• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403030502752
  • خبرنگار : 50348

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان:

صرف هزینه باید به اصل و بدنه ورزش کمک کند

صرف هزینه باید به اصل و بدنه ورزش کمک کند

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: در ورزش قهرمانی پول زیادی هزینه می‌شود، اما کمکی به اصل و بدنه ورزش نمی‌کند.

محمدرضا جان‌نثاری، امروز (شنبه، ۵ خردادماه) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت ریاست جمهوری و هیئت همراه، اظهار کرد: در این روزها حرف زدن سخت است، درگیری ذهنی و روحی ما اجازه نمی‌دهد، ولی مقام معظم رهبری گفتند در برنامه‌ها خللی ایجاد نخواهد شد و ما نیز باید به این نکته توجه کنیم تا این جلسات در عین حزن و اندوه ما بدون خلل برگزار شود. باید این مصیبت را تحمل کنیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم. از وزیر ممنونم که برای این جلسه معاونت امور بانوان را فرستادند. یکی از اصلی‌ترین اموری که از آن غفلت شده، ورزش بانوان است و حضور معاون بانوان نشان از جایگاه ویژه و نگاه مخصوص به ورزش بانوان است.

وی افزود: چیزی که در ورزش و جوانان استان بیش از پیش باید دنبال شود، عدالت است. در این مدت کارهای خوبی انجام شده، ولی خیلی کار روی زمین مانده داریم. در درون خانواده ورزش باید عدالت بیشتری حاکم باشد. ۵۶ هیئت ورزشی داریم، آیا نگاه ما به تمام آن‌ها به عدالت است؟ برخی جاها توجه بیشتری داریم، اما عدالت داخل خانواده رکن اصلی است، زیرا همه آن‌ها هدف ارتقاء سلامت و کمک به تعالی جامعه را دنبال می‌کنند. در حوزه آسیب‌های اجتماعی و سلامت عمومی چقدر مشکل داریم، تصور کنید بدون ورزش وضعیت چگونه بود. پس باید به تمام رسته‌های ورزش توجه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تاکید کرد: عدالت به معنای تساوی نیست. عدالت جنسیتی مشکلاتی دارد و باید در نگاه به امکانات و حوزه ورزش بانوان بیشتر توجه کنیم. در حوزه جوانان نیز همین‌طور است. شعار زیاد است، اما در زمان شروع آماج حمله قرار می‌گیریم. سخت‌ترین و امنیتی‌ترین کار یک جامعه، جنگ است. چطور توانستیم دفاع مقدس را با جوانان پیش ببریم، حالا در امور ورزش و جوانان نمی‌توانیم؟ باور کنید می‌شود.

او اضافه کرد: در ساماندهی امور جوانان باید تمام مدیران، جوانان را  در کنارشان داشته باشند، اما در عمل مانع‌هایی داریم. در این دولت، تحول‌گرایی در حوزه جوانان و ورزش را شاهد بودیم. گام‌هایی برداشتیم و هنوز هم ادامه دارد. عدالت حکم می‌کند برای امور جوان از خود او سوال کنیم. عدالت حکم می‌کند که ظرفیت‌ها در تمام استان را ببینیم. جوان‌گرایی مهم است، اما اگر پیشکسوت‌گرایی نباشد، اخلاق و معرفت به انحطاط کشیده می‌شود. این حوزه نشاط می‌خواهد، اما باید انسانیت و معرفت هم آموزش داده شود و نکند از پیشکسوتان غفلت کنیم.

جان‌نثاری با بیان اینکه گاهی نگاهمان به ورزش هیئت‌محور، رشته‌محور یا ورزشکار محور است، گاهی تیم محور و باشگاه محور است، تصریح کرد: حوزه‌های ورزش قهرمانی نباید به ورزش داخلی شانه بزند و باید به اصل بدنه ورزش توجه شود. پول و امکانات در این راستا توجه به هیئت، رشته و ورزشکار خرج شود، نه فقط برای تشکیل یک تیم. در ورزش قهرمانی پول زیادی هزینه می‌شود، اما کمکی به اصل و بدنه ورزش نمی‌کند. اصفهان شایستگی زیادی دارد و ما باید همت بلندتری داشته باشیم.

جواد محمدی، مدیر کل پیشین ورزش و جوانان استان اصفهان در این آیین، اظهار کرد: به چشم به هم زدنی ۲۵ ماه گذشت. شکرگزار خدا هستیم. تمام مصائب و مصیبت‌های کرونا را پشت سر گذاشتیم. توفیق فراهم شد و روزی که شروع کردیم به این فکر می‌کردم چه کاری انجام دهیم که اثرگذار باشد. رفتن و آمدن طبیعی است و باید اقدامی ماندگار انجام دهیم.

وی افزود: در حوزه زیرساخت از ۲۶۶ پروژه نیمه‌تمام در استان به ۷۶ پروژه رسیدیم. از الان تا هفته دولت نیز می‌توان هر هفته یک پروژه افتتاح شود. 

مدیرکل سابق با اشاره به بودجه مصوب در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، اضافه کرد: بودجه مصوب از ۱۸۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت تا در پهنه سه سال انجام شود، اما امروز این میزان جذب شده و به مکان‌های لازم تزریق شد. ماحصل این کار افزایش چند صد هزار مترمربع به ورزش استان اصفهان است.

محمدی ادامه داد: در حوزه ورزش بانوان مقام اول کشور هستیم و توفیقات خوبی کسب کردیم. دختران ما در تمام رشته‌ها موفق بوده و در توسعه ورزش همگانی۲۲۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته داشتیم که اکنون ۳۱۰ هزار نفر هستند. برگزاری چندین هزار برنامه ورزش همگانی نیز انجام شد. مسابقات ورزشی جام پرچم، تجهیز ۱۲۰۰ پایگاه بسیج، تجهیز خانه‌های ورزش استان، اقدامات فرهنگی با پیوست کنگره شهدا استان اصفهان از دیگر اقدامات انجام شده است. 

او با بیان اینکه در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی دو برابر سرانه جمعیت نماینده و سه برابر مدال‌آور داشتیم، ادامه داد: در این دوران ۲۷ هیئت مجمع انتخاباتی برگزار شد. تعداد ۱۲۰۰ باشگاه‌های ورزشی از مرز ۲۰۰۰ باشگاه ورزشی گذشت که حداقل ۱۰ هزار شغل ایجاد کرده و همگی در سایه همکاری و همیاری تمام مجموعه است.

محمدی در حوزه بهره‌وری نیز گفت: اقدامات خوبی انجام شده و خانواده بزرگ و پرافتخار ورزش اصفهان در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان کمک شده است. شرایط توسعه در استان فراهم شد. همچنین ۱۰۰ پرونده تعیین تکلیف و سنددار شد.

او در پایان گفت: روز اول یک توپ نداشتیم، اما امروز امکانات زیادی خریداری شده و برای بهره‌برداری در اختیار مدیران بعدی قرار گرفته است.

هویت‌سازی مهم‌ترین نکته در ورزش است

مهدی صدری، سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز گفت:  در حوزه ورزش و جوانان با تاکید بر هویت‌سازی کارهای بسیار بزرگی می‌توان انجام داد. اخلاق‌محوری یکی از مهم‌ترین نکات در این حوزه است. 

او افزود: ارتقا و افزایش سهم افتخارآفرینی مسابقات ۲۰۲۶ دوحه و المپیک ۲۰۲۸ از مهم‌ترین اهداف ماست که به همت و همکاری شما انجام خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha