• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030502627
  • خبرنگار : 71660

بورل: رهبران آتی اتحادیه اروپا درباره عضویت ترکیه تصمیم‌گیری می‌کنند

بورل: رهبران آتی اتحادیه اروپا درباره عضویت ترکیه تصمیم‌گیری می‌کنند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت رهبران آتی این اتحادیه تصمیم خواهند گرفت که آیا ترکیه عضوی از اتحادیه اروپا خواهد شد یا خیر.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی کنفرانس «روابط اروپایی» در شهر فلورانس ایتالیا که توسط موسسه دانشگاه اروپایی سازماندهی شد، گفت: «رهبران شورای اتحادیه اروپا باید بگویند که ما چه نوع رابطه‌ای را می‌خواهیم با ترکیه داشته باشیم.»

روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت، پس از سالها بن‌بست در رابطه با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، ترکیه احساس می‌کند که این بلوک دیگر علاقه‌ای به عضویت این کشور ندارد.

بورل تاکید کرد: «این چیزی است که مقامات ترکیه به آن معتقد هستند و از جانب ما به دنبال تصمیمی می‌گردند. ما اینگونه نمی‌توانیم ادامه دهیم زیرا ترکیه به مرور مسیر دیگری را در پیش می‌گیرد که با ارزش‌های ما همسو نیست.»

وی سخنانش را در این کنفرانس با چالش‌های کنونی که اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار داده، آغاز کرد اما فعالان حامی فلسطین فورا صحبت‌های او را قطع کردند و علاوه بر در دست داشتن پلاکاردها و شعارهای حامی فلسطینی، واژه «شرم» را چندین بار فریاد زدند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش گفت: «من شما را به خوبی درک می‌کنم.»

او در ادامه با اشاره به تصمیم اخیر اسپانیا، نروژ و ایرلند مبنی بر به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور، گفت: «چنین تصمیمی به معنای حمایت از حماس نیست. چنین اقدامی به منزله حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین است نه حماس.»

ایرلند، اسپانیا و نروژ اعلام کردند که در تاریخ ۲۸ مه (۸ خرداد) فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت خواهند شناخت؛ اقدامی که رژیم صهیونیستی را خشمگین کرد و فورا سفرای خود در این سه کشور را فراخواند.

حملات رژیم صهیونیستی درحالی امروز - شنبه - وارد دویست و سی و دومین روز شده که تحولات میدانی پس از حدود هشت ماه، شکست طرح‌های نظامی رژیم اشغالگر و شکست عملیات نظامی در غزه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha