• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030502771
  • خبرنگار : 71129

نیروهای روس کنترل یک روستای دیگر در دونباس را به دست گرفتند

نیروهای روس کنترل یک روستای دیگر در دونباس را به دست گرفتند
تصویر آرشیوی از عملیات ارتش روسیه در دونباس

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور کنترل روستای آرخانهلسکه در دونباس را به دست گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه اعلام کرد: «واحدهای گروه مرکزی سربازان ارتش روسیه کنترل روستای آرخانهلسکه را در دونباس و در پی یک اقدام نظامی موفقیت آمیز به دست گرفته‌اند.»

نیروهای روس کنترل یک روستای دیگر در دونباس را به دست گرفتند

این وزارتخانه همچنین در ادامه بیانیه خود آورده که واحدهای گروه مرکزی نیروهای مسلح روسیه سربازان اوکراینی را در چند روستا در دونتسک هدف قرار داده و سه حمله را خنثی و ۴۱۰ سرباز اوکراینی را از پای درآوردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: این روستاها شامل «شومی»، «نتایلف» و «سولوویوف» در دونتسک هستند. تلفات نظامیان اوکراینی نیز ۴۱۰ نفر به همراه انهدام سه خودروی زرهی و دو خودروی نظامی دیگر است.

یک هویتزر ساخت آمریکا مدل M۷۷۷، یک هویتزر مدل Giatsint-B، یک هویتزر مدل Msta-B، سه هویتزر مدل D-۳۰ و یک مدل هویتزر M۱۰۲ نیز که به ارتش اوکراین تعلق داشت در این حملات منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: «واحدهای گروه نظامی دنیپر ارتش به تجهیزات و نیروهای نظامی اوکراین در نزدیکی روستانی «تیاهینکا» در منطقه خرسون و جزیره «بورشچوی» حمله کردند که در این حمله ۵۰ سرباز اوکراینی کشته و سه خودرو نظامی و دو دستگاه هویتزر متهم شدند.»

این وزارتخانه در بیانیه امروز خود همچنین آورده است، نیروهای مسلح روسیه در سراسر خارکیف پیشروی خوبی داشته و دو ضد حمله را در ۲۴ ساعت گذشته خنثی کردند. همچنین نیروهای روسی در مجموع ۲۲۰ سرباز خود را از دست دادند. واحدهای گروه شمالی ارتش روسیه در نزدیکی روستاهای «یورچنکف» و «باکشیوکا» به نیروهای اوکراینی حمله کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha