• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030502765
  • خبرنگار : 50214

استاندار یزد عنوان کرد:

بروزرسانی محورهای صنعتی، بازرگانی و اقتصادی سند یزد نوین با محوریت جوانان

بروزرسانی محورهای صنعتی، بازرگانی و اقتصادی سند یزد نوین با محوریت جوانان

ایسنا/یزد استاندار یزد گفت: یکی از محورهای مورد پیگیری اتاق بین المللی جوانان یزد باید بروزرسانی محورهای صنعتی، معدنی، بازرگانی و اقتصادی سند یزد نوین است.

«مهران فاطمی» در دیدار و گفت‌وگو با اعضای هیئت موسس اتاق بین المللی جوانان یزد که به منظور تشریح برنامه‌ها و رویکردهای این مجموعه برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، اظهار کرد: فقدان رئیس جمهور، امام جمعه، وزیر و استانداری با این سطح از تلاش و کوشش ضایعه بسیار بزرگی است.

وی از صبوری، اخلاق‌مداری، پرهیز از اختلافات جناحی و سیاسی، اهمیت به وحدت و انسجام ملی، ولایتمداری، تحول‌خواهی و مردمداری واقعی، تلاش و کوشش، ساده‌زیستی و پاک‌دستی به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های رئیس جمهور شهید کشور نام برد.

استاندار در ادامه جوان سازی مدیریت، تشکیلات، اندیشه ها و عملکردها در حوزه های مختلف را نیاز امروز کشور دانست و تصریح کرد: اساس بیانیه گام دوم انقلاب، بر مبنای نقش آفرینی جوانان بوده و بار حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و ...  باید به نسل جوان منتقل شود.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای شهید رئیسی، «دولت مردم» به معنای حضور آنان در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی حکمرانی کشور بوده است، گفت: یکی از محورهای این مردمی سازی، تشکل سازی است تا مردم با حضور در قالب ساختارهای قانونمند و هدفمند در حوزه های مختلف نقش آفرینی کنند.

فاطمی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال، تشکل های حوزه های مختلف می‌توانند در قالب حلقه‌های میانی نقش آفرینی کنند.  

وی در ادامه اتاق بین المللی جوانان را بخشی از حلقه های میانی در حوزه اقتصاد دانست و افزود: این مجموعه، فعالین جوان بخش اقتصادی را پس از شبکه سازی به جریان مدیریت اقتصادی کشور وصل می‌کند.

استاندار پیشتازی استان در زمینه تشکیل اتاق بین المللی جوانان را اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر برشمرد و در ادامه از انجام حمایت های لازم از فعالیت ها و برنامه های هدفمند و قانونی این مجموعه خبر داد.

وی با تاکید بر رعایت حرمت پیشکسوتان در اتاق ببن المللی جوانان یزد و تقویت مراودات و استفاده از تجربیات آنان یادآور شد: قرارگیری یزد در میان چهار استان صنعتی و معدنی کشور مرهون تلاش‌های پیشکسوتان علی رغم وجود سختی‌ها و محدودیت‌ها است.  

فاطمی با اشاره به اهمیت مسئله نوآوری و نوزآیی در فعالیت‌های اتاق بین المللی جوانان یزد گفت: کنشگری‌های اقتصادی این مجموعه باید منجر به تنوع بخشی در فعالیت های صنعتی، صنایع نو ظهور، مسائل دانش بنیانی و اقتصاد هویت پایه و هویت ساز شود.

وی با بیان اینکه برای حفظ جایگاه یزد در میان استان‌های برتر راهی جز تغییر ریل گذاری های فعلی استان وجود ندارد، عنوان کرد: بر این اساس یکی از محورهای مورد پیگیری اتاق بین المللی جوانان یزد بروزرسانی محورهای صنعتی، معدنی، بازرگانی و اقتصادی سند یزد نوین است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان بر لزوم همکاری و تعامل با مجموعه های مرتبط، پرهیز از دخالت نگاه سیاسی و سیاست زدگی در این حوزه، ایجاد سرمایه اجتماعی برای مجموعه و نیز برگزاری آیین افتتاحیه اتاق بین المللی جوانان یزد در آینده نزدیک تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha