• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030502448
  • خبرنگار : 71660

در واکنش به حکم توقف اقدام نظامی در رفح

لیندسی گراهام: دیوان بین‌المللی دادگستری برود به جهنم!

لیندسی گراهام: دیوان بین‌المللی دادگستری برود به جهنم!

«لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی با اشاره به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت «دیوان بین‌المللی دادگستری برود به جهنم!»

به گزارش ایسنا، دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان عالی‌ترین نهاد قضایی سازمان ملل متحد روز جمعه با صدور حکمی تاریخی از رژیم صهیونیستی خواست فورا حمله نظامی خود و هرگونه اقدام دیگری را در شهر رفح متوقف کند؛ حکمی که پس از گذشت بیش از هفت ماه از جنگ غزه، می‌تواند فشارهای بین‌المللی علیه تل‌آویو را تشدید کند.

«لیندسی گراهام» سناتور جنگ‌طلب آمریکایی با اشاره به این حکم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دیوان بین‌المللی دادگستری برود به جهنم! مدتهاست که مجبور به تحمل در برابر سازمان‌های دادگستری بین‌المللی هستیم که به سازمان ملل مربوط هستند.»

او در ادامه این پست ادعا کرد: «حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر اینکه اسرائیل باید حملات را متوقف کند، نیازمند نابودی چهار گردان حماس است که از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. این مضحک است! این حکم باید توسط اسرائیل نادیده گرفته شود و همینطور خواهد شد.»

درحالی که شهرک‌نشینان صهیونیست و شهروندان اراضی اشغالی بارها طی تجمعاتی خواستار کناره‌گیری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده‌اند و اعتراضات آنها اغلب با سرکوب مواجه می‌شود، سناتور گراهام پیشتر ادعا کرد: «اسرائیل و ایالات متحده با سیستم قضایی مستقل دموکراسی‌های قوی محسوب می‌شوند. تحریم‌ها باید اعمال شوند زیرا اگر ما نتوانیم از دوستانمان در اسرائیل دفاع کنیم، آمریکا بعدی خواهد بود.»

علاوه بر حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری، هفته گذشته دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای «بنیامین نتانیاهو» و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین درخواست حکم بازداشت کرد.

دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) وظیفه دارد افراد را به اتهام «جنایات جنگی» مورد محاکمه قرار دهد اما دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) مسئولیت حقوقی دولت‌ها و ملت‌ها را در نظر می‌گیرد. برای مثال، آفریقای جنوبی بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی، شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha