• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030502757
  • خبرنگار : 50592

۱۸۰ همیار محیط زیست در یزد فعالند

۱۸۰ همیار محیط زیست در یزد فعالند

ایسنا/یزد کارشناس یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان یزد ضمن بیان این که تاکنون در این استان برای حدود ۱۸۰ نفر همیار افتخاری محیط زیست کارت صادر شده است، گفت: دریافت کارت همیار محیط زیست برای تمامی مردم امکان پذیر است.

امروزه اهمیت حفظ و مراقب از محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و این در حالی است که تحقق امر مذکور برای کارمندان و کارکنان اداره محیط زیست به تنهایی امکان پذیر نبوده و همیاری مردم را نیز می‌طلبد.

در همین راستا که از سال‌ها قبل صدور کارت همیار محیط زیست در اجرای بند «د» ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و بند «خ» ماده ۶ قانون شکار و صید، به منظور مشارکت مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت عمومی در امر حفاظت محیط زیست اجرا می‌شود.

«مهدی علیان» کارشناس یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افرادی که می‌توانند همیار محیط زیست شوند، اظهار کرد: افراد علاقه‌مند به طبیعت و حیات وحش و حتی شکارچیانی که شکار حیات وحش را رها کرده‌ و به فکر جبران گذشته خود هستند، می‌توانند از این طریق با ماموران محیطبان در جهت حفاظت از حیات وحش همراه شوند.

وی با اشاره به این که متقاضیان همیار محیط زیست نباید دارای سوء سابقه باشند، گفت: در مرحله اول افراد باید تعدادی فرم جهت ثبت نام تکمیل کرده و سپس یکی از رؤسای ادارات شهرستان‌ تابع به عنوان معرف فرد درخواست کننده، اقدام کند.

این کارشناس یگان حفاظت استان اظهار کرد: تاکنون در استان یزد برای حدود ۱۸۰ نفر همیار افتخاری کارت صادر شده است.

وی در خصوص وظایف همیاران محیط زیست، گفت: شناسایی و معرفی واحدهای آلاینده محیط زیست، همکاری با نیروهای محیطبان در جهت تخلفات زیست محیطی، شرکت در سرشماری‌های حیات وحش و همکاری در مرمت و لایروبی چشمه‌های آب حیات وحش از جمله وظایف همیاران محیط زیست است.

علیان در پایان ضمن بیان این که دریافت کارت همیار محیط زیست محدودیت سنی ندارد، گفت: خانم‌های همیار محیط زیست نیز در جهت آموزش و اهمیت حیات وحش و زیستگاه می‌توانند کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha