• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030502534
  • خبرنگار : 50214

دومین رویداد فرش دستباف یزد برگزار می‌شود

دومین رویداد فرش دستباف یزد برگزار می‌شود

ایسنا/یزد مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از برگزاری دومین جشنواره خلاقیت و نوآوری فرش نوین یزد خبر داد.

«محمدکاظم صادقیان» از برگزاری رویداد خلاقیت و نوآوری فرش نوین یزد و دومین جشنواره فرش دستباف یزد خبر داد و گفت: سال گذشته اولین رویداد فرش دستباف یزد را با حضور فعالان این عرصه برگزار کردیم و معتقدیم یزد ظرفیت خوبی برای جهانی شدن در صنعت فرش دستباف دارد.

وی بیان کرد: این جشنواره با محورهای بازاریابی صادرات فرش دستباف، اشتغال نسل جوان به بافندگی و کیفیت بافت فرش برگزار می‌شود.

صادقیان در خصوص چالش‌هایی که صنعت فرش دستباف استان و کشور با آن روبرو است، عنوان کرد: وجود رقبایی همچون چین، هند و پاکستان که بازار رقابتی را از صنعت فرش دستباف گرفته است یکی از چالش های این صنعت به شمار می‌آیند.

وی مشکلات فنی را عامل دیگری برای کُند شدن حرکت فرش دستباف دانست و اظهار کرد: نیاز به تغییر در طرح، گره و رنگ برای ایجاد وضعیت رقابتی در این صنعت لازم است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یکی از اهداف استمرار جشنواره فرش دستباف در یزد را ارتقای دانش دانست و افزود: امیدواریم با برگزاری این جشنواره ها دانش فرش دستباف در طراحی و غیره وارد جایگاه بهتری شود.

وی به ظرفیت یزد در فرش دستباف اشاره کرد و گفت: توانمندی‌های بسیاری در استان وجود دارد که می‌تواند جایگاه یزد را در این صنعت ارتقا دهد و این مهم انگیزه‌ای بود، برای استمرار این جشنواره همچنین سال‌های گذشته واردات کاهش یافت و شاهد افزایش صادرات و ارز اوری این صنعت برای استان و کشور بودیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی صمت یزد، صادقیان با اشاره به سیاست‌های ارزی اخیر و رویدادهای منطقه، گفت: این موارد ارز آوری فرش دستباف را کاهش داده و باعث شد نوآوری را به این عرصه بیاوریم تا بتوانیم در سطح منطقه و جهان جایگاه فرش دستباف یزد را ارتقا دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha