• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403030502307
  • خبرنگار : 50123

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد:

وظیفه رئیس جمهور آینده سخت‌تر است

وظیفه رئیس جمهور آینده سخت‌تر است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه وظیفه رئیس جمهور آینده سخت‌تر است زیرا باید جایگزین رئیس جمهور شهید شود، گفت: تراز رئیس جمهور آینده نباید از رئیس جمهور شهید پایین‌تر باشد.

مجتبی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده که با رفتن یک خدمتگزار خللی در اراده پولادین و مسیر ملت رخ نمی‌دهد، زیرا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از این دست اتفاقات کم نداشتیم.

وی افزود: باید توجه کنیم که دولت سیزدهم با راهبری رئیس جمهور فقید توانست سطح کنشگری جمهوری اسلامی را در ابعاد و حوزه‌های مختلف از محیط بقا به محیط قدرت تغییر دهد، یعنی در سطح داخلی منتظر گشایشگر خارجی نماند و راه حل مسائل را در داخل جستجو می‌کرد، کما اینکه در سطح منطقه‌ای درصدد توسعه سیاست همسایگی و توسعه جدی مناسبات با همسایگان برآمد و در سطح نظام بین‌الملل با پیشبرد سیاست نگاه به شرق می‌توان نمودهای آن را در عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و بریکس و ... مشاهده کرد.

نوروزی گفت: علاوه بر تقویت جایگاه ایران در مناسبات و سطوح مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، جمهوری اسلامی به امید کنشگری برای توسعه قدرت رسیده بود، یعنی ایشان با رفع نگرانی‌ها بابت حفظ ساختار حقوقی و حقیقی نظام و دوری از حواشی گام به گام برای حل مشکلات و استحکام ساخت درونی قدرت نظام اسلامی گام برمی‌داشت. 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شخصیت ایشان شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی ایران بود، تصریح کرد: یکی از مفاهیمی که جهان غرب را به چالش کشاند مفهوم رهبری و زعامت جامعه یا همان ولایت فقیه بود، آیت‌الله رئیسی در عینیت‌بخشی به مفهوم ولایت و ولایت فقیه سرمشق عملی ولایت‌مداری و ولایت محوری بود. ایشان خود را مخاطب تک تک جملات مقام معظم رهبری می‌دانست و در عمل وفای خود را ثابت می‌کرد.

نوروزی تاکید کرد: در زمان حیات خود بارها مدال تندیس را از مقام معظم رهبری دریافت و زمانی که به شهادت رسیدند نوعی گردن‌آویز مغتنم را نیز دریافت کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد بیان کرد: آیت‌الله رئیسی در حوزه دین و سبک زندگی اسلامی با برداشتن غبار فراموشی از مباحث دینی و ارزش‌ها در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش و ... در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کرد و تلاش داشت دین را در حوزه‌های مختلف اجرا کند.

وی گفت: یکی دیگر از مفاهیم گفتمان انقلاب مفهوم مشارکت مردم بود که امام راحل از آن تحت عنوان شجره طیبه یاد می‌کرد، زیرا در نظام و انقلاب اسلامی مردم مهم هستند و آیت‌الله رئیسی در مورد مفهوم مردم نه تنها مردم دوست بودند بلکه در متن مردم و بررسی مشکلاتشان قرار داشتند و در راستای حفظ وحدت و انسجام مردم و جامعه حرکت می‌کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آیت‌الله رئیسی شخصیتی جامع و کامل داشت که لازم است همگان شخصیت ایشان را مدنظر قرار دهیم و به عنوان یک الگوی مدیریتی، بتوان کارگزارانی به جامعه مدیریتی کشور معرفی کنیم، ضمن اینکه باید تلاش کرد خدمات ایشان در حوزه‌های مختلف داخلی و بین‌اللملی برجسته شود، خدماتی که ذیل زعامت یک مدیر ولایت‌مدار به وجود آمده است.

نوروزی در پایان با بیان اینکه وظیفه رئیس جمهور آینده سخت‌تر است زیرا باید جایگزین رئیس جمهور شهید شود، خاطرنشان کرد: تراز رییس جمهور آینده نباید از رئیس جمهور شهید پایین‌تر باشد، زیرا مردم این را مطالبه خواهند کرد، در حقیقت ایشان از نظر مدیریت اسلامی، استاندارد مدیریتی و مطالبه را بالا برد و تراز مدیریت اسلامی را عینیت بخشید، لذا لازم است رئیس جمهور بعدی و مدیران آینده در تراز ایشان باشند تا به سرمنزل مقصود دست یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha