• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030402093
  • خبرنگار : 50416

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

می شود سیاسی بود ولی زیست اخلاقی داشت

می شود سیاسی بود ولی زیست اخلاقی داشت

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به مدیران و مسئولان کنونی یا مسئولانی که در آینده احساس تکلیف کرده و در عرصه انتخابات ریاست جمهوری وارد می‌شوند، گفت: شهید رئیسی نشان داد که می شود سیاسی بود ولی زیست اخلاقی داشت و با ورود به عرصه سیاست، به جای دنبال کردن حزب و گروه خود، حزب عموم مردم را داشته باشی و با اینکه در راس قدرت اجرایی کشور قرار می گیری اما به منافع شخصی ات فکر نکنی.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی جمعه ۴ خرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن عرض تسلیت بابت شهادت شهید «سید ابراهیم رئیسی» و همراهانش به محضر مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و مردم، روزهای گذشته را روزهایی سخت برای مردم خواند و اظهار کرد: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نشان داد که می شود با وجود در دسترس بودن بیت المال، انسان ساده زیست باشد و بیت المال در اختیار کسی قرار بگیرد اما زندگی شخصی اش با عموم مردم تفاوتی نداشته باشد.

شعبانی موثقی با گریزی به آیات قرآن کریم مطرح کرد: خداوند در آیات قرآن کریم از مومنانی سخن می‌گوید که اهل وعده صادق و در کنار ایمان نسبت به تعهدات خود پایبند بودند.

وی با بیان اینکه عده ای از این رجال مومن مسیر خود را طی کرده و عده ای منتظر بودند، افزود: شهید «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» در طول دو سال و ۱۰ ماه ریاست جمهوری اش توانست خاطرات خوش خدمت را زنده و ثابت کند هنوز مسئولانی در تراز انقلاب اسلامی، صادقانه بنای خدمت دارند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شائبه ای مبنی بر اینکه شاید مسئولان از آرمان ها فاصله گرفته اند و دنیا زدگی خیلی ها را مشغول و سیاست زده کرده است، گفت: رییس جمهور ما با تواضع و اخلاق نشان داد که می شود رئیس جمهور بود اما در برابر مردم متواضعانه رفتار کرد.

شعبانی موثقی تأکید کرد: رئیس جمهور شهید ما نشان داد می شود کسی قدرت دفاع از خود را داشته باشد اما در برابر ناسپاسی ها سکوت کند و از مسئولیت های مختلف نظام، سو استفاده نکند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: اگر در همین ایام شخص رییس جمهور این رفتارها را داشت و به جامعه نشان داد پس مسئولان امروز نظام اسلامی هم می توانند راه وی را ادامه داده و این چنین رفتار کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم را در شرایط سخت اقتصادی و دوران تحریم تحویل گرفت، افزود: وی با مجاهدت های شبانه و اعتماد به ظرفیت داخلی کارهای بزرگی انجام داد طوری که به گفته سردار شهید سید مهدی موسوی، رئیس تیم حفاظت رئیس جمهور، وی سه تا چهار ساعت در طول شبانه روز استراحت می کرد اما خسته نمی شد.

وی تاکید کرد: در این دولت مردم خادمان متواضعی که پیچیدگی سیاسی ندارند و دغدغه آنان رفع مشکلات مردم است را دیدند بنابراین پرونده این مسئولان که تربیت شدگان مکتب امام و رهبری هستند، بسته نشده است.

امام جمعه همدان تبعیت از ولی فقیه به معنای واقعی کلمه را یکی از ویژگی های برجسته شهید رئیسی خواند و گفت: مردمی بودن آیت الله رئیسی و مجاهدت های شبانه روزی وی به دلیل توجه به فرامین رهبری بود.

وی ضمن قدردانی از حضور گسترده و میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، این حضور چشمگیر و بی سابقه را نشان دهنده پیوند بین مردم و مسئولان و عامل ناامیدی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: این کشور از اوایل انقلاب سختی های زیادی از جمله جنگ داخلی، جنگ تحمیلی و شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی را به خود دیده اما انقلاب اسلامی مسیر خود را طی کرده است.

شعبانی موثقی علت موفقیت نظام اسلامی و طی کردن مسیر درست جامعه را حضور مردم و پیوند امام و امت خواند و افزود: امروز نظام اسلامی بنیان های مستحکم دارد و وابسته به اشخاص نیست بنابراین کشور ما بلا تکلیف نمی شود و مسیر حق متوقف شدنی نخواهد بود و مردم این مسیر را طی می کنند.

وی با بیان اینکه ما خدایی داریم که خرمشهر را آزاد کرده است، گفت: حضور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت نشان داد که مسیر درست انقلاب پیش می رود و نگرانی وجود ندارد و طبق بیانات مقام معظم رهبری خللی در اداره کشور به وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به حضور سران بسیاری از کشورها در مراسم تشییع شهید جمهور، علت بخشی از این پیام های تسلیت و حضور گسترده را حاصل تلاش ها و زحمات دستگاه دیپلماتیک و شهید حسین امیر عبداللهیان دانست و ابراز امیدواری کرد شهادت شهدای خدمت از الطاف خفیه برای کشور و اسلام باشد.

امام جمعه همدان در پایان به آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و با تاکید بر استمرار مسیر خدمت، یادآور شد: باید دولتی انتخاب شود که سلوکش سلوک مردمی و جهادی باشد چرا که امروز مردم انتظار استمرار فضای خدمت را دارند و امیدواریم افرادی که وارد این عرصه می شوند سیاست مردمی بودن و تلاش و مجاهدت دائمی را پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha