• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403030502615
  • منبع : وزارت راه و شهرسازی

استفاده از ظرفیت‌ کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه صنعتی‌سازی مسکن

استفاده از ظرفیت‌ کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه صنعتی‌سازی مسکن

از توان و ظرفیت‌های کنسرسیوم‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعتی‌سازی مسکن برای افزایش سرعت، کیفیت و کاهش هزینه تمام شده در اجرای پروژه‌های مشارکتی در استان‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشستی با حضور محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مدیرکل استان هرمزگان و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان کنسرسیوم  فعال در صنعت ساختمان به‌منظور تعامل و هم‌فکری و تحقق سه اصل افزایش سرعت، کیفیت و کاهش هزینه تمام شده در ساخت و سازهای مشارکتی  بویژه  نهضت ملی مسکن در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

محمدمهدی حیدری در ابتدای این جلسه با بیان این مطلب که مقرر شده است با همکاری ستاد اقتصاد دانش‌بنیان عمران و مسکن معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موضوع کنسرسیوم‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت‌وساز پیگیری شود، گفت: به همین منظور قرار است براساس توان و ظرفیت‌های این کنسرسیوم‌ها که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، از تکنولوژی‌ها و محصولات دانش‌بینان در حوزه نهضت ملی مسکن بویژه در پروژه‌های مشارکتی در استان‌ها استفاده شود. 

وی افزود: بر همین اساس جلساتی که با برخی از مدیران‌کل استان‌ها و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، یکی از این ادارت کل، اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان بود که مقرر شد ظرفیت‌های مشارکتی خود را ابلاغ کند تا پس از اعلام ظرفیت‌های مشارکتی، این مرکز ارتباط و تعامل لازم را برقرار کند تا بتوانیم از توان و ظرفیت‌های کنسرسیوم‌های دانش‌بنیانی که با همکاری وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته است، استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه شهسواری، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، اظهار کرد: پیرو توافقاتی که صورت گرفت و باتوجه‌به وظایف و تکالیفی که برای ما تعیین شده است، بسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری را با توجه به شرایط و موقعیت‌ پروژه‌ها و با هدف استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان  آماده کرده‌ایم. 

به نقل از روابط‌عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در پایان این نشست ضمن ارائه پروژه‌های مشارکتی استان هرمزگان، رئیس مرکز تحقیقات راه گفت: ما به‌عنوان مرکز تحقیقات سعی می‌کنیم با نظارت عالیه خود، تعامل لازم را در خصوص پروژه‌هایی که به ‌صورت کنسرسیوم و شرکت‌های دانش‌بنیان شکل می‌گیرد، برقرار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha