• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403030502500
  • خبرنگار : 50553

/گزارش/

شهید جمهور؛ مجاهدی مظلوم برای تمام دوران‌ها

شهید جمهور؛ مجاهدی مظلوم برای تمام دوران‌ها

ایسنا/قزوین مردم نجیب و وفادار قزوین طی مراسم مختلفی به سوگ رئیس جمهور شهید نشستند تا اعلام کنند قدردان خدمت صادقانه و تلاش خستگی‌ناپذیر شهدای خدمت هستند. در این گزارش به سراغ مردمی رفته‌ایم که در سوگ رئیس جمهور شهیدشان به عزا نشسته‌اند.

حوالی ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت بود که متوجه سقوط بالگرد رئیس جمهور شدم، چند ساعت اولیه فکر می‌کردم قرار است به شب نرسیده تصاویری از رئیس جمهور و همراهانش در تلویزیون پخش شود و خبر از سلامت آن‌ها بدهند اما زمان گذشت و صدای تیک تیک ساعت و گذر ثانیه‌ها دلشوره در جانم انداخت. از چهارگوشه کشور هر کس به طوری با اعتباری که پیش خداوند داشت دست به دعا برداشته بود بلکه خبر از سلامتی آنان برسد اما انتظارها علی‌رغم امیدواری با خبر شهید شدن رئیس جمهور کشورمان و همراهنش به پایانی تلخ رسید.

تلویزیون را روشن می‌کنم و نوار مشکی کنار آن و مداحی رضا نریمانی که می‌خواند «خبر چه سنگینه، خبر پر از درده» بی اختیار اشک چشمانم را روانه می‌کند. آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری تلاشگر بود که مدیریت خود را بر پایه خدمت بی‌منت به مردم پیش می‌برد، او هم می‌توانست پشت میز بنشیند و به صورت ویدئو کنفرانس پروژه‌ها را افتتاح کند اما به دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور هم سفر می‌کرد تا دلگرمی برای مردمش باشد، او برای خادمی مردم سر از پا نمی‌شناخت و در نهایت هم در مسیر خدمت به مردم به شهادت رسید.

مردم نجیب و وفادار قزوین طی مراسم مختلفی به سوگ رئیس جمهور شهید نشستند تا اعلام کنند قدردان خدمت صادقانه و تلاش خستگی ناپذیر شهدای خدمت هستند. در این گزارش به سراغ مردمی رفته‌ایم که در سوگ رئیس جمهور شهیدشان به عزا نشسته‌اند.

آیت‌الله رئیسی رضای خدا را در نظر می‌گرفت

زهرا قربانی که کنجی نشسته و به پهنای صورت اشک می‌ریزد در گفت‌و گو با ایسنا اظهار می‌کند: آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری مردمی و دلسوز بود و اقداماتی که در دوران خدمت خود انجام داده به تازگی از رسانه‌ها نشان داده می‌شود تا بدانیم این خادم مردم لحظه‌ای دست از کمک به مردم برنداشته است.

وی در ادامه بیان می‌کند: وظیفه مسئولان این است که در کارهای خود خدا را در نظر بگیرند تا همیشه برای مردم کار کنند و آیت‌الله رئیسی هم بر همین اصل خدمتگزاری می‌کردند و اگر همه مسئولین بر پایه این الگو عمل کنند هرگز شاهد مشکل در جامعه نخواهیم بود.

مسیر شهید رئیسی نقشه راهی برای مسئولین

احمد کریمی که ایثارگر و جانباز سال‌های دفاع مقدس است به ایسنا می‌گوید: در زمان انتخابات، در یکی از ستادهای انتخاباتی ایشان فعالیت داشتم، آیت الله رئیسی از جنس مردم و برای مردم بود و در این مدتی که رئیس جمهور بود با دل و جان به مردم خدمت کرد.

این رزمنده سال‌های دفاع مقدس در ادامه در حالی که سعی می‌کند بغضش را فرو ببرد، خاطرنشان می‌کند: همانطور که ما راه شهیدان را ادامه می‌دهیم باید راه این رئیس جمهور مردمی را هم ادامه دهیم و راه و روش آیت الله رئیسی را نقشه راه بدانیم.

حاضر بودم جانم را فدایش کنم

در ادامه به سراغ علی آذرپور می‌روم، مجری صدا و سیمای مرکز قزوین که گوشه‌ای ایستاده و در بهتی عمیق فرورفته است، به ایسنا می‌گوید: وقتی خبر شهادت رئیس جمهور رسید حال عجیبی داشتم، شوکه شده بودم و با ناباوری دائم کانال‌های تلویزیون را عوض می‌کردم شاید خبر تکذیب شود اما خبر صحت داشت و رئیس‌ جمهورمان شهید شده بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی نگاهی کاملاً فرهنگی به مسائل داشتند، ادامه می‌دهد: اگر چه معتقدم آیت‌الله رئیسی تیم رسانه‌ای خوبی نداشتند اما خود ایشان رسانه را به خوبی می‌شناختند و بارها در سفرهای استانی تأکید می‌کردند آیا این حرف من از رسانه به گوش مردم می‌رسد چراکه همواره در تلاش بودند با مردم ارتباط داشته باشند.

آذرپور تصریح می‌کند: یک تصویر از آیت‌الله رئیسی دیده‌ام که تا همیشه در ذهنم ماندگار است و آن تصویر زمانی است که آیت الله رئیسی قرآن را در سازمان ملل بالا بردند و به گوش جهانیان رساندند، ایشان با این کار یک رسالت بزرگ انسانی را انجام دادند و باعث شدند که شناخت دین اسلام و مضامین انسان‌ساز قرآن در جهان طنین افکن شود.

وی در پایان می‌گوید: من به شخصه رئیس جمهور شهید را بسیار دوست داشتم و با افتخار می‌گویم حاضر بودم زندگی‌ام را با ایشان معامله و جانم را فدایشان کنم تا این انسان شریف زنده بماند.

از هیئت دولت شهدا را چیدند

در ادامه به سراغ عطیه، دختر جوانی می‌روم که گوشه‌ای نشسته و مشغول گذاشتن محتوا در فضای مجازی است؛ از او درباره نگاهش به آیت‌الله رئیسی می‌پرسم، می‌گوید: شهید آیت‌الله رئیسی نماد یک رئیس جمهور کامل بودند چراکه نگاهشان ادامه نگاه رهبری بود، همین الان در فضای مجازی محتوایی دیدم که نشان می‌داد ایشان فوق‌العاده متواضع و بی‌ریا بودند.

وی درحالی که بغض کرده، ادامه می‌دهد: خود من در زمانی که ایشان مشغول خدمت بودند انتقاداتی داشتم و الان می‌بینم انگار با یک چشم داشتم به دولت رئیسی نگاه می‌کردم و دائم این شعر را زیر لب زمزمه می‌کنم که «ما منتقدان صف اول بودیم، از هیئت دولت شهدا را چیدند»، عطیه این جمله را می‌گوید و بغضش می‌ترکد، روی شانه‌اش دست می‌کشم و اجازه می‌دهم در فراق رئیس‌جمهور مظلوم گریه کند.

اقدامات ویژه رئیس جمهور برای معلمان

مراسم تقریباً تمام شده است، مردی گوشه‌ای ایستاده‌ و در حالی که فرزندش را در آغوش گرفته به بنر بزرگ آیت‌الله رئیسی خیره شده و غرق در فکر است، سلام می‌دهم و از او می‌خواهم خودش را معرفی کند و نگاهش را به آیت‌الله رئیسی بگوید، او که خودش را رضا دوست محمدی معرفی می‌کند و می‌گوید معلم است، در پاسخ به سؤال من اظهار می‌کند: ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی بی‌شمار است اما اگر بخواهم چند ویژگی ایشان را عنوان کنم مهمترینش این است که شهید آیت‌الله رئیسی با دلشان کار کردند و به دور از تبلیغات و نمایش‌های رسانه‌ای بی‌منت خدمت کردند و این اخلاص سبب شد مردم به دور از هر نگاه سیاسی دوستدار ایشان باشند.

وی ادامه می‌دهد: وظیفه مسئولین پس از این سخت‌تر خواهد بود چراکه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور تراز جمهوری تراز انقلاب اسلامی بودند و نشان دادند می‌شود قدرت در دست داشته باشی ولی پاک دست بمانی. شهید آیت‌الله رئیسی شهید خدمت به نظام اسلامی و خدمت به مردم است چراکه او سالم و بدون فساد زندگی کرد و سرانجام مزد شهادت را از خدا گرفت.

دوست محمدی در ادامه با اشاره به خدمتی که رئیس جمهور شهید به معلمان داشتند، تصریح می‌کند: افزایش حقوق معلمان که ۱۲ سال بود دست به دست می‌چرخید و به نتیجه نمی‌رسید یکی از اقدامات ارزشمندی بود که در زمان آیت‌الله رئیسی اتفاق افتاد.

به گزارش ایسنا، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران در تمام دوران ریاست جمهوری مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر به مردم شریف ایران خدمت کرد و به مصداق آیه شریفه مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا، به جمع یاران شهید خود ملحق شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha