• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403030502813
  • خبرنگار : 71572

نکونام و روابط سینوسی با برادران حیدری

نکونام و روابط سینوسی با برادران حیدری

سرمربی استقلال پس از تساوی بدون گل مقابل نساجی و از دست دادن صدر جدول رده‌بندی، صحبت‌های تندی را علیه بیژن و پیام حیدری مطرح کرد؛ آن هم در شرایطی که در هفته بیست و پنجم از قضاوت پیام حیدری تشکر کرده بود.

به گزارش ایسنا، هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال به دیوانه‌کننده‌ترین شکل ممکن پیگیری شد و اتفاقات مهمی در بالا و پایین جدول رده‌بندی رقم خورد. پرسپولیس با کامبکی باورنکردنی مقابل استقلال خوزستان، بازی ۳ بر صفر باخته در نیمه اول را با پیروزی ۴ بر ۳ عوض کرد تا با توجه به تساوی بدون گل استقلال در بازی با نساجی، با یک امتیاز بیش‌تر نسبت به آبی‌پوشان به صدر جدول رده‌بندی برسد.

نمایش استقلال در این بازی بی‌شباهت به عملکرد این تیم در بازی با تراکتور نداشت. نکونام در هفته بیست و پنجم ریسک نکرد و فرض را بر تساوی یا باخت پرسپولیس مقابل سپاهان گذاشت تا با یک بازی کنترل شده در تبریز، با حداقل امتیاز به تهران برگردد. دیشب هم به نظر می‌رسید که نمایش تیم نکونام متاثر از پیروزی ۳ بر صفر استقلال خوزستان مقابل پرسپولیس در نیمه اول بازی هم‌زمان بود، به همین خاطر حداقل امتیاز بازی با نساجی می‌توانست در بدترین حالت، فاصله یک امتیازی استقلال و پرسپولیس را حفظ کند.

با این حال پرسپولیس اوسمار دست به یک کار باورنکردنی‌ زد و با به ثمر رساندن چهار گل در نیمه دوم، بازی باخته را با برد عوض کرد و همین اتفاق باعث شد که با زده شدن سوت پایان بازی در قائمشهر، نکونام روی زانوهایش بنشیند و تاسف قماری که این بار جواب نداد را بخورد.

جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی با نساجی صحبت‌های تندی را علیه مهدی تاج و تیم داوری این دیدار بیان کرد. سرمربی استقلال درباره قضاوت بیژن حیدری در بازی استقلال - نساجی و حتی قضاوت پیام حیدری، برادر بیژن حیدری در بازی استقلال - تراکتور گفت: دو امتیاز ما به‌خاطر اشتباه ایشان و کمکش مقابل مس رفسنجان از دست رفت. برادر ایشان در بازی با ملوان به نفع تیم حریف سوت زده و حداقل دو امتیاز به آن‌ها داده است. هفته بعد از آن، برادرش بازی با تراکتور را برای ما قضاوت می‌کند. دوباره این هفته برای ما قضاوت می‌کند و یک پنالتی به نفع ما نمی‌گیرد و بازی را مساوی‌ می‌کند. قضاوت او اجازه نداد تیم من امروز فوتبال بازی کند. او تند و تند خطا گرفت. من فوتبال بازی کردم و داوری را می‌فهمم.

نکونام در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: او در بازی با مس رفسنجان از ما دو امتیاز گرفت و امروز هم دو امتیاز دیگر. نمی‌خواهند بگذارند تیم ما قهرمان شود. من به کمک داور گفتم که تو می‌بینی بازیکن حریف پیراهن بازیکن من را گرفته‌ است؟ می‌گوید ندیدم. به او می‌گویم تو وجدان داری؟ اصلا تیم ما این طرف و بروید ببینید در بازی تیم حریف چه اتفاقی افتاد. چطور گل زدند، چطور بازیکن اخراج شد و چطور پنالتی حریف گرفته نشد. یک روز یکی حرف درستی زد، یک جام برای یک تیم است و یک جام هم برای تیم‌های دیگر. ما برای آن جام دیگر می‌جنگیم.

نکونام در شرایطی از سوت‌های بیژن حیدری و پنالتی‌ای که اعتقاد داشت برای استقلال گرفته نشده، ناراضی بود که قضاوت پیام حیدری در بازی با تراکتور را هم مورد انتقاد قرار داد. این اظهارات در شرایطی انجام شد که نکونام پس از بازی هفته بیست و پنجم مقابل تراکتور با ابراز رضایت از عملکرد تیم داوری پیام حیدری گفته بود: به نظرم آقای حیدری خوب قضاوت کرد. او در اکثر صحنه‌ها نزدیک بود. اما یک ولی دارد که دلیلی بر قضاوت بد او نیست؛ در یکی، دو صحنه که تیم ما، حریف را تحت فشار گذاشته بود، با خطا تیم حریف را از فشار در آورد. این مواردی بود که باعث اعتراض من در طول بازی شد. با این حال در کل قضاوت خوبی داشت. این خطاها که من فوتبالیست متوجهش می‌شوم، باعث ناراحتی من در طول بازی شده بود ولی در کل قضاوت خوبی داشت و به او خسته نباشید می‌گویم.

با این اوصاف به نظر می‌رسد نکونام یا به دلیل از دست دادن صدر جدول، ابراز رضایت از قضاوت پیام حیدری در بازی استقلال - تراکتور را فراموش کرده بوده یا این که روی کم حافظه بودن فوتبالی‌ها حساب باز کرده تا انتقاداتش از قضاوت بیژن حیدری را برّنده‌تر جلوه دهد. در هر صورت انتقاد از داوری بخش جدایی‌ناپذیر از نشست‌های خبری نکونام به حساب می‌آید که می‌توان آن را به عنوان یک استراتژی از سوی او عنوان کرد.

البته در هفته‌های اخیر و با به جریان افتادن پرونده فساد در فوتبال که یکی از متهمان این پرونده، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران است، برخی سرمربیان لیگ بیش از پیش به قضاوت‌ها معترض شده‌اند؛ همان‌طور که در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اغلب سرمربیان به داوری انتقاد کردند. با این حال باید فکری به حال اتهامات بی‌اساس شود تا ماهی از آب گل‌آلود گرفته نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۵:۵۸

4 امتیاز تو دو تا بازی از استقلال گرفته. رفتی ته آرشیو دنبال چی میگردی؟

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۶:۰۴

با تمام اوصاف مشکل از خود نکونام و تیمش می باشد. تیم استقلال به معنی کلمه تیم نیست . حتی استقلال خوزستان از لحاظ فوتبالب از استقلال سرتر می باشد. نه مشکل داوری می باشد و نه دیگران استقلال خوب بازی نمی کند استقلال تاکتیک نداردپ استقلال بازیکن ششدانگ ندارد بازیکن های استقلال آمادگی بدنی ندارند بازیکن های استقلال رونده و دونده نیستند و همه تماشگر بازیکن صاحب توپ هستند. کادر فنی خوبی ندارد تیم ترسو بازی می کند و...............

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۶:۰۷

حقیقتا شرم آوره این رفتارها یعنی دیشب که به داوری تراکتور و استقلال انتقاد داشت که دو امتیازشو بردند اون روز از داوری تعریف و تمجید کرده!!!! خودش هم به اعتبار خودش فکر نمی کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۶:۰۸

این بازی ها می گذره و آنچه می ماند جوانمردی و رسم مروت ست آقای نکونام لطفا اخلاق را کمی بیشتر رعایت کنید این داوران خانواده و دل دارند. هواداران تیم های دیگه دل دارند و با این حرف های ناصواب شما می شکنند