• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403030502839
  • خبرنگار : 50294

استاندار کردستان:

فعالان سیاسی برای مشارکت موثر مردم در انتخابات تلاش کنند

فعالان سیاسی برای مشارکت موثر مردم در انتخابات تلاش کنند

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: فعالان سیاسی و اجتماعی برای مشارکت گستردە مردم در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنند.

اسماعیل زارعی کوشا امروز (٥ خرداد) در دومین جلسە شورای اداری استان کردستان بار دیگر شهادت رئیس جمهور مردمی ایران را تسلیت گفت و اظهار کرد: هرآنچە در وصف رئیس جمهور لازم است بیان شود در تعبیر مقام معظم رهبری کە  لفظ رئیس جمهور مغتنم بود نمود پیدا کرد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور شهید ایران بدون اغراق فرصت مغتنمی برای کشور، برای اسلام و جبهە مقاومت بود و در طول دوران ریاست جمهوری خود در اوج متانت و مردم داری و سیاست ورزی اسلامی و با تلاش و کوشش وصف ناپذیر از خود برای آیندگان الگویی برجای گذاشت.

زارعی کوشا ادامە داد: میزان انرژی وصف ناپذیر رئیس جمهور شهید از ایمان راسخ و اعتقاد قلبی ایشان حکایت داشت. 

وی با اشاره بە سخنان اخیر رئیس جمهور شهید که فرمودند ما بە دنبال خدمت و نفع و سود مردم هستیم، افزود: اگر این‌ها در وجود آیت‌اللە رئیسی تعمیق و نهادینە نشدە بود امروز بدون شک شرایط بە گونەای دیگر بود.

زارعی کوشا بیان کرد: آیت‌اللە رئیسی کار انقلابی و خدمت جهادی در قوە را احیا کرد.

استاندار کردستان با اشارە بە اینکە مقام معظم رهبری با کلام و رفتار خود آرامش را در کشور برقرار کردند، عنوان کرد: هم‌اکنون کشور در وضعیت ویژەای قرار دارد کە در هر نظامی می‌تواند بستر و آبستن و زمینە یک اتفاق بزرگ باشد اما مردم ما این هفتە جز غم و اندوه فراق رئیس جمهور هیچ تغییری را در کشور احساس نکردند و این ثبات و پایداری ناشی از اقتدار و صلاب رهبری فرزانە است.

زارعی کوشا اضافە کرد: تشییع جنازە میلیونی، برگزار نماز جماعت میلیونی و حضور سران مختلف دنیا نشان داد کە انقلاب اسلامی ایران زندە است.

وی با بیان اینکە نباید کار و خدمت تضعیف شود، بیان کرد: طبق قانون اساسی کشور تا چند هفتە آیندە انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، لذا اگر بە انقلاب اسلامی و بە ولایت فقیە اعتقاد داریم باید بدانیم کە از امروز کار ما مضاعف است و باید نسبت بە گذشتە کار و تلاش بیشتری داشتە باشیم و پروژەها و برنامەها باید با قوت بیشتری پیگیری شوند.

زارعی کوشا افزود: از فعالان سیاسی و اجتماعی خواستاریم کە برای مشارکت گستردە مردم در انتخابات تلاش کنند.

وی در پایان یادآور شد: تا برگزاری انتخابات  فرجەای کە داریم بە هیچ وجە نباید در کار و تلاش ما خللی ایجاد شود.

شهید رئیسی بە الگویی برای مسئولان و آیندگان تبدیل شد

نمایندە ولی فقیە در کردستان گفت: رئیس جمهور شهید با تلاش و خدمت صادقانە خود بە الگویی بی نظیر برای آیندگان تبدیل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی امروز (٥ خرداد) در دومین جلسە شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: در روز شهادت آیت‌اللە رئیسی، مقام معظم رهبری پیامی را صادر کردند کە حاوی ۱۱ ویژگی آیت‌اللە رئیسی بود کە یکی از آن‌ها کلمە با کفایت بود.

وی عنوان کرد: بە گفتە امام باقر (ع) جلوداری و امامت صلاحیت ندارد مگر برای کسی کە سە خصلت تقوا، صبر و بردباری و ولایتمداری را داشتە باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی ادامه داد: فردی لیاقت امامت و جلوداری را دارد کە تقوایی داشتە باشد کە او را از گناە بازدارد، تقوای شخصی داشتە باشد کە وقتی دیدە شود بە الگویی تبدیل شود برای همگان، دوم صبر و بردباری داشتە باشد کە بە واسطە آن خشم خود را نگەدارد و سوم بر کسی کە بر او ولایت پیدا کردە باید بهترین روش را برای امامت و خلافت انتخاب کند و مانند یک پدر مهربان و دلسوز باشد.

وی ادامە داد: بە شخصە شهادت میدهم کە شهید رئیسی  در برابر گناە تقوا و خدا ترسی داشت کە زبانزد خاص و عام بود و دربرابر ناراحتی‌هایی کە برای ایشان ایجاد می‌شد صبر و بردباری بسیاری داشتند.

پورذهبی بیان کرد: ایشان با صبر و بردباری خود حساد و دشمنان خود را شرمندە کرد و همە کار کرد هرخدمتی از دستش می‌آمد انجام داد و بهتر آن است کە ایشان را الگویی برای خود قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha