• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403030402206
  • خبرنگار : 71938

روایتی از افشای دروغ رسانه‌های معاند درباره بدرقه تاریخی

روایتی از افشای دروغ رسانه‌های معاند درباره بدرقه تاریخی

بدرقه پیکر شهدای خدمت (آیت الله رئیسی و همراهانش) درحالی در روزهای اخیر در بخش های مختلف کشور برگزار شد، که برخی رسانه های معاند تلاش کردند حضور کم سابقه مردم در این مراسم را نادیده گرفته و به حاشیه ببرند.

به گزارش ایسنا، تشییع پیکر دولتمردان انقلاب اسلامی، شهید رجایی، باهنر، بهشتی و یارانش در سال های ابتدایی انقلاب هنوز یادمان مانده است. پس بروز سانحه برای بالگرد حامل رییس‌جمهور و همراهانش و به شهادت رسیدن آنان، این گمان مطرح شد که بدرقه پیکر شهدای خدمت همانند سال های ابتدایی انقلاب چشمگیر و پرشور برگزار شود. حتی عده ای تشییع پیکر آیت الله رئیسی، وزیر امورخارجه شهید، امام جمعه و استاندار شهید را پرشورتر از تشیع پیکرهای شهید رجایی، باهنر و بهشتی پیش بینی کردند. البته همین نیز شد. در این بین اما مثل همیشه و در جریان هر رویداد انقلابی و مردمی در کشور، رسانه های معاند و پیاده نظام‌های آنان در داخل کشور تلاش کردند تا تشییع پیکر شهدای خدمت و حضور کم نظیر مردم ایران در این مراسم را به حاشیه ببرند و با مطرح کردن موضوعاتی مانند حضور کمرنگ مردم و یا از سر اجبار، از محبوبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و شخصیت محبوب و انقلابی شهید آیت الله رئیسی و همراهانش بکاهند.

شروع بدرقه تاریخی در تبریز

به دلیل بروز سانحه بالگرد رئیس جمهور در آذربایجان شرقی، تبریز اولین استانی بود که بدرقه شهدای خدمت در آن برگزار شد. جمعیت آمده در این مراسم به حدی بود که خبرگزاری فرانسه در بازتاب این خبر نوشت: دهها هزار ایرانی صبح سه شنبه برای عزاداری به مناسبت درگذشت آیت الله رئیسی و هفت عضو دیگر تیم همراه وی که بالگرد آنها در منطقه کوهستانی و مه گرفته شمال غرب این کشور دچار سانحه سقوط شد، گرد هم آمدند. دویچه وله آلمان نیز در این باره می‌نویسد: هزاران نفر از مردم در خیابان های شهر تبریز در شمال غرب ایران در مراسم تشییع پیکر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و اعضای تیم همراه شرکت کردند. رسانه های غربی درحالی از جمعیت بی نظیر مردم تبریز در تشییع پیکر شهدای خدمت نوشتند که هنوز بدرقه اصلی مردم در چهار استان دیگر کشور مانده بود.

استان قم، مقصد بعدی پیکرهای شهید رئیسی و همراهانش بود تا در حضور گسترده صدها هزار قمی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران، این پیکرها تشییع شود. عکس های ماهواره ای به خوبی خیل جمعیت را در قم و در استقبال از پیکرهای شهدای خدمت نشان می‌داد.

سنگ تمام تهرانی‌ها

پس تبریز و قم حالا نوبت به تهران رسیده است. حضور تاریخی تهرانی‌ها در تشییع پیکر دولتمردان شهید در ابتدای انقلاب و بدرقه تاریخی پیکر شهید سلیمانی‌ها از یادها نخواهد رفت. حالا نوبت به بدرقه پیکر سیدشهدای خدمت در تهران و از مسجد دانشگاه تهران تا میدان آزادی رسید. حضور چند ده هزار نفری در تبریز و چند صدهزار نفری در قم به حضور چند میلیونی در تهران رسید. حضور چند صد هزار نفری مردم بیرجند و بدرقه تاریخی سه میلیون از مردم مشهد در بدرقه شهدای خدمت حجت را بر کشورها و رسانه های غربی تمام کرد و میزان محبوبیت نظام جمهوری اسلامی و رییس جمهور شهیدش را در میان مردم کشور نشان داد.

روایتی از افشای دروغ رسانه های معاند درباره بدرقه تاریخی

اعتراف رسانه های جهان به بدرقه تاریخی

در ادامه رسانه‌های عرب زبان و انگلیسی زبان و دیگر رسانه های مطرح جهان با پوشش لحظه به لحظه مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت در تهران به حضور گسترده شهروندان ایرانی در این مراسم اذعان کردند. برای مثال شبکه ماهواره‌ای اسکای نیوز در خبری نوشت: ده‌ها هزار ایرانی از نخستین ساعات بامداد امروز در تهران پایتخت این کشور برای شرکت در مراسم تشییع پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران تجمع کردند. سایت خبری میدل ایست نیز در این خصوص نوشت: مراسم تشییع رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران با حضور جمع گسترده‌ای از ساکنان پایتخت این کشور در خیابان انقلاب تهران آغاز شد. یا شبکه المیادین به دو زبان انگلیسی و عربی نیز با پوشش لحظه به لحظه این مراسم نوشت: بعد از برگزاری مراسم تشییع میلیونی در شهر قم، اینک شاهد برگزاری مراسم باشکوه تشییع در تهران پایتخت ایران هستیم.

رسوایی بزرگ

بی بی سی فارسی که همواره با دروغ پردازی در موضوعات مختلف سعی کرد تا مشروعیت و محبوبیت نظام جمهوری اسلامی و مسئولانش را زیر سوال ببرد در مراسم تشییع شهدای خدمت نیز ساکت نماند و با دروغ پردازی سعی کرد جمعیت حاضر در بدرقه پیکر شهدای خدمت را زیر سوال ببرد. پس از بی بی سی ایران اینترنشنال نیز تلاش کرد تا جمعیت حاضر را دروغ فیلمبرداری و یا اجبار نظام برای حضور مردم در مراسمات بدرقه شهدای خدمت نشان دهد. مطالبی که به قدری ساده لوحانه و توهین به شعور مخاطبانش بود که سرانجام خود این رسانه ها به حضور داوطلبانه مردم ایران در بدرقه شهدای خدمت اعتراف کردند. تا جایی که بی بی سی فارسی در تویئتی می‌نویسد: جمعیت انبوهی در مراسم تشییع ابراهیم رئیسی دیده میشود.

روایتی از افشای دروغ رسانه های معاند درباره بدرقه تاریخی

در جای دیگر مجری شبکه صهیونیستی اینترنشنال با بغض، کینه و عصبانیت می‌گوید: تعارف نداریم جمعیت زیاد و قابل ملاحظه‌ای در شهرها برای تشییع آمدند؛ ما داریم دست و پا می‌زنیم! تحلیلگر اینترنشنال هم در ادامه گفت: درد بزرگی است؛ غرب و اروپا دارد نشان می‌دهد که تهران و ایران در ماتم و غم است! این‌هایی که برای تشییع آمدند برای شیرینی و شربت رفتند!

جدای از این موضوعات، نگاه کلی و از بالا (ماهواره ‌ای) به جمعیت مردم شهرهای مختلف در تشییع پیکرهای شهدای خدمت و از سوی دیگر زمان بسیار زیاد طی شده توسط خودروی حامل پیکرهای شهید رئیسی و همراهانش برای رسیدن به مقصد تعیین شده در تهران و مشهد به خوبی نشان دهنده سیل جمعیت در این مراسمات بوده است. فریادها، اشک‌ها و احوالات منقلب مردم ایران در مراسم تشییع نیز به خوبی نشان دهنده عمق علاقه مردم به رییس‌جمهور شهیدشان و آرمان‌های نظام انقلاب اسلامی بوده است.

روایتی از افشای دروغ رسانه های معاند درباره بدرقه تاریخی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۰۳:۲۹

روحت شاد سید عزیز...

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۰۶:۵۶

تا کور شوند غرب زده ها و شبکه های معاند تا کی می خواهند بفهمند تاکی ؟؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۰۸:۰۹

خداوند خودش به واسطه امام عصر عجل الله حافظ این ملت هست ، بگذار یاوه گویان هرچه میخواهند بلغور کنند .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۰۹:۱۱

نه که مردم تو خونش اب وشکر و آبلیمو ندارن میان بیرون تشیع جنازه یه شربتی بخورن خاک بر سر تون عقلتون اندازه یه نخود هم نیست مردم ما متمدن و با شعورن نه مثل شما، کور شود هر که نتواند ببیند این مردم شجاع رو. ایران سرزمین شهداس همه جانمون وفدای رهبر میکنیم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۰۹:۴۱

خداوندرو شاکریم که دشمنان مارو ازاحمق ها قرارداد....فقط این وسط دلم برای قشری میسوزه که مقهورجنگ شناختی و تبلیغات رسانه ای این خودفروخته های بی وجود شدن خداقلب اینها روهم به سمت حق هدایت کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۲:۳۴

تمام اونایی که رفتن اونور پشیمونن دوست دارن برگردن کشورشون منتها اونجا اومدن تو تجمعات شرکت کردن الان میترسن برگردن به نظرم بیان سفارت و توبه نامشونو تحویل سفارت ایران بدن و جمهوری اسلامی هم بهشون امان نامه بده.برگردن.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۳:۲۸

سید عزیز وهمراهانش را خدا رحمت کند خیلی فشار به این ها اومده منطقیه.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۳:۴۴

همجنسگرایان وچندتایی ازسگهای کاخ باکینگهایم سرقبرملکه جمع شده بودندهمین بیبیسی کودتاچی وآشغال وبراندازان ۲پیلی چنان باهیجان اخبارمرگ پیرزن نژادپرست راپخش میکردندکه نگوونپرس

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۴:۱۸

بی بی سی کی راست گفته؟ تا بوده بخاطر چاپلوسی و خود شیرینی مدام تحقیر کرده کشور ایران رو

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۴:۵۴

کسی رو که خوابه میشه بیدارش کرد ولی کسی که مثل بی بی سی واینترنشنال خودشو به خواب زده نمیشه بیدارکرد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۶:۵۴

به کوری چشم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا پای جان پای کار انقلاب اسلامی و ایران عزیزمان هستم.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۶ ۰۰:۴۴

احسنت بر شما

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۷

کور نیستن دارن میبینن ولی خودشونا به کوری میزنن ولی انسانهای آگاه همه میدونن که اینها یه سری دروغگو هستن