• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403030402089
  • خبرنگار : 50187

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

حضور مردم در تشییع رئیس جمهور، دنیا را بهت‌زده کرد

حضور مردم در تشییع رئیس جمهور، دنیا را بهت‌زده کرد

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش دنیا را بهت‌زده کرد و نشان داد مسئولان خدوم و دلسوز در قلب مردم جای دارند و مسئولانی که انقلابی و جهادی حرکت کنند و  در خط امام و رهبری باشند، مردم از آنان پشتیانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: محیط بر روابط اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عاطفی بر تربیت انسان و شخصیت او تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: باید توجه داشت که محیط، اختیار را از آدمی سلب نمی‌کند زیرا ایمان، علم و آگاهی می‌تواند شخصیت را متناسب با این ویژگی‌ها شکل بدهد.

علیدادی سلیمانی در ادامه با اشاره به شکست رژیم صهیونیسیتی در برابر حزب‌الله لبنان طی جنگ‌های مختلف بیان کرد: در آینده نزدیک امت اسلامی پیروزی غزه را جشن می‌گیرد و نابودی رژیم جعلی را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه کرمان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان گفت: آیت‌الله رئیسی دارای شخصیتی انقلابی، متدین، مردمی و کارآمد بود.

وی افزود: وزیر شهید امور خارجه نیز فردی انقلابی، مدبر، شایسته و مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی استکبار بود.

علیدادی سلیمانی از شهید آل‌هاشم به عنوان شخصیتی معتبر و مردمی و تراز خطه آذربایجان و چهره‌ای خدوم و دلسوز یاد کرد که عمر خود را وقف خدمت به مردم کرد.

وی از استاندار شهید آذربایجان هم به عنوانن چهره‌ای پرتلاش، جهادی، جوان و متخصص یاد کرد که جان خود را در راه خدمت فدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: سرتیم حفاظت رئیس جمهوری سردار موسوی نیز فردی پرکار، پرتلاش، فداکار و وفادار بود که شهادت همه این شخصیت‌ها و کادر پرواز حادثه‌ای بزرگ و غمبار رقم زد که در تاریخ ماندگار شد.

وی بیان کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید جمهور و همراهان ایشان نشانه قدرشناسی مردم است و میلیون‌ها انسان دلداده‌ جمهوری اسلامی و انقلاب و دارای معرفت و شناخت که خادم خود را می‌شناسنند، در تشییع و مراسم مربوطه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه حضور مردم پیام‌های فراوانی برای داخل و خارج داشت، در ادامه اظهار کرد: رعایت اخلاق اسلامی و توجه به معنویت، جلب رضایت خدا و کار برای خدا از صفات برجسته رئیس‌جمهور انقلابی و شهید است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه معنویت در همه صحنه‌های زندگی آیت‌الله رئیسی برجسته است، تصریح کرد: روحیه، رویه و تواضع و فروتنی شهید رئیسیِ قبل و بعد از مسئولیت یکی بود و البته هر چه مسئولیت بالاتر، رعایت جهات اخلاق و معنویت در او قوی‌تر می‌شد و صفات منفی و غرور و دنیاطلبی در او نبود.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور شهید التزام کامل به لوازم انقلابی داشت لذا پیروی از خط امام و رهبری و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و پایبندی عمیق به شعارهای انقلاب، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمن در عرصه‌های مختلف دفاع از مردم مظلوم و مستضعف از او شخصیتی ساخت که انقلابی به تمام معنا بود.

علیدادی سلیمانی گفت: مدیریت جهادی و خستگی‌ناپذیر وتوجه به مهارت و تخصص در عرصه مدیریت، بسیج ظرفیت‌های کشور، توجه به توان داخلی، توجه به ظرفیت‌های تعاملی با همسایگان و کشورهایی که قائل به ارتباط به سود دو طرفه هستند؛ گره نزدن سرنوشت کشور به مسائلی که در صحنه جهانی نمی‌شود روی آن حساب باز کرد و مدیریت کارآمد، بابرنامه و هدفمند از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی بود.

وی بیان کرد: رئیس دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف کشور برنامه داشت و گذر از تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت از او مدیری تراز و قابل مثل شهید سلیمانی ساخت که هر دو مورد تایید رهبری قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران ظرفیت را دارد که نیروهای کارآمد آن یکی پس از دیگری در درون انقلاب تربیت و به مردم معرفی شوند،

وی تصریح کرد: از اول انقلاب با اتفاقات تلخی مواجه بودیم اما ظرفیت انقلاب به گونه‌ای است که توانست این خلاءها را پر کند و امروز در حالی وارد دهه پنجم انقلاب می‌شویم که حوادث سخت فراوانی را پشت سر گذاشتیم و در آینده‌ای نزدیک چهره خدوم، انقلابی و امتحان پس داده دیگری وارد این صحنه شده و پرچم خدمت‌رسانی را به دست می‌گیرد و این نهضت را ادامه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به ساختار  محکم و قانونمند نظام هم اشاره و تصریح کرد: گرچه حوادث یکی پس از دیگری دل مردم را پر از غم می‌کند اما مردم در ساختار نظام خیالشان راحت است؛ ساختار محکم و منعطفی که در سخت‌ترین شرایط کشور می‌تواند مدیریت و تقسیم کار کند که نمونه آن را در همین حادثه دیدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha