• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403030502426
  • خبرنگار : 50653

یک نگارگر پیشکسوت:

آیت‌الله رئیسی به دنبال ایجاد موزه‌ای برای هنر جمهوری اسلامی ایران بود

آیت‌الله رئیسی به دنبال ایجاد موزه‌ای برای هنر جمهوری اسلامی ایران بود

ایسنا/اصفهان یک پیشکسوت نگارگری با بیان اینکه بهترین راه برای معرفی فرهنگ، موزه‌ها هستند، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی قصد داشتند موزه‌ای برای مردم و هنرمندان معاصر ایجاد کنند که مکانی برای فعالیت در حوزه و سبک هنر جمهوری اسلامی ایران باشد، زیرا عرصۀ هنر در حفظ نظام و معرفی آن به جهان تأثیر عمیقی دارد.

رضا بدرالسما، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت به مردم ایران برای شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان، بیان کرد: متأسفانه تقدیر، بهترین رئیس جمهور را از ما گرفت و همه از این خبرِ ناگوار متأسف شدند؛ اما امیدوارم خیرات و برکات او همچنان جاری باشد. فردی که برای مردم کشور خود کار کند و زحمت بکشد، خداوند محبت او را در دل همین مردم قرار می‌دهد. امید است ما نیز لیاقت داشته باشیم و بتوانیم راه آن‌ها را ادامه دهیم.

او ادامه داد: انجام بسیاری از کارهای شهید آیت الله رئیسی، فرهنگی بود. ایشان با دلسوزیِ خود می‌خواستند مردم کشور ایران در رفاه، آسایش و بدون دغدغه‌ زندگی کنند. همه دوست داشتند تا بتوانند از محضر ایشان استفاده کنند، اما متأسفانه تقدیر چنین شد.

این هنرمند پیشکسوت نگارگر افزود: همیشه دعای من، سالم بودن آیت الله رئیسی بود تا بتوانند نیّت خیرِ بیشتر و اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی را به سرانجام برسانند، چراکه لحظه‌ای از کار غافل نمی‌شدند و یک شخص فرهنگی بسیار خوبی به شمار می‌رفتند.

بدرالسما با اشاره به فعالیت‌های فرهنگیِ خود گفت: انجامِ کارِ فرهنگی و تلاش درجهت غنی‌تر شدن فرهنگ، چیزی است که من نیز همیشه درجهتِ آن تلاش کرده‌ام و البته توفیقی بوده که نصیب من شده است. ازاین‌رو معتقدم که هرچه بیشتر به فعالیت‌های هنری اقدام کنیم در ارائء فرهنگ اسلامی به مردم ایران و البته جهان پیش‌تر خواهیم رفت. حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای در این باره گفته‌اند که معرفی و اهداف نظام جمهوری اسلامی مستلزم آن است که کار فرهنگی انجام شود.

او با بیان اینکه خداوند تقدیری قرار داد که شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی را در روز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به محضرش برساند، افزود: هنگامی که انسان اطراف خود را مشاهده می‌کند که مردمان بسیاری به او علاقه‌مند هستند، خود را مستلزم می‌داند که کارهای خود را به نحو احسن و البته برای مردم انجام دهد.

بدرالسما با تأکید بر اینکه باید نیازهای مردم در اولویتِ فعالیت‌های مسئولان قرار داشته باشد، گفت: نیازهای اصلی ما زیرساخت‌ها است. ما باید برنامه‌ریزی دراز مدتی داشته باشیم تا کشورمان را برای آیندگان آماده و حفظ کنیم و نباید زمان را از دست بدهیم.

این نگارگر تأکید کرد: اگر آثار فرهنگی را برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران خلق می‌کنیم، بنابراین باید در معرض بازدید عموم نیز قرار بگیرند و بهترین راه برای معرفی فرهنگ، موزه‌ها هستند. ما به گذشتۀ خود افتخار می‌کنیم. شهید رئیسی نیز قصد داشتند موزه‌ای برای مردم و هنرمندان معاصر ایجاد کنند که مکانی برای فعالیت در حوزه و سبک هنر جمهوری اسلامی ایران باشد، زیرا عرصۀ هنر در حفظ نظام و معرفی آن به جهان تاثیر عمیقی دارد.

او در پایان یادآوری کرد: هیچ اندیشه و تفکری ماندگار نمی‌ماند، مگر اینکه در قالب هنر عرضه شود از این‌ رو از منافع و تأثیرات هنر نباید غفلت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha