• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030502830
  • خبرنگار : 50300

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان:

دانش‌آموزان به فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی ترغیب شوند

دانش‌آموزان به فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی ترغیب شوند

ایسنا/خوزستان معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از آموزش مهارتی ۱۳ هزار و ۱۲۱ دانش‌آموز در سال گذشته خبر داد و گفت: دانش‌آموزان به فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی ترغیب شوند.

رضا نیسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۲۱ دانش‌آموز استان آموزش مهارتی دیدند که از این میزان ۷ هزار و ۳۳۵ دانش‌آموز پسر و ۵ هزار و ۷۸۶ نفر دختر در رشته‌های مختلف مهارتی با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: از آنجایی که مهارت‌های مبتنی بر اشتغال آموزش داده می‌شوند، در کنار آموزش‌های مهارتی، دانش‌آموزان باید به مقوله کارآفرینی و دیگر آموزش‌های نرم نیز توجه داشته باشند تا این مهارت‌ها منجر به ایجاد شغل شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ادامه داد: اجرای طرح تابستانه مهارت در سال گذشته و انتخاب شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» طرحی نو برای غنی‌تر شدن برنامه‌های اوقات فراغت و راهکاری برای بروز خلاقیت و نوآوری دانش آموزان بود.

نیسی عنوان کرد: این طرح، به دنبال تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به فراگیری آموزش‌های مهارتی است تا زمینه برای یادگیری مستمر و ارتقای مهارتی آن‌ها فراهم شود و بتوانیم سرمایه‌های انسانی خلاق، نوآور، فن‌آفرین، کارآفرین و مولد را برای توسعه کشور تربیت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در خوزستان، عنوان کرد: امسال در استان خوزستان، برای ۱۹ گروه هدف برنامه‌ریزی و تعهد داده شده و در این خصوص برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان به عنوان بعنوان جامعه هدف در نظرگرفته شده است.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان یادآور شد: برای دانش‌آموزان در پایان دوره آموزشی و پس از کسب نمرات قبولی در آزمون تئوری و عملی، گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha