• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403030502679
  • خبرنگار : 50455

مکتب خدمت/2/

مسئولین وفای به عهد شهید جمهور را سرلوحه خود قرار دهند

مسئولین وفای به عهد شهید جمهور را سرلوحه خود قرار دهند

ایسنا/قم استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئولین ما برای الگوبرداری از آیت‌الله رئیسی باید وفای به عهد را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «مَنْ قَضی‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ؛ نحب عهد و نذری است که انسان دارد و با سختی به دست می‌آید و نیاز به تلاش دارد و شهید رئیسی مصداق آن است.

معصومه بهرامی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهشان در پی سقوط بالگرد رئیس‌جمهور، اظهار کرد: مدیریت، ریاست و خدمت اگر بر اساس آموزه‌های دین باشد آن چیزی می‌شود که ما امروز بروز و جلوه آن را می‌بینیم که یک ملتی در ایران و یک چهارم مردم جهان داغدار مصیبت رحلت یک انسان شوند این مسئله نشان دهنده این است که خدمت و مدیریت آیت‌الله رئیسی در چهارچوب موازین الهی بوده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آیت‌الله رئیسی را در یک کلمه توصیف کنیم این است که شهید جمهور عبدالله بودند؛ مطیع مطلق خداوند، رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و ولایت بودند.

بهرامی گفت: بروز و جلوه ولایت‌پذیری، توحید باوری، معادباوری و آن مبانی حقیقی که یک مسلمان باید در وجودش متجلی شود خدمت و مدیریت اسلامی است؛ مدیریت آیت‌الله رئیسی عین مدیریت اسلامی است. اما با توجه به اینکه در جریان تاریخ انقلاب اسلامی افرادی دیدیم که نتوانستند به این حد از رعایت موازین اسلامی برسند نمی‌توانیم دقیق تحلیل کنیم.

آیت‌الله رئیسی یک معادباور به تمام معنا بود

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی یک موحد و معادباور به تمام معنا بود؛ برای ایشان معاد ارزشمند بود نه دنیای امروز، لذا آن مدیرانی که در بُعد خدمت و مدیریت همچون شهید جمهور عمل نمی‌کنند به این دلیل است که به اندازه ایشان به معاد یقین ندارند و درگیر دنیا می‌شوند. تمامی این اختلاس‌ها و مشکلات برخی از افراد به این دلیل است که روح تعبد و عبدالله بودن حقیقی در وجود آن‌ها متجلی نشده است.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید بنده خدا باشد و در این صورت بنده غیر نمی‌شود و در مقابل قدرت‌های استکباری آمریکا و اسرائیل سر خم نمی‌کند مدیریتش فی سبیل الله و برای خدمت به خلق الله است؛ راه را هموار و محیط را آماده می‌کند که دیگران نیز عبد خدا شوند و در مسیر عبودیت حرکت کنند و به تکامل برسند.

بهرامی بیان کرد: در بدترین شرایط که همه مردم در التهاب به سر می‌بردند رهبری به مردم آرامش و اطمینان دادند که در امور کشور خللی پیش نمی‌آید و مسئولان ۱۰ برابر قبل کار می‌کنند؛ لذا فردی که می‌خواهد مسئولیت رئیس جمهوری را به عهده بگیرد باید ۱۰ برابر قبل کار کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رئیس‌جمهور آینده باید آموزه‌های دین، اسلام و سبک زندگی دینی را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ اگر اینگونه باشد همواره به فکر خدمتگزاری به مردم است و عمر و زمان خود را برای مردم هزینه می‌کند.

وی اظهار کرد: الگوبرداری از آموزه‌های دین ما است برای این که انسان‌ها بتوانند در طی مسیر سعادت سریع‌تر حرکت کنند؛ زیرا انسان وقتی الگویی را می‌بیند بیشتر تلاش می‌کند تا به آن هدف و غایت برسد.

بهرامی با اشاره به الگوپذیری مسئولان از شخصیت آیت‌الله رئیسی، اضافه کرد: در قرآن آمده است: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ؛ برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند»، این آیه می‌تواند الگوی کاملی باشد برای همه ما که در مسیر وفای به آن عهدی که با خدای خود بستیم در هر مقام و موقعیتی قرار داریم حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: مسئولان ما برای الگوبرداری از آیت‌الله رئیسی باید وفای به عهد را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «مَنْ قَضی‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ؛ نحب عهد و نذری است که انسان دارد و با سختی به دست می‌آید و نیاز به تلاش دارد و حتی به معنای نذر و عهدی است که شاید منجر به یک خطر و مرگ شود، شهید رئیسی مصداق مَنْ قَضی‌ نَحْبَهُ است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بر اساس این بخش از آیه «وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ»، باب شهادت و باب خدمتگزاری به مردم و عبدالله بودن بسته نیست یعنی گروهی منتظر هستند این گروه اگر در همان مسیر وفاداری به عهد الهی قدم بردارند قطعا در گروه شهدا قرار خواهند گرفت.

بهرامی یادآور شد: ضرورت مشارکت در انتخابات امر الهی است و از آموزه‌های ما است همه ما در قبال آنچه که در اطرافمان پیش می‌آید مسئولیم؛ ما باید زمینه ساز حکومت امام زمان(عج) باشیم و حکومت جمهوری اسلامی در حال حاضر تنها حکومت شیعی در کل جهان است که در مسیر زمینه‌سازی ظهور حرکت می‌کند و لذا شرکت در انتخابات وظیفه همه ما است.

امروز شور مردم باید تبدیل به شعور و انتخاب اصلح شود

وی با اشاره به لزوم درک شرایط زمان و مرور تاریخ بیان کرد: بعد از وفات پیامبر هنوز حضرت علی(ع) مشغول غسل و دفن پیامبر(ص) بودند که ثقیفه تشکیل شد باید مراقب ثقیفه‌های تاریخ باشیم تمام مصیبت و اندوه ما قابل قبول است و همه ما با تمام وجود برای مظلومیت شهدای خدمت متألم و متأثر هستیم؛ اما وظیفه داریم از تمام لحظات برای تبیین مکتب آیت‌الله رئیسی برای مردم استفاده کنیم تا مردم بتوانند در راستای انتخاب اصلح الگو برداری کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بصیرت افزایی وظیفه همه ما است، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات بسیار سرنوشت سازی خواهد بود؛ این شور و اشتیاق که در بین مردم است و این حال نزدیکی با شهدا که در بین مردم است باید تبدیل به شعور انقلابی و بصیرت حقیقی و انتخاب اصلح در انتخابات شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha