• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403030402125
  • خبرنگار : 50175

استاندار لرستان:

بسیاری از ملت‎ها برای شهادت آیت‌الله رئیسی گریستند

بسیاری از ملت‎ها برای شهادت آیت‌الله رئیسی گریستند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: آیت‌الله «رئیسی» سید شهدای خدمت بودند، ایشان شخصیت خاص و ویژه نظام اسلامی بودند به‌گونه‌ای که در سطح دنیا برای شهادت ایشان گریستند، نه فقط ما ایرانی‌ها، بلکه همه مظلومان جهان در شهادت ایشان گریستند.

ابوطالب شفقت امروز چهارم خردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ازنا با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر آیت‌الله «رئیسی» و همراهان ایشان، اضافه کرد: مسئولان بیش از ۶۰ کشور جهان در این مراسم شرکت کردند، قریب به‌اتفاق رسانه‌های دنیا این مراسم را پوشش خبری و تصویری دادند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه در این مراسم بزرگ‌ترین نمایشگاه قدرت جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد، گفت: چه کسی تصور می‌کرد جریان غزه، جامعه جهانی را به جایی برساند که حتی مردم آمریکا هم در حمایت از غزه به خیابان بیایند و پلیس آمریکا با آنها با خشونت رفتار کند.

 شفقت با بیان اینکه این رویکرد نظام ولایی جمهوری اسلامی است که در دولت آیت‌الله «رئیسی» افسران و نظامیان آن حتی با معترضانش هم با مهربانی برخورد می‌کند، افزود: «خادم‌الرضا»، «سید شهیدان»، «عزیز مردم»، «خدمتگزار»، «مردم‌دار»، «خستگی‌ناپذیر»، «صادق» و … از جمله ویژگی‌های آیت‌الله «رئیسی» است که از سوی مسئولان و مردم ذکر می‌شد.

وی خطاب به کارکنان دولت بر لزوم مستندسازی روش خدمت آیت‌الله «رئیسی» به مردم تأکید کرد و یادآور شد: آیت‌الله «رئیسی» در مقابل بیگانگان شجاع، مقتدر، قوی و توانمند بود و در مقابل کشورهای همسایه مستقل و قوی، بامحبت و همسایگی را یک فرصت می‌دانست.

استاندار لرستان با اشاره به اقتدار دیپلماسی ایران با کشورهای همسایه، ادامه داد: «وفای به عهد»، «راست‌گویی»، «امانت‌داری»، «صداقت در مراودات»، «خدمت به محرومان»، «مبارزه با فساد و بی‌عدالتی» از جمله مرام رئیس‌جمهور عزیز ما بود.

 شفقت در بخش دیگری از سخنان خود به سفر یک روزه در شهرستان ازنا و بازدید از کارخانه سیمان این شهرستان و اینکه با حمایت و پشتیبانی این دولت امروز مراحل نهایی را طی می‌کند اشاره و اظهار کرد: مرحله انتهایی خط تولید سیمان در این واحد در حال طی‌ شدن است.

وی با تأکید بر اینکه یک سری‌ کارهای جزئی از جمله راه دسترسی، آب و… در این پروژه باقی‌مانده که تأکید شده رفع شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم به‌موقع شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه در شهرستان باشیم.

شفقت با اشاره به اینکه در فاز اول این کارخانه نزدیک به ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد، بیان کرد: قطعاً این واحد، اشتغال غیرمستقیم بسیار زیادی هم خواهد داشت.

استاندار لرستان با اشاره به بازدید از فروآلیاژ ازنا، تصریح کرد: این واحد از گذشته مشکلاتی داشته، بااین‌وجود کارگرانی که از این مجموعه رفته بودند به محل کار خود برگشتند، مشکلاتی دارد که ما قول دادیم آنها را برطرف کنیم، یک سری تأکیدات فنی برای افزایش بهره‌وری این صنعت داشتیم، بحث‌های اقتصادی و صنعتی این مجموعه باید بررسی شود، با همه این اوصاف، این صنعت در شهرستان برپا است.

وی به بازدید از جاده ازنا - اراک اشاره کرد و گفت: قول داده‌اند که زیرگذری که در جاده در حال ساخت بوده حداکثر تا ۱۵ تیرماه به اتمام برسد.

شفقت با تأکید بر اینکه بخشی از این جاده در استان هست که در بخش راه‌سازی یک سری بدهی‌هایی دارد، اضافه کرد: بخش دیگری از آن در استان مرکزی بوده که با استاندار این استان تلفنی صحبت و از ایشان درخواست کردم که این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به سد «کمندان» در شهرستان ازنا، بیان کرد: قریب به ۲۰۰ خانوار به دلیل ساخت و آبگیری این سد، مشمول به جابه‌جایی شدند، زمینی برای این ۲۰۰ خانوار مصوب شده، دستگاه‌های متولی باید پای‌کار بیایند، آنهایی که اصلاً پول نگرفته‌اند، طبیعتاً به آنها در چارچوب قوانین و مقررات زمین اهدا می‌شود، آنهایی که پول گرفته‌اند هم باید زمین را خریداری کنند.

وی اظهار کرد: بعد از طی این مراحل و آماده‌سازی زمین، دستگاه‌های زیرساخت موظف هستند که وظایف خود را در ادامه انجام دهند، مطمئن باشید که تا آخرین نفر ما اجازه نمی‌دهیم مردم خسارت ببینند، ضمن اینکه این سد هم برای مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha