• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403030502603
  • خبرنگار : 71963

دبیر انجمن شیمی دانشگاه رازی مطرح کرد

پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در همایش مردمی استان کرمانشاه

پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در همایش مردمی استان کرمانشاه

دبیر انجمن شیمی دانشگاه رازی با اشاره به جای خالی دانشجویان و فارغ التحصیلان در کارگروه‌های اشتغال، پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه‌ای با حضور آنان داد و گفت: برای بهبود وضعیت اشتغال استان همین جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند بهترین راهکار را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دومین همایش مردمی اشتغال استان کرمانشاه با حضور مقامات ارشد استان از جمله استاندار کرمانشاه و چند تن از مدیران کل استان در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست که گزارشات مختلفی در خصوص آمار اشتغال استان کرمانشاه ارائه شد، دانشجویان به بیان دغدغه ها و راهکارهای خود جهت برون رفت از وضعیت فعلی اشتغال و اقتصاد استان پرداختند.

در بخشی از این همایش، پدرام همتی دبیر انجمن شیمی دانشگاه رازی و دبیر اسبق اتحادیه علمی دانشجویی شیمی کشور بعنوان نماینده دانشجویان دانشگاه رازی به بیان دغدغه های اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان و ارائه راهکارهایی پرداخت.

پدرام همتی با اشاره به جای خالی دانشجویان و فارغ التحصیلان در کارگروه های اشتغال، پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه ای با حضور آنان را داد و گفت: برای بهبود وضعیت اشتغال استان همین جوانان، دانشجویان و فارغ التحصیلان می توانند بهترین راهکار را ارائه دهند که جامعه هدف ما هستند.

دبیر انجمن شیمی دانشگاه رازی با اشاره به نقش ویژه انجمن دانش آموختگان در ارائه راهکارهای عملیاتی متناسب با نیازسنجی جامعه و اقدامات عملی تاکید کرد که آموختن مهارت های فردی جهت اشتغال باید از آغاز دوران تحصیلات آکادمیک دانشجویان اجرا شده و به بعد از فارغ التحصیلی موکول نشود؛ زیرا منجر به انباشت حجم بیکاری استان می شود.

وی با اشاره به حضور بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی و همچنین تعداد زیادی نیز در دیگر دانشگاه های استان، این دانشجویان را سفیران استان در کشور خود دانست و پیشنهاد تهیه دفترچه های ویژه معرفی استان کرمانشاه به زبان محلی این دانشجویان ارائه کرد تا از این طریق و در حوزه گردشگری به معرفی استان بپردازند.

 همتی نقش کشاورزی را در پیشرفت استان بسیار مهم دانست و پیشنهاد داد همایش های سالانه جهت آشنایی کشاورزان با روش های نوین کشاورزی برگزار شود تا دانشجویان با اصطلاحات و متدهای علمی کشاورزی جهت بهره وری بیشتر محصولات آشنا شوند.

در ادامه اهمیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و پتروشیمی اسلام آباد غرب و استفاده از نیروهای بومی در این پروژه توسط این فعال دانشجویی مطرح شد.

همتی در پایان راه اصلی برون رفت استان کرمانشاه در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از وضعیت فعلی اشتغال را بهره گیری از افکار و اندیشه های دانشجویان و فارغ التحصیلان و تشکیل کمیته ها و کارگروه‌های ویژه عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha