• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030502730
  • خبرنگار : 30147

در فروردین و اردیبهشت۱۴۰۳

نیشابور رتبه اول استان را در شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز کسب کرد

نیشابور رتبه اول استان را در شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز کسب کرد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور بر ضرورت مبارزه با زمین‌خواری در راستای حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی تأکید کرد.

علی مبارکی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شناسایی قریب به ۵۰ درصد تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی استان در نیشابور اظهار کرد: بر اساس گزارش یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، شهرستان نیشابور رتبه اول استان را در شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: در زمینه توقف عملیات ساخت وساز (تبصره یک ماده ۱۰) و قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز (تبصره ۲ ماده ۱۰) و اجرای احکام قطعی تغییر کاربری‌های غیرمجاز (ماده ۳) نیز مقام اول استان را در این دو ماه کسب کرده‌ایم.

وی ضمن تقدیر از عملکرد اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و مجموعه همکاران در یگان حفاظت، واحد حقوقی، رصد و پایش اراضی و سایر قسمت‌های مرتبط اذعان کرد: علی رغم کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و ادوات برای بررسی و پایش اراضی، با استفاده از روش‌های ماهواره‌ای تمامی اراضی به‌صورت مستمر پایش می‌شوند.

مبارکی تصریح کرد: طی سال گذشته و امسال گزارش‌های متعددی از سامانه تلفنی ۱۳۱ دریافت کردیم که این نشان از مشارکت بالای مردم در امر مبارزه با زمین‌خواری و به خطر انداختن امنیت غذایی را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی در پایان تأکید کرد: با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی برخورد قانونی خواهد شد و در این خصوص با کسی مماشات نخواهیم کرد.

وی در ادامه از برگزاری جلسه مدیریت بحران بخش کشاورزی در نیشابور خبر داد و گفت: اعضای کارگروه مطابق با وظایف عمومی و قانونی خود و ظرفیت‌های هر حوزه کاری، با تهیه‌ برنامه عملیاتی در خصوص مدیریت بحران، پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی اقدام می‌کنند.

مبارکی یادآور شد: در رابطه با مدیریت بحران، برگزاری کلاس‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و پیش‌آگاهی از مخاطرات به بهره‌برداران از عوامل مهم و مؤثر در کاهش خسارت است.

مدیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: سامانه‌های ضد تگرگ و سایه بان‌های باغی تأثیر زیادی در کاهش خسارت‌های تگرگ دارد و ما امیدواریم با پیگیری و تخصیص ردیف اعتباری در این خصوص، نسبت به معرفی بهره‌برداران اقدام کنیم.

 مبارکی به بهره‌برداران بخش کشاورزی در خصوص جایگاه صندوق بیمه محصولات اطمینان خاطر داد و گفت: تنها عاملی که می‌تواند چتر حمایتی مطمئنی در قبال مخاطرات بخش کشاورزی باشد همین صندوق بیمه محصولات است و برای رفع مشکلات بیمه محصولات کشاورزی، جلسه‌ای مشترک با نماینده این صندوق برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha