شهادت این عزیزان انشاالله دین و اسلام را یاری کند و دشمنان را مغلوب کرده و عنایت‌هایی به این ملت و اسلام دارد که باید قدر آن را بدانیم و از این عنایات‌ خداوند استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: این عزیز ما انسانی بود که دارای صفات پسندیده از جمله عالم، مجاهد در راه خدا، مردمی، با کفایت، خادم الرضا، بزرگوار، از خود گذشته، بی تکلف و بسیاری صفات پسندیده دیگر داشت اما دو خصلت خیلی خوبی که باید همه داشته باشند در ایشان بود که نخستین آن برای خدا کار کردن، نیت صادق داشته و با صداقت بودن هم با خدا و هم با مردم است.

وی تصریح کرد: اینکه انسان صادقانه وارد شود و صادقانه هم از مسیر و تکامل بیرون برود و به سمت عرش اعلی برود صفت بسیار خوبی است که مسئولان ما باید داشته باشند و آیت الله رئیسی آن را به خوبی داشت.

امام جمعه یزد بیان کرد: اینکه حرف مسئولان با دل و عملشان یکی باشد، صفات پسندیده‌ای است که در این شهید بزرگوار بود و عاشق مردم بود و امام عزیز ما هم این صفت را در درجه اعلی داشت به گونه‌ای که در تمام وجودش این موضوع موج می‌زد.

آیت الله ناصری دومین ویژگی بسیار خوب ایشان را خدمتگزاری دانست و بیان کرد: این خدمتگزاری که در وجود آیت الله رئیسی بود یک صفت بسیار خوبی بود که واقعا نمایان گشت، در مسیر حق قرار داشت، همت بلند و نیت خالص داشت و به دور و بر خود نگاه نمی‌کرد بلکه ارتباطات ایران را با خارج از کشور به خوبی ایجاد کرد به گونه‌ای که احترام و شان ملت ایران را بالا برده بود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: اکثر سران دنیا هم دیدیم که مجذوب ایشان شده بودند و برای خدا مخلص و صمیمی بود و اینها همه صفاتی بود که ایشان داشت و خدا آن را می‌پسندید و خداوند او را در زمان اوجش برد.

وی افزود: آنهایی که در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنش سرزنشگران نمی‌ترسند را خداوند متعال در قرآن کریم فرموده به عرش می‌رسند و این همان چیزی بود که آیت الله شهید رئیسی آن را طی کرد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه ما چنین مسئولانی نیاز داریم گفت: امیدواریم که خداوند برای ما جبران کند و انسان‌های وارسته‌ای را برای ما قرار دهد که این مسیر را طی کند و امیدواریم که خداوند همیشه مقام معظم رهبری را سلامت بدارند تا این انقلاب را در مسیر خودش هدایت فرمایند.

آیت الله ناصری افزود: امیرالمومنین(ع) در یکی از خطبه‌هایشان می‌فرمایند ای مردم خبر، گفته‌ها و قضاوت‌ها در دنیا زیاد است اما تکلیف شما در مقابل اینها آن است که عقلتان را به کار بیاندازید و خبرها را با عقلتان بسنجید و دقت داشته باشید و رعایت کنید و با دقت حقیقت‌ها را بفهمید.

وی گفت: انسان مومن عاقل است و نباید هر شایعه و خبری را بپذیرد، این چیزی است که دشمن می‌خواهد که مردم ما هر دروغ و شایعه‌ای را قبول کند اما امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند که باید با عقل درست این موارد را مورد بررسی قرار دهیم و خبرهایی را قبول کنیم که درست است.

وی ادامه داد: به خلاصه می‌گوییم که بفهمید و عمل کنید نه اینکه بشنوید و نقل کنید، در روایات داریم اگر کسی چیزی را بشنود و به سرعت و بدون تحقیق قبول کند و به نقل آن بپردازد احمق است و ما نباید در این مسیر باشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به تشکیل مجلس خبرگان رهبری گفت: به دستور مقام معظم رهبری این مجلس در زمان خودش تشکیل شد و کار و وظیفه این مجلس دقت در مسائلی است که مربوط به ولایت، مطالبات رهبری، نگاه عمیق به حرف‌ها، دقت در برنامه‌ها و اینکه مجموعه موارد متعلق به ولایت و رهبری است را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آیت الله ناصری به پایان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: مجلس دوازدهم از چند روز آینده شروع می‌شود و به نمایندگان توصیه می‌کنیم که اولا در ارتباط با قوانین مطالعه کرده و جهانی فکر کنند و آینده را در نظر داشته باشند.

وی افزود: نمایندگان باید به عمق اسلام، انقلاب رهبر و امام دقت کرده و اینها را با هم بسنجند و به تصویب قوانینی بپردازند که برای آینده این کشور و انقلاب تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان نقش مهمی در تصویب قوانین دارند گفت: قوانینی که فکر نکرده هستند و حساب شده نیستند و ممکن است مدام تغییر کند را نباید در برنامه‌ها داشته باشیم، گرچه شورای نگهبان به این موارد نظارت دارد ولی باید این را نمایندگان هم به صورت ویژه در نظر داشته باشند.

امام جمعه یزد افزود: نمایندگان باید از افکار و عقل دیگران استفاده کرده و در کمیسیون‌ها هم از فکر و مشورت نخبگان استفاده کرده و بهترین تصمیم‌ها را برای تصویب قوانین داشته باشند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه مردم ایران در شهرهای مختلف واقعا وفاداری خود را نشان دادند، گفت: مردم ما همان مردمی هستند که امام آنها را تربیت و هدایت کرد و فرقی نمی‌کند که دهه شصتی، هفتادی، هشتادی یا نودی هستند، آنها همیشه پشتیبان انقلاب و اسلام هستند و با وجود این همه دروغ‌ها و شایعاتی که در فضای مجازی داشتیم مردم آمدند و اینگونه در صحنه حضور داشتند، باید قدر این مردم محترم را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: از بچه کوچک تا بزرگان همه و همه در این مسیر حضور داشتند و مسئولان واقعا باید با تمام توان به این مردم خدمت کنند و برای رفع مشکلات آنها اقدام داشته باشند.

وی ادامه داد:  در سفرهای استانی رئیس جمهور، جلسات تهران، مصوباتی داشتیم که به همه مسئولان توصیه و سفارش اکید داریم که این مسائل را به صورت دقیق و با تمام توان پیگیری کنند که به سرانجام برسد.

امام جمعه یزد در پایان خاطرنشان کرد: از مردم و مسئولان می‌خواهیم که همیشه پای کار انقلاب و اسلام باشند و انشاالله خدای متعال هم برای ما این ضایعه دردناک را جبران می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha