• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030402085
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه رشت:

شهید رئیسی یک ملت بود برای ملت ایران

شهید رئیسی یک ملت بود برای ملت ایران

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، با بیان اینکه شهید رئیسی یک ملت بود برای ملت ما، اضافه کرد: آیت الله رئیسی زندگی ساده و بی آلایش داشت و خداوند او را محبوب دل ها کرد.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۴ خردادماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، ضمن گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری، اظهار کرد: حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار شد.

وی با اشاره به عملیات های غرورآفرین رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، افزود: اگرچه همه این عملیات ها برای ایران پیروزی های فراوان به دنبال داشت، اما حماسه خرمشهر از ویژگی خاصی برخوردار است و درخشش دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ایستادگی ملت ایران بر اصول اسلام و انقلاب و حضور مردم در صحنه را دو عامل کلیدی پیروزی دانست و تصریح کرد: ملت ایران با پشتیبانی خود از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته، همه دشمنان را ناکام گذاشته اند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به آغاز دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان اشاره کرد و گفت: از مجلس جدید انتظار رسیدگی به مطالبات و خدمت و گره گشایی و ایستادگی پای اصول انقلاب را داریم.

وی با اشاره به تعبیر شهید آوینی درباره جایگاه شهدا، اضافه کرد: شهدا از دست نمی روند، بلکه به دست می آیند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهادت هم برای شهیدان عزت و افتخار ابدی است و هم به جامعه شهیدپرور عزت و اقتدار می دهد، تصریح کرد: اگرچه فقدان شهید در جای خودش برای ملت خسارت است، اما آثار و برکات دنیوی و اخروی شهادت به جامعه می رسد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه شهید رئیسی یک ملت بود برای ملت ما، اضافه کرد: آیت الله رئیسی زندگی ساده و بی آلایش داشت و به فرموده قرآن، خداوند او را محبوب دل ها کرد، زیرا ایمان و عمل صالح را سرلوحه خویش قرار داده بود.

وی با اشاره به گذشته دو سال و ۱۰ ماه از ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، حجم اقدامات انجام شده را به اندازه چندین دولت گذشته دانست و بیان کرد: رهبر انقلاب در پیامشان، شهید رئیسی را با ویژگی های برجسته خطاب کردند که از جمله آن عالم، مجاهد، مردمی، با کفایت، پر تلاش، خادم الرضا، شهادت در اثنای خدمت رسانی، خدمتگزار، بزرگوار، فداکار، تلاش بی وقفه در خدمت به مردم، کشور و اسلام، عزیز، خستگی ناپذیر، صمیمی، مخلص و با ارزش است.

امام جمعه رشت تلاش های آیت الله رئیسی را در دنیا کم نظیر دانست و بیان کرد: آیت الله رئیسی در تاریخ ایران ماندگار شد و نام و حرکت و مسیری که او ساخت، برای همه خدمتگزاران الگوست.

وی با اشاره به بی ریایی و صداقت آیت الله رئیسی در عرصه خدمت، خاطرنشان کرد: شهادت آیت الله رئیسی در راه خدمت جهالت ها و غفلت ها را کنار زد؛ علیرغم همه بدخواهی ها، شاهد ادای احترام ملت ها و دولت ها و سازمان های جهانی نسبت به این شهید بزرگوار بودیم که در دنیا کم نظیر است.

آیت الله فلاحتی همچنین به آغاز مجلس ششم خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: امیدواریم برکات این دوره به مردم و جامعه برسد.

وی در پایان از دستگاه قضا و سازمان های مربوطه خواست به وضعیت متکدیان غیر بومی در استان گیلان رسیدگی کنند و افزود: متاسفانه متکدیان در میادین و چهارراه ها هستند و چهره شهر را نامناسب می کنند و باید شناسایی و به شهرهای خودشان ارسال شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha