• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030502321
  • خبرنگار : 50300

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان:

در دولت شهید رییسی شاهد انقلاب در حوزه مسکن بودیم

در دولت شهید رییسی شاهد انقلاب در حوزه مسکن بودیم

ایسنا/خوزستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در دولت شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی به معنای واقعی شاهد یک انقلاب در حوزه مسکن بودیم.

روح‌الله عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت شهادت رییس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان، اظهار کرد: با توجه به عقب‌ماندگی در بحث مسکن، نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم و نیاز اساسی جامعه بود که در دولت شهید آیت الله رییسی به اجرا درآمد. شهید جمهور، به استان خوزستان توجه بسیار ویژه‌ای داشت و اقدامات دولت در این بخش موید این مساله است.

وی افزود: از ابتدای دولت، با توجه به تکالیف مشخص‌شده در بنیاد مسکن، در حوزه شهری و روستایی در حال انجام ماموریت خود هستیم. قرار بود طی چهار سال ۲۴ هزار واحد مسکن روستایی اجرا شود که بر این اساس سالانه حدود ۲۰ هزار واحد روستایی و شهری محقق شد.

عمادی ادامه داد: دولت و شخص آیت الله رییسی دیدگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشت و سهم مسکن روستایی در استان نسبت به سال قبل بیش از سه برابر اضافه شد. از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد در سال گذشته به ۱۷ هزار واحد رسیدیم که نشان‌دهنده در اولویت بودن و پرداختن ویژه به استان خوزستان بود و در این زمینه تاکنون ۱۲ هزار واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند و در حال انعقاد قرارداد هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: سرجمع واحدهای مسکن روستایی و بازسازی‌ها، ۲۸ هزار واحد تا پایان امسال است که اجرا می‌شود و وارد بخش نازک کاری خواهند شد.

وی عنوان کرد: نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر از مسایل مورد تمرکز بنیاد مسکن است. با پیگیری‌های انجام شده، اولین گام تامین زمین است. در سال گذشته بیش از ۹ هزار قطعه زمین تامین شد و جمعا در این سال‌ها ۱۳ هزار و ۸۰۰ قطعه زمین در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر تامین شد که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل داده شدند و بخشی نیز در حال اجرا هستند و به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی مسکن نیز اعلام شد که آورد اولیه خود را واریز و زمین را تحویل بگیرند.

عمادی بیان کرد: همچنین در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۷ هزار واحد در شهرهای اهواز، دزفول، اندیمشک و بهبهان در حال اجرا هستند که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند. برنامه این بود برای تحویل این واحدها در پایان امسال میزبان رییس جمهور باشیم که متاسفانه این حادثه ناگوار رخ داد.

وی ادامه داد: تامین زمین در شهرها یکی از چالش‌ها در کشور بود که استان نیز از این قاعده مستثنا نیست. با توجه به اینکه عرصه‌های استان عموما زمین‌های کشاورزی درجه یک هستند، در برخی شهرها با مساله تامین زمین روبرو بودیم. در این راستا، تفاهمنامه‌ای میان وزارت مسکن و بنیاد منعقد شد که براساس آن زمین‌های مرغوب مسکن شناسایی می‌شوند و در اختیار مسکن قرار داده می‌شود. در استان، ۳۵ هزار قطعه زمین شناسایی و در حال تملک است که ۱۰ هزار واحد تملک و ۷ هزار و ۷۰۰ قطعه آماده تحویل هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در دولت شهید رییسی به معنای واقعی شاهد یک انقلاب در حوزه مسکن بودیم. شهید آیت الله رییسی، هر ۲۰ روز تا یک ماه در جلسات شورای مسکن حضور پیدا می‌کرد و به مسایل رسیدگی می‌کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha