• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403030502486
  • خبرنگار : 50181

گازرسانی به یک‌چهارم روستاهای کرمانشاه در دولت سیزدهم

گازرسانی به یک‌چهارم روستاهای کرمانشاه در دولت سیزدهم

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از گازرسانی به بیش از ۵۰۰ روستای استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: حدود یک چهارم روستاهای کرمانشاه که عمدتا هم مرزی و صعب‌العبور هستند، در دولت شهید آیت‌الله رئیسی گازدار شدند.

ناصر حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدامات قابل توجهی که در دولت سیزدهم برای گازرسانی به شهرها و روستاهای کرمانشاه صورت گرفت، اظهار کرد: در این دولت شاهد گازرسانی به سه شهر نوسود، ریجاب و ازگله بودیم که به ترتیب در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ گازرسانی شدند.

وی با بیان اینکه در این دولت ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری کرمانشاه به ۱۰۰ درصد رسید، افزود: در حال حاضر تمامی شهرهای کرمانشاه از نظر گازرسانی سبز بوده و هیچ شهر دارای جمعیت فاقد شبکه گازرسانی در سطح استان نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از شرایط ویژه گازرسانی به این شهرها نیز یاد کرد و ادامه داد: شهری مانند نوسود به دلیل مرزی بودن و راه دسترسی دشوار، با شرایط سختی گازرسانی شد، اما خوشبختانه مردم این شهر دیگر با مشکلات گذشته مواجه نبوده و به گاز پایدار دسترسی دارند.

حسینی از جهش گازرسانی به روستاهای کرمانشاه در دولت سیزدهم نیز خبر داد و عنوان کرد: زمانی که دولت شهید رئیسی آغاز به کار کرد ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی کرمانشاه حدود ۷۰ درصد بود که اکنون به حدود ۹۶ درصد رسیده است.

وی تعداد روستاهایی که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی در استان کرمانشاه گازدار شدند را بالغ بر ۵۰۰ روستا اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون بیش از ۲۲۰۰ روستای کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این دولت با پوشش کامل جمعیت شهری و روستایی در زمینه گازرسانی، برخی از شهرستان‌های استان از نظر پوشش گاز به طور کامل  سبز شدند.

حسینی عمده ۵۰۰ روستایی که در این مدت گازرسانی شدند را روستاهای صعب‌العبور و مرزی دانست و گفت: در دولت سیزدهم عمدتا روستاهای دور از شهرها و مرزی که حتی برخی زیر ۲۰ خانوار جمعیت داشتند گازرسانی شد که گازرسانی به این روستاها بسیار دشوار و پرهزینه بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، جمعیت روستاهایی که در دولت سیزدهم گازدار شدند را نیز حدود ۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

حسینی از گازرسانی به حدود یک سوم واحدهای تولیدی کرمانشاه نیز در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: در این دولت ۷۲۴ واحد تولیدی استان از نعمت گاز برخوردار شدند و مجموع واحدهای تولیدی گازدار استان به بیش از ۲۳۰۰ مورد رسید.

وی گفت: گازرسانی به این واحدهای تولیدی نه تنها باعث شده این واحدها دسترسی مناسبی به سوخت مناسب داشته باشند، بلکه صرفه‌جویی در مصرف سایر سوخت‌ها و همچنین کمک به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را نیز در پی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha