• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403030502851
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان:

تخصیص ۲۶۵ میلیارد ریال برای توسعه پروژه‌های شاخص گردشگری و میراث‌ فرهنگی اردبیل

تخصیص ۲۶۵ میلیارد ریال برای توسعه پروژه‌های شاخص گردشگری و میراث‌ فرهنگی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از تخصیص ۲۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۳ برای توسعه پروژه‌های شاخص گردشگری و میراث‌ فرهنگی اردبیل خبر داد. 

حسن محمدی ادیب پنجم خرداد در جمع خبرنگاران گفت: از محل اعتبارات سال جاری مبلغ ۲۶۵ میلیارد ریال برای توسعه پروژه‌های شاخص گردشگری و میراث‌ فرهنگی استان تخصیص یافت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: برای تکمیل زیرساخت‌های پروژه‌های پل معلق خلخال و پل معلق پیر تقی کوثر مبلغ ۴۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است که با این اعتبار بخشی از زیرساخت‌های لازم برای این پروژه‌ها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل پازل بندی سد گیلارلو گرمی ۳۰ میلیارد ریال و برای تکمیل زیرساخت پل معلق ورگه‌سران نیز ۲۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است. 

محمدی ادیب افزود: همچنین در راستای ساماندهی بناهای تاریخی استان، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بازسازی بازار تاریخی اردبیل و ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل خانه موزه مرحوم موذن‌زاده اردبیلی اختصاص پیدا کرده که می‌تواند بخش عظیمی از اقدامات لازم را در این بناها به پیش ببرد. 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره اهمیت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سال ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است که ظرفیت خوبی را در این راستا در اختیار اداره کل قرار می‌دهد. 

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری در رشد اقتصادی منطقه و قابلیت‌های متعدد شهرستان‌ها در این حوزه، تعامل خوبی با فرمانداران تمامی شهرستان‌های استان به وجود آمده است و انتظار می‌رود با هم‌افزایی لازم تخصیص اعتبارات مناسب برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha