• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403030502717
  • خبرنگار : 71613

لیگ ملتهای والیبال - ۲۰۲۴

کوبا مدعی صعود به المپیک شد/ ایران و صربستان جا ماندند+ جدول

کوبا مدعی صعود به المپیک شد/ ایران و صربستان جا ماندند+ جدول

با گذشت سه روز از لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، کوبا خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود به المپیک پاریس معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد آغاز شده و در پایان لیگ ملتها چهار تیم برتر از طریق رنکینگ سهمیه المپیک را به دست می‌آورند. به این ترتیب لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ آخرین راه صعود والیبال ایران به المپیک است.

در حال حاضر تیم‌های فرانسه به عنوان میزبان المپیک، لهستان، آمریکا، ژاپن، برزیل، آلمان و کانادا سهمیه مستقیم بازی‌های پاریس را به دست آورده‌اند که تنها پنج سهمیه باقی می‌ماند. از این تعداد هم یک سهمیه به قاره آفریقا تعلق می‌گیرد چرا که تمامی قاره‌ها باید در المپیک نماینده داشته باشند. در حال حاضر مصر به دلیل امتیاز بالاتر در رنکینگ جهانی بین سایر تیم‌های آفریقایی این سهمیه را دارد. به این ترتیب چهار سهمیه باقی می‌ماند.

برای چهار سهمیه باقی مانده چند تیم شرایط بهتر و شانس بیشتری دارند و می‌توانند در لیگ ملت‌ها کار را تمام کنند و المپیکی شوند. ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی فاصله امتیازی بهتری دارند و تا پیش از شروع لیگ ملت‌ها، صربستان هم چهارمین تیمی بود که با توجه به رنکینگ و امتیازش شانس بالاتری برای المپیکی شدن داشت اما با شروع رقابت‌ها تیم کوبا متفاوت ظاهر شده و خود را به عنوان یک مدعی اصلی صعود به المپیک نشان داده و اکنون جای صربستان را در رتبه نهم رنکینگ جهانی گرفته است.

کوبا از سه مسابقه‌ای که انجام داده، برزیل و آلمان را شکست داده و پابه‌پای ژاپن رقابت کرد و در ست پنجم در امتیاز ۲۲ بر ۲۰ نتیجه را به این تیم واگذا کرد اما صربستان تنها مقابل ایران به پیروزی رسید و برابر تیم‌های ژاپن و برزیل نتیجه را واگذار کرد.

به این ترتیب کوبا اکنون نهم و صربستان در رتبه دهم رنکنیگ جهانی قرار دارند و در صورتی که مسابقات به همین شکل ادامه پیدا کند، این کوباست که سهمیه المپیک را از آن خود خواهد کرد. البته نکته مهم این است که رنکینگ فدراسیون جهانی بعد از هر مسابقه تغییر می‌کند و هنوز ۹ مسابقه دیگر تا پایان مرحله مقدماتی وجود دارد. پس جابه‌جایی تیم‌ها در رنکینگ بسیار محتمل است.

وضعیت ایران اما چنگی به دل نمی‌زند. تیم ملی کشورمان در دو مسابقه‌ای که انجام داده نتیجه را واگذار کرده و هر چند اکنون در رتبه چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارد اما در صورت ادامه این روند شانس خود برای کسب سهمیه المپیک را از دست خواهد داد.

کوبا مدعی صعود به المپیک شد/ ایران و صربستان جا ماندند+ جدول
رنکینگ جهانی و وضعیت صعود تیمها

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۵:۰۰

صعود ب المپیک الان دیگه خیلی خیلی دشواره

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۲:۲۵

ماموریت غیر ممکن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۵:۲۳

آخه این تیم با این نوع بازی کردنش میخواد بره المپیک

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۶:۱۸

فقط یاد اون دوران طلایی بخیر که لهستان در خانه خودش مقابل ایران شکست میخورد.ایتالیا رو میبردیم .صربستان و کوبا و ژاپن و... زنگ تفریح ما بودند .واقعا چه بر سر روزگار والیبال ایران اومد که مثل کوهی با عظمت وصف ناپذیر یک مرتبه فرو ریخت .بدجور هم فرو ریخت.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۸:۳۴

هر آغازی ی پایانی هم داره

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۹:۱۷

چون فاقد پشتوانه بود جرقه وار درخشید و رفت

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۸:۴۹

والیبال ایران در حد محلات هم بازی نمیکنه بعدا انتظار دارین المپیک هم برون واقعا خنده داره

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۲:۳۸

یه دور هم جمع شدن برن دور دنیا رو دوباره بگردن ،فقط همین ،، تنبل ،بی استعداد ،بیکلاس.....

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۹:۱۰

این بازی ای که ایران توی این دو بازی نمایش داده ، اول که المپیکی نیست ،دوم اینکه اگر شانس بیاره و بره المپیک فقط زنگ تفریحی برای بقیه تیم ها هست

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۲:۵۵

والیبال ایران تعطیل است بهتر است خودشان را با صربستان مقایسه نکنند باختهای بدی داشتند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۶ ۱۵:۴۰

خیلی ها مثل موسوی و معروف رفتن تیم خشک و خالی.... میدونید تیم ما مقابل دفاع کم میاره نباید وقتی جلوی بازیکن هامون هست مچ بزنن بخوره زمین خودمون باید یه جور بزنن دست دفاع بخوره و اوت بشه