• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403030502691
  • خبرنگار : 50444

استاندار مطرح کرد

آغاز ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی

آغاز ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: در دولت سیزدهم به‌دلیل دغدغه‌ای که شهید آیت‌الله رئیسی داشت، طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد و اکنون در خراسان شمالی بیش از ۲۸ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: امسال حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی تحویل مردم استان می‌شود تا بتوانیم سهم خود را در نهضت ملی مسکن به درستی ایفا کنیم.

وی تاکید کرد: بیش از ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در حال ساخت است تا کمبود مسکن را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان بویژه در شهرستان بجنورد، از تعداد مسکن‌های در حال ساخت بیشتر است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که پروژه‌های جدیدی را آغاز کنیم تا مردم از مسکن بی‌نیاز شوند. البته این اقدام، زمان‌بر است و منابع بانکی زیادی می‌خواهد.

استاندار بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی دغدغه رفع مشکلات مردم را داشت و در این مسیر حرکت می‌کرد. ساخت چهار میلیون مسکن یکی از طرح‌هایی بود که توسط رئیس جمهور شهید اجرایی شد.

وی اظهار کرد: در مسیر ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن باید همه بخش‌های دخیل به‌درستی ایفای نقش کنند و بانک‌ها منابع لازم را تزریق کنند. یکی دیگر از وظایف بانک‌ها این است که تسهیلات ودیعه مسکن را پرداخت کنند و نباید دنبال بهانه‌تراشی باشند. اینکه اعلام می‌کنند دستورالعمل‌ها ابلاغ نشده، صرفاً کار درستی نیست و مدیران بانکی هستند که باید به‌دنبال این دستورالعمل‌ها باشند و مردم وظیفه‌ای در این زمینه ندارند.

وی به تعیین میزان افزایش نرخ اجاره‌بها در استان اشاره کرد و افزود: کارگروهی شامل راه و شهرسازی، صنعت و معدن، اقتصاد و دارایی را در این زمینه مامور کرده‌ایم که امروز یا فردا با بررسی میزان تورم و در چارچوب قانون، میزان افزایش نرخ اجاره‌بهای بخش مسکن را مشخص کنند.

حسین نژاد اظهار کرد: در آستانه فصل تجدید قراردادهای اجاره‌بها هستیم، بناباین این موضوع، یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود تا بتوانیم آن را مدیریت کنیم. همچنین دستور تشدید نظارت‌ها در این حوزه داده شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های بسیار، پروژه ۱۱۲۰ واحدی برکت توسط دو پیمانکار بومی در حال اجراست تا بتوانیم واحدهای آن را در هفته دولت سال آینده تحویل مردم دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha