• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403030502559
  • خبرنگار : 71368

سخنگوی شهرداری تهران:

رئیس‌جمهورِ شهید شخصا پیگیر ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده‌ در تهران بود

رئیس‌جمهورِ شهید شخصا پیگیر ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده‌ در تهران بود

سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد: با پیگیری‌های رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی بسته مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده ابلاغ شد. به این ترتیب آمار صدور پروانه بعد از گذشت یک دهه در تهران، دوباره صعودی شد و می‌توان گفت حالا تاحدی صنعت ساختمان از رکود خارج شده است.

عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با ایسنا،  بااشاره به تعامل دولت و مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی فقید اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در ۳۰ ماه گذشته با همراهی دولت سیزدهم در پایتخت رخ داد، حرکت پُرشتاب برای افزایش آمار صدور پروانه و تخریب و بازسازی ساختمان‌های فرسوده بود. 

وی با یادآوری اینکه شخص رئیس‌جمهورِ شهید، پیگیر ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده‌ی تهران بود، اضافه کرد: در آخرین جلسه هیئت دولت نیز که باحضور  ْیت الله رئیسی برگزار شد، آن‌طور که نقل کرده‌اند ایشان مؤکداً پیگیر نوسازی و اعمال بسته‌های تشویقی برای مالکان ساختمان‌های در معرض خطر بودند.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان آنکه از سال گذشته و با ابلاغ بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده، آمار صدور پروانه به‌طور معناداری افزایش پیدا کرد، ادامه داد: سال ۱۴۰۰ بدترین سال برای صنعت ساختمان بود. تنها کمتر از ۵۷۰۰ ساختمان در تهران موفق شدند جواز دریافت کنند که کمترین آمار در یک دهه گذشته بود.

محمدخانی سیاست‌ «ساختمان‌نسازی» را که از جانب مدیریت قبلی شهری و دولت اعتدال پیگیری می‌شد، بر رکود بی‌سابقه صنعت ساختمان مؤثر دانست و گفت: وزیری متولی حوزه مسکن در کشور بود که به نساختن حتی یک خانه در دوران صدارت خود افتخار می‌کرد! همین اتفاق موجب فرسوده شدن و نجومی شدن قیمت ساختمان‌های پایتخت شد.

وی با تأکید بر آنکه درست در نقطه مقابل این تفکر، شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی قرار داشت، اضافه کرد: با پیگیری‌های ایشان، بسته مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده ابلاغ شد. به این ترتیب آمار صدور پروانه بعد از گذشت یک دهه در تهران، دوباره صعودی شد و می‌توان گفت حالا تا حدی صنعت ساختمان از رکود خارج شده است.

سخنگوی شهرداری تهران به آغاز عملیات ساخت بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی اشاره و تصریح کرد: در واپسین اقدام قرار بود کلنگ‌زنی ساخت این تعداد واحد مسکونی باحضور رئیس‌جمهور فقید بر زمین زده شود که با شهادت ایشان، این حسرت و اندوه برای ما باقی ماند. 

محمدخانی با تأکید بر آنکه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند هیچ‌کدام از کارها پس از شهادت آیت‌الله رئیسی نباید مختل شود، اظهارکرد: عملیات ساخت این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز به‌هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و به‌زودی در روزهای آتی باحضور شهردار تهران و یکی از مسؤلان دولت کلنگ‌زنی انجام می‌پذیرد.

وی درباره خصوصیات این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز گفت: این واحدها در قالب برنامه نهضت ملی مسکن ساخته و شهرداری تهران به‌عنوان مرجع صدور پروانه، تسهیل‌گری خواهد کرد. عمده این واحدها در مناطق مختلف پایتخت و بیشتر آنها در جنوبِ شهر ساخته می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد با ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، اندکی از مشکلات و گرفتاری‌های بازار مسکن در شهرمان کاسته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha